Inloggen op Zyxel P-2812 in een loop

• 21 april 2016
  • 5 reacties
  • 169 keer bekeken

Hola!

Omdat de Wi-Fi de laatste tijd niet zo erg snel werkte wou ik graag het max aantal gebruikers beperken (ik weet prima hoe ik dat moet doen), en wou ik rustig inloggen op de modem, ik was natuurlijk weer zo dom om mijn eigen gekozen wachtwoord te vergeten, dus ik dacht, nouja dan maar even resetten en via de fabrieksinstellingen er maar weer terug inkomen en aanpassen, maar hierna gebeurde er iets geks.

Het inloggen op de modem lukt prima met de gebruikelijke inlog (admin - 1234), en hierna vraagt de modem het wachtwoord aan te passen (nog steeds niets geks aan de hand), maar zodra ik het aanpas gaat ie terug naar de inlog pagina en begint dit hele gebeuren opnieuw. Het nieuw bedachte wachtwoord werkt niet, en met 1234 kan ik wel weer inloggen en vraagt ie dus weer om het aan te passen, tot in den eeuwigheid.

Ik heb al geprobeerd de modem opnieuw te resetten, maar ook dit verhielp het probleem niet. Ook heb ik geprobeerd er via ftp de firmware opnieuw op te zetten, maar daar geeft ie probleem 552 dat er te weinig ruimte is.. Het irritante is dat ik in een studentenhuis woon en er dus nu niemand meer internet heeft (omdat niemand dat ongelofelijk irritante lange originele fabriekswachtwoord heeft), dus nu heb ik en niet mijn actie kunnen ondernemen, en het probleem verergert (hoewel de Wi-Fi voor mij alleen ideaal snel is, dus daarin geen klagen, rustig aan met reageren mag :P), maar mijn huisgenoten nemen het me niet echt in dank af ;)

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Alvast bedankt voor de hulp!

5 reacties

Misschien een overbodige vraag maar heb je wel een hoofdletter in het nieuwe wachtwoord gebruikt (ik weet niet zeker of een cijfer ook verplicht is)
Jazeker, hoofdletters cijfers en zelfs speciale tekens geprobeerd maar het mocht niet baten..
Het gaat toch om het inlog wachtwoord voor het modem?
Daar gelden toch geen speciale regels voor.
Ik heb op mijn modems een gewoon woord, zonder cijfers, tekens, etc.
Probeer eens een simpel ww, iets als telefoon.
Reputatie 8
Badge +2
Hola hetstamhuis! Bij mijn weten kun je de suggestie om het wachtwoord te wijzigen negeren en gewoon doorgaan naar de webinterface. Mocht dit niet lukken, voer dan als nieuwe wachtwoord opnieuw '1234' in. Dit zou moeten werken. Als dit ook niet werkt, laat het dan weten, ik ga dan zoeken naar een alternatief. 🙂
De Zyxel stelt wel degelijk eisen aan een nieuw wachtwoord, kijk maar eens in het modem onder: Maintenance -> User account
Als je daar een geldig wachtwoord wil wijzigen in b.v. 1234 dan krijg je deze foutmelding:

Probeer het wachtwoord eens te wijzigen in: Abc123456
grote kans dat het dan wel lukt

Reageer