beantwoord

Inloggen modem

• 3 juni 2013
  • 5 reacties
  • 60748 keer bekeken

Ik heb sinds vandaag een internet aansluiting van Telfort. Ik heb hierbij een Xperiabox V8 gekregen. Nu wil ik hierop inloggen maar kan nergens het wachtwoord hiervoor vinden? Er staat standaard de gebruikersnaam Admin in en deze kan ik niet veranderen, ook als ik het wachtwoord veld leeg laat kan ik ook niet inloggen. Op de router zelf of in de papieren die ik heb ontvangen van telfort kan ik hier ook niks over vinden. Weet iemand meer zodat ik kan inloggen in mijn router zodat ik de instellingen kan veranderen?
icon

Beste antwoord door Henk - Telfort 4 juni 2013, 15:03

@E.vannieuwberg,

Welkom op ons forum!

Hieronder vindt je de tekst van onze modem-pagina

Wanneer u het door uzelf ingestelde wachtwoord niet meer weet, kunt u het modem resetten om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Helpdeskprocedure

Bel met een vaste telefoon naar het modem via: *90#. Het telefoontoestel moet wel aangesloten zijn op het modem. Vervolgens heeft u 5 tot 10 minuten toegang tot het modem zonder dat u een wachtwoord hoeft in te voeren.

Resetten

U kunt het modem resetten naar de fabrieksinstellingen. Druk het resetknopje achter op het modem 20 seconden in met een pen of paperclip. Geef het modem vervolgens een paar minuten de tijd om op te starten. Het wachtwoord staat nu op ‘1234’. U kunt het wachtwoord weer wijzigen in een door uzelf gekozen wachtwoord.

Een Arcadyan modem kunt u resetten door het resetknopje achter op het modem 10 seconden ingedrukt te houden.

Helpdeskmodus (niet bij Arcadyan modems)

U kunt de helpdeskmodus in uw modem aanzetten, door het resetknopje achter op het modem 2 seconden met een pen of paperclip in te drukken. Alle instellingen blijven behouden. De helpdeskmodus werkt echter maar 5 minuten en u kunt uw wachtwoord niet opnieuw instellen.

De helpdeskmodus doet het niet bij Arcadyan modems.

Henk
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +17
De 1e keer als je inlogt op het modem is het wachtwoord 1234
Reputatie 8
Badge +16
En je modem zit op een ander IP adres dan je gewent bent, probeer deze maar: http://192.168.2.254/
Reputatie 4
Badge +3
@E.vannieuwberg,

Welkom op ons forum!

Hieronder vindt je de tekst van onze modem-pagina

Wanneer u het door uzelf ingestelde wachtwoord niet meer weet, kunt u het modem resetten om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Helpdeskprocedure

Bel met een vaste telefoon naar het modem via: *90#. Het telefoontoestel moet wel aangesloten zijn op het modem. Vervolgens heeft u 5 tot 10 minuten toegang tot het modem zonder dat u een wachtwoord hoeft in te voeren.

Resetten

U kunt het modem resetten naar de fabrieksinstellingen. Druk het resetknopje achter op het modem 20 seconden in met een pen of paperclip. Geef het modem vervolgens een paar minuten de tijd om op te starten. Het wachtwoord staat nu op ‘1234’. U kunt het wachtwoord weer wijzigen in een door uzelf gekozen wachtwoord.

Een Arcadyan modem kunt u resetten door het resetknopje achter op het modem 10 seconden ingedrukt te houden.

Helpdeskmodus (niet bij Arcadyan modems)

U kunt de helpdeskmodus in uw modem aanzetten, door het resetknopje achter op het modem 2 seconden met een pen of paperclip in te drukken. Alle instellingen blijven behouden. De helpdeskmodus werkt echter maar 5 minuten en u kunt uw wachtwoord niet opnieuw instellen.

De helpdeskmodus doet het niet bij Arcadyan modems.

Henk
ik heb ook een probleem ik wil graag de poort voor een mc server open zetten maar het wachtwoord werkt niet
is het slim om het router te resetten?
Reputatie 8
Badge +16
Of het slim is durf ik niet te zeggen...

Maar als je het wachtwoord vergeten bent, zit er weinig anders op dan een reset.

(of even aan de huisgenoot vragen die het heeft ingesteld)

Reageer