beantwoord

inloggen in ZyXEL P-2812HNU-F1

• 25 november 2013
  • 9 reacties
  • 13593 keer bekeken

hallo ook na div resetten kan ik niet inloggen in de ZyXEL P-2812HNU-F1.
ik wil graag het inlog adrs aanpassen maar datn moet ik wel kunnen inloggen.
het gewone
ADMIN
geeft aann dat deze niet correct is, maar ik heb nog nooit een ander wachtwoor of gebruikers naam er in gezet.

hoe gaat ik dit oplossen?

en dan niet het standaadr antwoord  resetten, wat dat help gewoon niet.
icon

Beste antwoord door Sebastiaan - Telfort 26 november 2013, 12:08

@viermaal,

Vervelend dat het niet wil lukken. Ik heb je lijn nagekeken, en zie alleen herstarts van het modem, geen reset. Ik wil je dan ook aanraden om het modem uit te zetten en alle snoeren er uit te halen. Vervolgens reset met een pen, sateh-prikker of tandenstoker in te drukken en ingedrukt te houden. Dan het modem aanzetten. Ingedrukt houden totdat je tot 2x toe Phone2 even hebt zien branden.

Daarna kan je het modem laten opstarten en alle kabels er weer in stoppen. Kan je laten weten of dit het oplost?

Sebastiaan
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +16
admin in kleine letters en 1234 als ww

En even goed lezen, je moet direct je ww veranderen
Ik heb exact dezelfde problemen. Beter gezegd, Dit Zyxel modem heeft van begin af aan niet goed gewerkt. Regelmatig geen internet of zeer lage snelheid. Ook ik kan niet inloggen met de standaard inlogcodes terwijl ik het ww nooit heb aangepast.
Ik wil inloggen om te kijken of er al weer eens een firmware update is voor dit modem in de hoop de problemen eens een keer op te lossen. In de beginfase een aantal keren contact gehad met Telfort maar helaas worden er geen oplossingen aangedragen. Ik kreeg elke keer te horen dat de lijn getest was en alles was ok dus daar moet je het dan maar mee doen.
Dus als iemand een oplossing weet hoor ik het graag.
Tuut-Tuut

25-11-2013 12:42
admin in kleine letters en 1234 als ww

En even goed lezen, je moet direct je ww veranderen

Dat is nou juist het probleem, dat werkt dus niet|
Nog een harde reset nog de boel losshalen en met een puntig voorwerp de reset indrukken etc etc etc
brengt mij in de gelegenheid dat dit wordt herkend als de inlog, ergo ik kom er gewoon niet in.
Reputatie 8
Badge +16
Je bent de eerste waar het niet bij lukt, de gegevens en uitleg die ik hierboven geef klopt gewoon, dus ergens gaat er iets fout.

Gebruik je wel de juiste URL:

http://192.168.1.254/

En nogmaals zodra je het ww intikt en op enter drukt, krijg je direct een ander scherm waarin je het ww moet aanpassen, dit gaat zo snel dat je hier snel overheen leest. Kijk dus nogmaals goed. Overigens een hard reset doe je met stroom aan op het modem en wachten tot deze reboot.
Reputatie 8
Badge +19
Regelmatig geen internet of zeer lage snelheid.

Ik neem aan dat dit de wifi betreft..?
Lees onderstaande sticky eens:
[Uitleg] Oplossen wegvallende draadloze verbinding (WiFi)

Ook ik kan niet inloggen met de standaard inlogcodes terwijl ik het ww nooit heb aangepast.

Als je de modem reset dan moet deze daarna weer wachtwoord 1234 hebben.
Resetknop indrukken en vasthouden (20/25 seconden) totdat de lampjes uitgaan, de modem start vanzelf weer op.
Reputatie 8
Badge +19
@viermaal

Voer je de reset wel goed uit..?
De resetknop moet je net zo lang ingedrukt houden totdat alle lampjes uitgaan en de modem vanzelf weer opstart.
Dit kan zo'n 20 tot 30 seconden duren.
ik gebruik de juiste http://192.168.1.254/login.cgi
ik zie ook het juiste venster
daar is ook vermeld 
Welkom
Welkom bij P-2812HNU-F1 configuratie-interface. Vul gebruikersnaam en wachtwoord in om in te loggen.

Gebruikersnaam:ADMIN
Wachtwoord: *****
maar zodra ik deze gegevens gebruik:
 De gebruikersnaam of wachtwoord is niet correct.
ook de reset is medere malen gedaan (zoals beschreven) zonder enig resultaat.

dat dit niet gebruikelijk is begreep ik ook, maar hoe nu verder?
Badge
@viermaal,

Vervelend dat het niet wil lukken. Ik heb je lijn nagekeken, en zie alleen herstarts van het modem, geen reset. Ik wil je dan ook aanraden om het modem uit te zetten en alle snoeren er uit te halen. Vervolgens reset met een pen, sateh-prikker of tandenstoker in te drukken en ingedrukt te houden. Dan het modem aanzetten. Ingedrukt houden totdat je tot 2x toe Phone2 even hebt zien branden.

Daarna kan je het modem laten opstarten en alle kabels er weer in stoppen. Kan je laten weten of dit het oplost?

Sebastiaan
vind het toch ook vreemd
de gehele week al kleine probs met internet aan uit zonder regelmaat
zaterdag avond totaal geen contact tussen de digi tv ontvanger en de modem
ook toen de gehel ressetting weer gedaan

niks noppes nada

en vandaag

Yes ik heb toegang.
Nu hopen dat de probs weg blijven

Reageer