Hoi!
Ik merk dat af en toe de internetverbinding uitvalt.
Op die momenten zie ik in de Experiabox v8 de volgende meldingen voorbijkomen:
10/10/2020 21:33:18 **UDP Flood (per Min) Stop** 1.1.1.1, 53->> 192.168.1.2, 30427 (from THS Inbound)
10/10/2020 21:33:11 **UDP Flood (per Min)** 8.8.8.8, 53->> 192.168.1.2, 51027 (from THS Inbound)
10/10/2020 21:33:09 **UDP Flood (per Min)** 1.1.1.1, 53->> 192.168.1.2, 53755 (from THS Inbound)
10/10/2020 21:33:01 **UDP Flood (per Min)** 1.1.1.1, 53->> 192.168.1.2, 11255 (from THS Inbound)
10/10/2020 21:32:58 **UDP Flood to Host** 149.112.112.112, 53->> 192.168.1.2, 14027 (from THS Inbound)
Ze lijken afkomstig van DNS servers die ik zelf ingesteld heb (zowel op de Experiabox) als ook op de achterliggende router (192.168.1.2). Die achgterliggende router heb ik op de Experiabox aangesloten en ingesteld als DMZ.
De UDP flood komt ongeveer ieder uur voor, waarna de verbinding zich gelukkig weer herpakt.
Wat kan dit zijn?
Beste antwoord door LittleMe
Ik heb de DMZ-functie op de Experiabox uitgeschakeld en de benodigde port-forwards aangemaakt naar mijn 2e router (double NAT). Dat lijkt nu al ruim 24uur te werken.