beantwoord

Ik kan niet inloggen via de webmail

• 14 oktober 2012
  • 30 reacties
  • 12098 keer bekeken

Hallo,

Als ik met mijn internet gebruikersnaam en mijn internet wachtwoord probeer in te loggen op webmail, dan gaat er iets mis. Ik krijg te zien dat mijn wachtwoord of gebruikersnaam niet juist zijn. Ik gebruik webmail.telfort.nl. Ik heb mijn gebruikersnaam en  wachtwoord niet veranderd. Ook bij het gebruik van een email programma krijg ik een foutmelding. Hoe kan dat? Is er iets met mijn account? Waarom kan ik niet inloggen? Hebben meer mensen hier last van, of ben ik de enige?
icon

Beste antwoord door Jeroen 18 oktober 2012, 16:49

@sankor,

Welkom op het forum! De melding die in uw post staat geeft aan dat er vanaf twee locaties (apparaten) tegelijk is ingelogd op uw mailbox, dit kan bijvoorbeeld zijn vanaf uw PC/laptop en uw telefoon of via webmail. U kunt maar vanaf in apparaat/locatie tegelijk inloggen op uw mailbox inloggen, gebeurd dit via meerdere apparaten/locaties dan volgt een blokkade van een half uur. Na dit half uur kunt u weer vanaf 1 apparaat/locatie inloggen op uw webmail. U kunt ook Imap gebruiken dan kunt u wel vanaf diverse apparaten/locaties uw mail bekijken tegelijkertijd, echter blijft de mail altijd op de server staan en moet u via de webmail regelmatig de mailbox leegmaken als deze bijna vol is.

Jeroen
Bekijk reactie

30 reacties

Badge
Bij mijn account heb ik een wachtwoord voor 'mijn telfort' waar ik de rekening en kan bekijken, maar een ander wachtwoord voor e-mail. Gebruik je misschien verkeerde wachtwoord?

Ik neem aan dat je eerst wel kon inloggen en nu plotseling niet meer?
Reputatie 1
Badge
Ik heb dezelfde ervaring gehad en heb mijn gegevens opniuew via SMS laten toesturen. Via wachtwoord vergeten.
Webmail kan ik weer bekijken maar bij mijn gegevens stonden de wachtwoorden dit ik ook al gebruikte (daar was dus niets mis mee)
Met ontvangen van mail via thunderbird en outlook 2010 gaat zonder probleem maar mail verzenden geeft een foutmelding:
Verzenden van het bericht is mislukt
Het bericht kon niet worden verzonden omdat de wachttijd voor de verbinding met SMTP-server
smtp.telfort.nl is verlopen. Probeer het opnieuw, of neem contact op met uw netwerk beheerder.

Ik heb zelf ook al een vraag staan hier in het forum.
Groet en succes,
desmid.
Desmid,

Heb je je wachtwoord veranderd? Ik niet, ik kan niet inloggen met mijn wachtwoord.
Reputatie 1
Badge
Niets verandert om zo ook geen vergissing te maken.
De wachtwoorden die in mijn gegevens staan zijn ook die ik gebruik en waarmee ik nu ook kan inloggen en naar mijn webmail.
Dit lukte vreemd genoeg een aantal dagen terug niet en nu wel. Geen idee waarom wel nu en eerst niet.

emailprogramma werkt nog niet met verzenden van mail.

Groet,
desmid.

P.S.
Hoop er toch een beetje op dat er iemand is die hier wat duidelijk kan maken. 🙂
Serverfout: 0x800CCC90
Reactie van server: -ERR [SYS/TEMP] mailbox locked by other server
Server: 'pop3.telfort.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC92
Protocol: POP3
Poort: 110
Beveiligd(SSL): Nee
Serverfout: 0x800CCC90
Reactie van server: -ERR [SYS/PERM] mailbox locked by a POP3 session
Server: 'pop3.telfort.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC92
Protocol: POP3
Poort: 110
Beveiligd(SSL): Nee
Badge +2
Hier zelfde probleem, 

Probleem komt regelmatig terug, en kan nu geen email meer ontvangen en versturen. Hoog tijd om telfort te bewegen dat er iets mis gaat bij gebruik windows live.

PS: webmail werkt nu ook niet meer zucht......

@sankor, @desmit en @forum26. Om dit probleem te verhelpen moet je je mailaccount deleaten en opnieuw instellen. Programma opnieuw opstareten en alles werkt weer.

Wel rekening houden als je je account als pop heb ingesteld en niet als imap je eerst een backup maakt van je berichten daar windows live je mailbox in zijn geheel verwijderd(ook de server)
Badge +1
@sankor,

Welkom op het forum! De melding die in uw post staat geeft aan dat er vanaf twee locaties (apparaten) tegelijk is ingelogd op uw mailbox, dit kan bijvoorbeeld zijn vanaf uw PC/laptop en uw telefoon of via webmail. U kunt maar vanaf in apparaat/locatie tegelijk inloggen op uw mailbox inloggen, gebeurd dit via meerdere apparaten/locaties dan volgt een blokkade van een half uur. Na dit half uur kunt u weer vanaf 1 apparaat/locatie inloggen op uw webmail. U kunt ook Imap gebruiken dan kunt u wel vanaf diverse apparaten/locaties uw mail bekijken tegelijkertijd, echter blijft de mail altijd op de server staan en moet u via de webmail regelmatig de mailbox leegmaken als deze bijna vol is.

Jeroen
Bedankt Jeroen, ik vermoedde dat al, echter het treedt ook op bij 1 device. Niets aan te doen?
Reputatie 8
Badge +17
Jawel, zoals Jeroen al aangeeft kan je IMAP ipv POP3 gebruiken in je email client (Outlook van Office, Outlook Express van Windows XP of Windows Mail van Windows 7)

Je moet dan je mail client opniew instellen, want je kan niet omschakelen van POP3 naar IMAP, helaas. Hoe je dat moet doen kan je op Internet vinden.
Je kan best omschakelen, even de pop server omzetten naar imap.
Dat doe je met de volgende instellingen:

Inkomende mailserver: imap.telfort.nl (poort 143) 
Uitgaande mailserver: mail.telfort.nl  (poort 25) 
Loginnaam: E-mailadres 
Wachtwoord: Uw wachtwoord

Het gaat voornamelijk om de poort van de inkomende mailserver.
de pop3 poort is namelijk 110.
Reputatie 8
Badge +17
dus: opnieuw instellen, want als je eenmaal voor pop3 gekozen hebt in je email-client kan je daar niet "zomaar" IMAP van maken, je krijgt die keuze alléén bij het (opnieuw) instellen van de mail-client...

de rest van de server gegevens zijn correct...

http://img821.imageshack.us/img821/226/imaph.jpg

zoals je ziet is de keuze IMAP-POP3 bij een al ingesteld account niet mogelijk (dit is overigens Outlook 2010)

voor "gmail" moet je dus "telfort" in de plaats zetten
Dat kun je wel.......!
Je kunt gewoon een mail server bewerken, het adres omzetten naar imap.telfort.nl en poort 143 invullen, heel simpel!
SMTP server blijft hetzelfde.
Dat kan in Windows Live Mail, Outlook, Thunderbird, Evolution, Kmail etc.

http://www.zethelp.nl/SmarterTrack/AvatarHandler.ashx?radfile=%252fCommon%252fWindows+Live+Mail%252fWLM2.jpg

Onder dit tabblad kun je de poorten wijzigen en onder tabblad "servers" uiteraard de servers......
Wellicht een cursus Outlook 2010???

http://www.zethelp.nl/SmarterTrack/AvatarHandler.ashx?radfile=%252fCommon%252fOutlook2010%252fOutlook2010-5.jpg
Reputatie 8
Badge +17
Voordat we elkaar verkeerd begrijpen:

Ik heb Outlook 2010, en daarin een bestaand POP3 account geconfigureerd, als ik dat wil omzetten naar IMAP, wijzig ik (volgens jouw methode) de server voor inkomende mail naar imap.telfort.nl, terwijl het ""type account" niet te wijzigen is en op POP3 blijft staan, en via "meer instellingen", tabblad "geavanceerd" zet ik de poort op 143, dus zo:
http://imageshack.us/a/img849/9821/imap1.jpg
als ik dan op "OK" klik en op "Accountinstellingen testen" dan krijg ik de volgende foutmelding:

http://imageshack.us/a/img846/7789/imap2.jpg

het "type account" is hier van belang, als dit nog op "POP3" staat, zal de email-client op de pop3-manier "praten" tegen de IMAP server en dat kan niet, je ziet dat in de response van de imap server: "* OK IMAP4 server ready"; het wijzigen van poortnummers lijkt hier niet voldoende...

Is dat bij jou anders?

Is dat bij jou anders?

Ja dat is bij mij anders, ik kan 'm gewoon wijzigen.
Via de Microsoft back-stage knop is alles te wijzigen, ook van pop naar imap.
Reputatie 8
Badge +17

Is dat bij jou anders?

Ja dat is bij mij anders, ik kan 'm gewoon wijzigen.
Via de Microsoft back-stage knop is alles te wijzigen, ook van pop naar imap.

Waar heb jij die back-stage knop gekocht?
Is dat bij jou anders?
Ja dat is bij mij anders, ik kan 'm gewoon wijzigen. Via de Microsoft back-stage knop is alles te wijzigen, ook van pop naar imap.
Waar heb jij die back-stage knop gekocht?

Toch maar een cursusje?

Wat is de Backstage-weergave en waar vind ik deze?
Wanneer u op de tab bij de Bestand hebt geklikt, wordt de Microsoft Office Backstage-weergave geopend.
Reputatie 8
Badge +17

Toch maar een cursusje?

Wat is de Backstage-weergave en waar vind ik deze?
Wanneer u op de tab bij de Bestand hebt geklikt, wordt de Microsoft Office Backstage-weergave geopend.

Ja, is goed, doe mij zo'n klik cursus, want ik wil het eigenlijk wel weten, en ik vermoed dat er meer geïnterresseerden zijn.

Kan je het laten zien, of heb je een linkje waar ik eea kan vinden?
Bestand > Accounts > Bewerken > enz.
Reputatie 8
Badge +17
Ja, gevonden, en verder?
Daar kun je al je email instellingen veranderen, ook pop of imap!
Reputatie 8
Badge +17
Maar ik wil, net als jij, mijn bestaande Telfort POP3 account direct om kunnen zetten naar IMAP, zónder dat ik een nieuw account hoef in te stellen.

Jij geeft aan dat je dat direct kan doen, bij mij lukt het niet, helaas.

Daarom vraag ik hóe je dat precies doet, want ik ben heel benieuwd...
Reputatie 8
Badge +17
@Bozo: ik zie dat je weer gepost hebt, kan je hier ook nog antwoord geven?
Om terug te komen op het onderwerp, de POP3 blokkade van een half uur is al bij één apparaat en de webmail heeft er ook last van. Mischien wordt het tijd voor meer en snellere servers? Ik draag iedere maand mijn abonnementskosten af daarvoor. Ik begrijp overigens niet dat er een max. is van 1 apparaat per locatie en volgens mij klopt dat niet. Ik neem aan dat met locatie een ip adres wordt bedoeld die gedeeld wordt door meerdere apparaten. Ik weet niet wat met apparaat bedoeld wordt, maar omdat het al optreedt bij één apparaat lijkt het daar niets mee te maken hebben.
Reputatie 8
Badge +17
@sankor: nee, het gaat niet per lokatie of per IPadres, dat maakt niet uit.

Als je de mailbox opent met pop3, dan kan je vanaf ieder ander device, waar zich dat dat ook bevindt, niet nogmaals de mailbox openen.

Dus als je op je PC de mailbox opent, dan kan je niet nog eens met bv een mobiele telefoon, of webmail tablet dezelfde mailbox openen, de melding die jij krijgt in post 7 van dit topic duidt er echt op dat je vanaf 2 devices de mailbox benadert! Dus bedenk eens goed hoe dat mogelijk is?!

Wat wél mogelijk is dat je de mailbox via IMAP opent, IMAP kent die beperking namelijk niet.

Er zijn in dit topic al diverse oplossingen aangedragen, ook door "Jeroen - Telfort" (post 9) en door anderen, zolang je die niet uitvoert blijf je met die foutmelding zitten...

succes!

P.S. 1 tip wil ik je meegeven: de manier die Bozo voorsteld werkt niet! 😉

Reageer