beantwoord

Ik heb internet verbinding maar kan niks gebruiken

• 9 juli 2015
  • 12 reacties
  • 261 keer bekeken

Hallo,

sinds gisteren hebben wij een nieuwe modem opgestuurd gekregen van jullie omdat de oude defect was. Nu kampen we weer met dezelfde problemen als ervoor.
Internet verbinding is vaak verschrikkelijk traag op de laptop en telefoon. Op de telefoon kan bij ons in huis alleen maar op internet en whatsapp, facebook en andere social media laden niet. Modem meerdere malen gereset maar dat heeft ook niet geholpen.
Ik zou graag snel willen worden geholpen omdat ik al meer dan een maand dit probleem heb. Ik heb al meer dan 50 euro aan jullie klantenservice via de telefoon uitgegeven en ben het nu wel echt zat.
icon

Beste antwoord door F.Acer 14 juli 2015, 21:27

@Stephen,

Het probleem is gelukkig opgelost. Ik had gisteren iemand van de 2e lijn van telfort aan de telefoon, alles uitgelegd en meneer zei dat het een firmware probleem kon zijn en zei dat kpn het binnen 2 dagen kon oplossen. Vandaag in de middag deed het internet het weer opeens. Ik heb geen telefoontje gekregen van kpn wat ik jammer vond want dan kon ik vragen waarom ik een maand zonder internet moest zitten terwijl dit probleem niet zo groot was? Ik vind dit echt heel schandalig van Telfort want ik heb al een maand lopen bellen en er werd niks opgelost. Mij werd door een paar collega's van u gevraagd om de modem te resetten wat niet hielp. Toen stuurden ze een monteur wat ook niet heeft geholpen, daarna een nieuwe modem gekregen die het ook niet deed, daarna moest ik weer van uw collega's de modem resetten. En toen uiteindelijk na een maand dacht een van uw collega's dat het een firmware probleem kon zijn (wat dus ook was)
Ik kreeg gisteren een sms van Telfort dat mijn eerstvolgende facature 60 euro zou gaan bedragen. Dat is ongeveer 30 euro meer dan wat ik maandelijks moet betalen. Dit komt omdat ik een maand zonder wifi thuis zat. Ik werd dus geforceerd continu mijn 3G te gebruiken omdat ik internet moest hebben voor werk en school. Ik vroeg me af of jullie dit voor mij kunnen oplossen.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@F.Acer,

Welkom op het forum!

Vervelend om te vernemen dat de problemen zich nog steeds voordoen met het nieuwe modem. Ik ontvang graag jouw naw-gegevens in een privébericht zodat ik naar jouw verbinding kan kijken. Bij voorbaat dank.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@F. Acer,

Bedankt voor jouw gegevens. Even voor de duidelijkheid, betreft dit draadloos internet?
Indien je je laptop bekabeld aansluit ervaar je ook dezelfde problemen? In afwachting van jouw reactie.

Stephen
Hallo Stephen,

Ik ervaar dit probleem zowel met draadloos internet en kabel.
Internet is heel erg achteruit gegaan de laatste 2 maanden. Sinds een maand kan ik op mijn telefoon alleen maar op de browser (wat traag gaat) en op Whatsapp. Derest (social media, playstore etc) lukt niet. Dit geldt voor iedereen die inlogt op onze draadloze internet, dus het ligt echt niet aan mijn telefoon.
Vindt het heel erg jammer dat dit gebeurt, je betaalt best veel geld en dan verwacht je ook gewoon goed werkende internet.
F.Acer kan je eens naar speedtest.net gaan en hier een speedtest uitvoeren? Even de resultaten hier ook posten btw
@walace78,

De resultaten van de speedtest: http://www.speedtest.net/my-result/4497620037
Ik heb de speedtest.net app ook even gedownload op mijn telefoon. Ik heb dat via 3G gedaan want via wifi kan ik niks downloaden op de playstore. Ik had terug mijn wifi aangezet en een test uitgevoerd. Daar was Ping en Download speed ongeveer hetzelfde. Upload Speed was 0,01 mpbs.
Upload is te langzaam (op de tel iig) daardoor laadt hij niks in (webpages moeten communiceren)
Hoe kan ik ervoor zorgen dan dat Upload wat sneller wordt?
Hoe kan ik ervoor zorgen dan dat Upload wat sneller wordt?

Zou je willen inloggen bij de modem en even de gegevens die je daar leest op de startpagina en dan die van status / xdsl status hier willen posten?
Dit kan handig zijn om vast te stellen wat er mogelijk aan de hand is namelijk. Gezien je speedtest resultaat vraag ik dit.
Reputatie 8
Badge +16
@F.Acer,

Heb je ook de DSL-kabel. (kabel tussen modem en IS/RA punt) vervangen? Dit kan nog wel eens helpen.

Stephen
@Stephen,

Het probleem is gelukkig opgelost. Ik had gisteren iemand van de 2e lijn van telfort aan de telefoon, alles uitgelegd en meneer zei dat het een firmware probleem kon zijn en zei dat kpn het binnen 2 dagen kon oplossen. Vandaag in de middag deed het internet het weer opeens. Ik heb geen telefoontje gekregen van kpn wat ik jammer vond want dan kon ik vragen waarom ik een maand zonder internet moest zitten terwijl dit probleem niet zo groot was? Ik vind dit echt heel schandalig van Telfort want ik heb al een maand lopen bellen en er werd niks opgelost. Mij werd door een paar collega's van u gevraagd om de modem te resetten wat niet hielp. Toen stuurden ze een monteur wat ook niet heeft geholpen, daarna een nieuwe modem gekregen die het ook niet deed, daarna moest ik weer van uw collega's de modem resetten. En toen uiteindelijk na een maand dacht een van uw collega's dat het een firmware probleem kon zijn (wat dus ook was)
Ik kreeg gisteren een sms van Telfort dat mijn eerstvolgende facature 60 euro zou gaan bedragen. Dat is ongeveer 30 euro meer dan wat ik maandelijks moet betalen. Dit komt omdat ik een maand zonder wifi thuis zat. Ik werd dus geforceerd continu mijn 3G te gebruiken omdat ik internet moest hebben voor werk en school. Ik vroeg me af of jullie dit voor mij kunnen oplossen.
Reputatie 8
Badge +16
@F.Acer,

Bedankt voor de uitgebreide en gedetailleerde terugkoppeling. Wat fijn om te vernemen dat het is opgelost. Ik wil graag kijken wat ik voor je kan betekenen. Je gaf aan dat het abonnement op naam van je vader staat. In geval mijn collega's telefonisch contact opnemen kunnen ze dan ook met jou contact opnemen? In dat geval ontvang ik dan graag je naam en 06-nummer in een privébericht. Alvast bedankt!

Stephen