beantwoord

Ik disconnect met internet connectie

  • 20 september 2016
  • 3 reacties
  • 312 keer bekeken

Vorige week heb ik dit topic aangemaakt: https://forum.telfort.nl/internet-267/disconnect-internet-connectie-59982

Ik werd toen heel goed geholpen en heb enkele DNS instellingen veranderd. Ik dacht dat dit het probleem had opgelost. Maar helaas nog niet.

Gister werd ik gedisconnect en voor ongeveer 3-5 minuten was het onmogelijk terug te komen terwijl ik gewoon internet had (ik zat op Skype & Youtube).

Zijn er toevallig nog andere ideeën over dit probleem?

Bedankt.

Luuk
icon

Beste antwoord door Babylonia 21 september 2016, 11:52

Inmiddels buiten het forum om contact gehad, en wat zaken doorgesproken. Omdat er mogelijk van andere gebruikers ook belangstelling is over het probleem / en mogelijke oplossing, hier een resumé:

Het gaat er bij @Luukvm om, dat connectie wordt verbroken met het achterliggende game-platform tijdens het gamen. Er is dus geen sprake van een storing in de internet-connectie zelf. De andere internet-services blijven gewoon functioneren. Het gaat dus puur om de connectie met het achterliggende game-platform.

De volgende zaken zijn daarbij naar voren gekomen.
- Er zijn meerdere gebruikers in huis die gamen en van hetzelfde achterliggende platform gebruik maken.
- De mogelijke oplossing om Port Forwarding in te zetten naar één LAN IP-adres (één apparaat), valt dan af.
Ter referentie de achterliggende poorten die gebruikt worden bij twee game-plaforms.
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8571-GLVN-8711&l=dutch
https://support.riotgames.com/hc/en-us/articles/201752664-Troubleshooting-Connection-Issues#wq8

- De functie om in dat geval gebruik te maken van "port triggering" zou dat mogelijk kunnen overbruggen.
Maar de Experia Box biedt daar te beperkte opties voor, ten aanzien van de relatief grote bereiken aan poortnummers die bij die games actief zijn. In de Experia Box zijn slechts 10 regels voor 10 poortnummers vast te leggen, geen bereiken in poortnummers.

Dus vanuit de Experia Box zijn geen instellingen mogelijk die zover gaan dat meerdere gebruikers onafhankelijk hetzelfde achterliggende platform kunnen gebruiken.

De enige optie die ter beschikking is als je met meerdere gebruikers van dezelfde platformen gebruik wilt maken is een extra router achter de Experia Box zetten die veel ruimere "Port triggering" instellingen toelaat, dan de Experia Box.

In de Experia Box stel je dan voor de betreffende platforms Port Forwarding in naar de 2e router.
Met port forwarding zijn namelijk wel hele poortbereiken op te geven. Vanuit de instellingen in een 2e router, met de meer uitgebreide mogelijkheden van Port Triggering in die router, de instellingen voor de achterliggende PC's.

Maar of er überhaupt kans van slagen is, kan er beter eerst getest worden of de services vanuit de Experia Box via
Port Forwarding naar één PC wel mogelijk is. Als dat namelijk al niet zou werken, hoef je niet eens te beginnen aan het gebruik van een 2e router erachter voor gebruik met meerdere PC's met Port Triggering.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Gister werd ik gedisconnect en voor ongeveer 3-5 minuten was het onmogelijk terug te komen terwijl ik gewoon internet had (ik zat op Skype & Youtube).
Ik naam aan "gedisconnect" met betrekking tot je gaming, zoals in het andere draadje aangehaald.
Is dat met een XBOX, Play Station?

Neem anders eens contact op via een persoonlijk bericht, kunnen we sneller wat zaken doornemen.
Gister werd ik gedisconnect en voor ongeveer 3-5 minuten was het onmogelijk terug te komen terwijl ik gewoon internet had (ik zat op Skype & Youtube).
Ik naam aan "gedisconnect" met betrekking tot je gaming, zoals in het andere draadje aangehaald.
Is dat met een XBOX, Play Station?

Neem anders eens contact op via een persoonlijk bericht, kunnen we sneller wat zaken doornemen.


Zoals ik in mijn vorige draadje ook al had aangeven game ik alleen op mijn computer, ik heb geen console 🙂 Ik zal je even een PM sturen, bedankt voor je hulp alvast!
Reputatie 8
Inmiddels buiten het forum om contact gehad, en wat zaken doorgesproken. Omdat er mogelijk van andere gebruikers ook belangstelling is over het probleem / en mogelijke oplossing, hier een resumé:

Het gaat er bij @Luukvm om, dat connectie wordt verbroken met het achterliggende game-platform tijdens het gamen. Er is dus geen sprake van een storing in de internet-connectie zelf. De andere internet-services blijven gewoon functioneren. Het gaat dus puur om de connectie met het achterliggende game-platform.

De volgende zaken zijn daarbij naar voren gekomen.
- Er zijn meerdere gebruikers in huis die gamen en van hetzelfde achterliggende platform gebruik maken.
- De mogelijke oplossing om Port Forwarding in te zetten naar één LAN IP-adres (één apparaat), valt dan af.
Ter referentie de achterliggende poorten die gebruikt worden bij twee game-plaforms.
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8571-GLVN-8711&l=dutch
https://support.riotgames.com/hc/en-us/articles/201752664-Troubleshooting-Connection-Issues#wq8

- De functie om in dat geval gebruik te maken van "port triggering" zou dat mogelijk kunnen overbruggen.
Maar de Experia Box biedt daar te beperkte opties voor, ten aanzien van de relatief grote bereiken aan poortnummers die bij die games actief zijn. In de Experia Box zijn slechts 10 regels voor 10 poortnummers vast te leggen, geen bereiken in poortnummers.

Dus vanuit de Experia Box zijn geen instellingen mogelijk die zover gaan dat meerdere gebruikers onafhankelijk hetzelfde achterliggende platform kunnen gebruiken.

De enige optie die ter beschikking is als je met meerdere gebruikers van dezelfde platformen gebruik wilt maken is een extra router achter de Experia Box zetten die veel ruimere "Port triggering" instellingen toelaat, dan de Experia Box.

In de Experia Box stel je dan voor de betreffende platforms Port Forwarding in naar de 2e router.
Met port forwarding zijn namelijk wel hele poortbereiken op te geven. Vanuit de instellingen in een 2e router, met de meer uitgebreide mogelijkheden van Port Triggering in die router, de instellingen voor de achterliggende PC's.

Maar of er überhaupt kans van slagen is, kan er beter eerst getest worden of de services vanuit de Experia Box via
Port Forwarding naar één PC wel mogelijk is. Als dat namelijk al niet zou werken, hoef je niet eens te beginnen aan het gebruik van een 2e router erachter voor gebruik met meerdere PC's met Port Triggering.

Reageer