beantwoord

Iedere nacht geen internet met Experia box

• 23 mei 2020
  • 6 reacties
  • 151 keer bekeken

Sinds aantal maanden hebben wij een nieuwe Experia router ter vervanging Zyxel: letterlijk iedere nacht tussen 00:20 en 00:30 valt internet uit.  Zeer onregelmatig is dit weer actief voor bijv. 45 min, dan weer verbroken voor bijv. 2 uur, weer tijdje actief enz.  Deze blokken varieren echter per nacht, zit geen enkel patroon in.  Rond een uur of 6 in de ochtend is verbinding altijd weer hersteld.

Het is overigens geen Wifi probleem: verbinding met Router blijft actief, echter geen verbinding met buitenwereld via deze Router.

Graag een suggestie hoe deze verbinding normaal actief te houden. 

Bvd.

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 25 mei 2020, 10:07

Hoi @ajille, welkom hier.

In de nacht valt het internet er dus uit. Ik ben dan even gaan meten, ik zie jouw verbinding nu online voor 16 uur. Vannacht is de verbinding dus niet verbroken. Gisteren zie ik wel veel verbrekingen. Je start het modem regelmatig opnieuw op? Ik zie nog geen reset van het modem terug. Zou je die willen uitvoeren? Valt daarna de verbinding nog weer weg? En hoe is het modem aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter?

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Welk type  experia modem heb je precies, is dat een Experia V10 of een Experia V10a

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @ajille, welkom hier.

In de nacht valt het internet er dus uit. Ik ben dan even gaan meten, ik zie jouw verbinding nu online voor 16 uur. Vannacht is de verbinding dus niet verbroken. Gisteren zie ik wel veel verbrekingen. Je start het modem regelmatig opnieuw op? Ik zie nog geen reset van het modem terug. Zou je die willen uitvoeren? Valt daarna de verbinding nog weer weg? En hoe is het modem aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter?

Reputatie 8
Badge +12

Ik ga er van uit dat het opgelost is, ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen.

Hallo, sorry voor late reactie: probleem is niet opgelost, maar treedt inderdaad sinds paar dagen nauwelijks meer op (mijn NAS stuurt via Synology een bericht wanneer verbinding actief wordt of wegvalt, vandaar dat ik precies kan zien wanneer er een probleem is en hoe lang). Dit NAS start dagelijks om 18:45 tot volgende ochtend en in het weekend altijd aan. Het screenshot toont recent verloop van dit probleem: start op tijd, daarna gedurende 2 nachten verbinding weg.

We hebben aan onze kant niets aangepast.

Ons modem is via telefoonkabel met muurstekker verbonden (kabel was intertijd meegeleverd neem ik aan), is inderdaad een korte kabel.

Modem herstarten doen we eigenlijk nooit, als dit geadviseerd wordt en via een script in te stellen zullen we dit zeker gaan doen.  

Reset hebben we niet gedaan: probleem treedt  nl  al op sinds dat we dit modem hebben, dus zou niet nodig moeten zijn.

Reputatie 8

Reset hebben we niet gedaan: probleem treedt  nl  al op sinds dat we dit modem hebben, dus zou niet nodig moeten zijn.

Vandaar juist wel. Dus een reset.

Reputatie 8
Badge +12

Lijkt mij ook een goede om mee te te beginnen. Ik zie de reset ook niet terug inderdaad. Hoe gaat het daarna?

Reageer