vraag

Iedere dag Experia box V8 resetten

  • 1 juli 2014
  • 5 reacties
  • 1336 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds enkele weken gebruik ik Telfort Internet en bellen. De laatste paar dagen geeft het modem, Experia box V8, problemen en valt internet en Voice weg. Na resetten van het modem werkt de internet- en voice verbinding weer. Ik maak gebruik van vast netwerk en Wifi. Draadloosnetwerk werkt wel! Modem hangt vlakbij bij het Isra punt. Aangezien het eerst wel goed werkte en toen plotseling niet meer, heb ik twijfels over het modem. Dit wordt bevestigd door diverse andere forum-items. Wat is de oplossing?
Verdere info: vaste PC's Windows 7, Smartphones en Tablets Android 4.3
Voorheen KPN lijn met diverse internetproviders. 20 jaar lang nooit een probleem gehad
Nu andere lijn vanaf Isra voor Telfort. Geen aparte splitter meer.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Welke firmware zit er in het modem?
Er is een firmwareversie waarmee telefonieproblemen zijn...
Reputatie 1
Numbers of DHCP Clients: 0
Runtime Code Version: 02.00.125W4 (11.01.2013-11:01:22)
Firmware version? Zie niet waar deze gegevens staan. Vind wel het volgende:

Boot Code Version: v3.00.06c
VDSL Modem Code Version: 5.4.7.15.1.6
LAN MAC Address: 9C-80-DF-08-2C-04
Wireless MAC Address: 9C-80-DF-08-2C-04
WAN MAC Address: 9C-80-DF-08-2C-03
VoIP MAC Address: 9C-80-DF-08-2C-03
Hardware Version: R02
Serial Num: A348000296
Je firmwareversie is 125W4, en dat is niet de probleemversie waar Frankzi op doelt.
Reputatie 8
Badge +16
Runtime Code Version: 02.00.125W4 (11.01.2013-11:01:22)

Er is een nieuwere firmware beschikbaar (132W4) en die gaat Telfort binnenkort bij alle klanten op het modem zetten.

Er is een kans dat het daarmee wat stabieler wordt.
Reputatie 1
Oke Franzki, bedankt. We wachten dan even in spanning af.
Heb wel de ECO-functie aangezet met een tijdschema, maar ja dat is alleen voor WLAN. Die wordt vanaf nu iedere nacht stop gezet en weer opgestart.

Reageer