hulp monteur duurt te lang

• 20 december 2016
  • 14 reacties
  • 448 keer bekeken

Vandaag uren bezig geweest met het simpel aansluiten van telfort bij mijn zus. HELAAS werkt nog niet en monteur kan PAS donderdag langs komen dus aantal dagen zonder tv en internet waarom duurt dit zo lang

14 reacties

Badge +2
'Pas' donderdag? We leven vandaag toch op dinsdag? Dan lijkt donderdag me redelijk snel....
Reputatie 8
Badge +17
Donderdag is redelijk snel hoor
Volgen jullie is dit snel, maar zet maar eens iemand die overstapt van Ziggo naar Telfort 2 dagen zonder telefoon, internet en tv dat vind ik belachelijk en heeft me ook ongeveer €15,= telefoonkosten gekost wat voor iemand met een sociale uitkering zeer veel geld.
Graag ook reactie van Telfort
Reputatie 8
Badge +17
Wat voor IS/RA punt zit in de woning zie afbeelding en heeft de klantenservice ook verteld dat de verbinding is opgeleverd
Reputatie 1
Graag ook reactie van Telfort

Dat kan even duren, maar via het forum altijd sneller en beter dan bij de helpdesk.....
Inderdaad even laten weten welk ISRA punt je hebt. Mocht er alleen een kabel uit de muur komen (STAP68: https://goo.gl/images/rl2kFP) dan moet je de transparante en zwarte ader hebben.
Als ik het goed zie is het de linkse op je afbeelding en de klantenservice heeft bevestigd dat de verbinding opgeleverd is, verder de aansluiting ook nog met hem nagekeken alles volgens de regeltjes op de goede plaats. Blijft staan dat het belachelijk is dat je 2 dagen zonder telefoon, tv en internet zit. Geen reclame voor Telfort. Krijg ook geen reactie van Telfort, en weet niet hoe ik Telfort anders kan bereiken dan via te duren telefoonkosten voor mij, moet mobiel want er is geen telefoon op het adres van mijn zus en zwager.............................
Reputatie 8
Badge +17
Als het linkse is dan kun je aan de bovenkant het kapje voorzichtig verwijderen dan zit er op 1a en 1b waarschijnlijk een rode en blauwe draad en op 2a en 2b een oranje en witte draad ( klopt dit)

Als het klopt sluit dan je aansluitsnoertje eens aan op de oranje en witte draad

Plaats anders even een foto
Als het linkse is dan kun je aan de bovenkant het kapje voorzichtig verwijderen dan zit er op 1a en 1b waarschijnlijk een rode en blauwe draad en op 2a en 2b een oranje en witte draad ( klopt dit)

Plaats anders even een foto

Ja dat klopt, maar aansluiting al 41 jaar oud en volgens Telfort is ook die oke.
Reputatie 8
Badge +17
Probeer de oranje en witte eens aan te sluiten, ik denk dat daar je signaal op zit en je kan er niks mee vernielen hoor
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Peter,

Jammer dat de verbinding niet in één keer werkt, dat zou natuurlijk het mooist zijn. :)

Om een antwoord te geven op je initiële vraag: ook ik vind as. donderdag vrij rap voor het langskomen van een monteur voor een particuliere dienst. Het is verstandig om dit bezoek af te wachten hij/zij kan de gehele installatie naar behoren uitvoeren. Je weet dan gelijk waar je aan toe bent. De monteur kan ook gelijk schakelen als er alsnog iets niet in orde blijkt te zijn (vervangen modem/kabels, of het uitzetten van een incident bij onze netwerkleverancier).
Dank voor je reactie, maar wat doen we met vooral de kosten van de monteur?????
Reputatie 8
Badge +17
Niets!
Telfort levert jouw aansluiting, Telfort stuurt de monteur.
Dus géén kosten voor jou...
Niets!
Telfort levert jouw aansluiting, Telfort stuurt de monteur.
Dus géén kosten voor jou...

Heel fijn dat er geen kosten voor de monteur wordt berekent, maar wat doen we met de dagen dat er geen tv, internet en telefoon is geweest en dus daardoor mobiel gebeld is en de kosten van ruim een uur zijn vrij hoog. Extra telefoon kosten zijn algauw €15,-- .
Wacht op u antwoord en bedankt voor de reactie

Reageer