beantwoord

Huidige modem vervangen door mijn eigen modem

• 10 juli 2015
  • 28 reacties
  • 13453 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Besten,

ik wil de huidige modem Experiabox vervangen door een nieuwe modem te kopen
Welke modem wordt aangeraden?

Ik heb Internet + Interactieve TV
icon

Beste antwoord door Michael 10 juli 2015, 17:19

@ogokce,

Dat kan hoor! Waarom wil je dat precies? :)

Michael

Edit: bij het gebruik van een eigen modem kunnen we geen ondersteuning bieden wanneer het niet (goed werkt)
Bekijk reactie

28 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@ogokce,

Dat kan hoor! Waarom wil je dat precies? :)

Michael

Edit: bij het gebruik van een eigen modem kunnen we geen ondersteuning bieden wanneer het niet (goed werkt)
Reputatie 1
Badge +1
@Michael voor sterke wifi verbinding Experiabox ben ik niet echt te spreken,
misschien kan ik dit probleem oplossen door nieuwe modem (dualband)
Kan je dan niet beter 'n wifi router achter de v8 plaatsen en wifi op de modem gewoon uitschakelen? Keuze genoeg en fors goedkoper dan 'n dsl modem waarbij je ook nog eens ingewikkelde settings moet gaan invoeren. Nadeel is wel dat je er weer 'n stuk hardware bij krijgt in je huis.
Reputatie 1
Badge +1
@Nisan
Ik dacht aan een Fritzbox 🙂 of is dit niet handig.? ik heb camera's buiten hangen op WIFI vandaar opzoek naar betere kwaliteit.
Reputatie 8
Badge +9
Kan je dan niet beter 'n wifi router achter de v8 plaatsen en wifi op de modem gewoon uitschakelen?

Als de wifi van de huidige modem redelijk presteert dan kan je deze beter ook gebruiken, samen met de wifirouter/accesspoint, daarmee vergroot je het dekkingsgebied.
Als je de router/accesspoint dezelfde netwerknaam (SSID) en WPA2-key geeft als de wifimodem dan wordt dit als één netwerk gezien.
Reputatie 8
Badge +9
@Nisan
Ik dacht aan een Fritzbox 🙂 of is dit niet handig.? ik heb camera's buiten hangen op WIFI vandaar opzoek naar betere kwaliteit.

Het probleem met 'niet Telfort' modems is vaak het werkend krijgen van iTV.
Dit signaal komt binnen via een apart VLAN en is soms lastig (of helemaal niet) instelbaar op een andere modem.

Fritzbox schijnt echter een (of misschien meerdere) model(len) te hebben waarin het VLAN van Telfort iTV al voorgeconfigureerd staat.
Informeer hier dus naar voor de eventuele aanschaf..!

http://nl.avm.de/producten/avm-productvergelijking/fritzbox/alle-aansluitingen/
Mja die fritzbox doet mij ook wel redelijk opgewonden raken :D
Kost wel 'n paar centen dus neem het advies van Enterprise mee in je overweging.
Reputatie 1
Badge +1
@Enterprise

Bedankt voor je reactie ik dacht aan Fritz 7390
Reputatie 8
Badge +9
@Enterprise

Bedankt voor je reactie ik dacht aan Fritz 7390

Als die VLAN ondersteund, prima maar ik doe verder geen aanbevelingen.
Hou er ook rekening mee dat Telfort geen support geeft op apparatuur van derden.
Reputatie 1
Badge +1
ik hoor en lees dat Experiabox v10 uit test fase is bij kpn en wordt uitgegeven
heeft telfort dit ook in bezit? zoja graag mijn huidige modem omruilen Experiabox10 heeft 5.0ghz en kan beter wifi bereik geven
Reputatie 8
Badge +9
ik hoor en lees dat Experiabox v10 uit test fase is bij kpn en wordt uitgegeven
heeft telfort dit ook in bezit? zoja graag mijn huidige modem omruilen Experiabox10 heeft 5.0ghz en kan beter wifi bereik geven

Telfort heeft de V10 niet en het is ook niet bekend of ze deze net als KPN gaat uitgeven.
Badge +1
Ik draai al enkele maanden op een Fritzbox 7360. Telfort IPTV staat vooraf al ingeprogrameerd.
instaleren fluitje van een cent. betere ontvangs en zendvermogen groter
zeer stabiel zowel IPTV, internet alswel telefonie.
Reputatie 1
Badge +1
Wow Fritzbox 7390 gekocht aangesloten meerdere test gedaan draadloos en ik haal op de 1ste etage slaapkamer Download Speed: 45.54 en Upload Speed: 5.04 op de 2.4 ghz 5.0 nog niet getest :)maar goed met Experiabox kwam ik draadloos niet eens op de helft.
Top 🙂 Nieuw?
Ik zie ze op marktplaats voorbij komen voor niet al te veel geld maar blijft n risico.
Reputatie 1
Badge +1
Top 🙂 Nieuw?
Ik zie ze op marktplaats voorbij komen voor niet al te veel geld maar blijft n risico.

ik heb een nieuwe voor 180 gehaald 🙂 Marktplaats veel meegemaakt vertrouw ik niet. 🙂

maar haal nu mooie resultaten als ik Telfort beschikbaarheid check doe krijg ik 49 te zien 🙂 dus netjes
Reputatie 1
Badge +1
Top 🙂 Nieuw?

ik heb een nieuwe voor 180 gehaald 🙂 Marktplaats veel meegemaakt vertrouw ik niet. 🙂

maar haal nu mooie resultaten als ik Telfort beschikbaarheid check doe krijg ik 49 te zien 🙂 dus netjes

DSL Information
Negotiated Connection Properties
Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 55008 5512
Min. DSLAM throughput kbit/s 3488 64
Attainable data rate kbit/s 51120 25349
Current throughput kbit/s 50928 5504
Netjes. Heb je 5 gHz kunnen testen?
Sorry nee dus :D
Ik lees net zo snel als wifi op 2.4
Reputatie 1
Netjes. Heb je 5 gHz kunnen testen?
Sorry nee dus :D
Ik lees net zo snel als wifi op 2.4

Nisan en Enterprise bedankt voor de hulp, op een of andere manier kan ik geen berichten meer plaatsen bij bridge topic vandaar hier maar even, ik heb modem gereset opnieuw gedaan en nieuwe router erachter ook. werkt.
😃 Beste zeelucht,
Prettig dat een en ander is gelukt alhoewel ik geen idee heb waar je nu exact op doelt.
Ik vind het allemaal wel grappig maar wil je in 't vervolg 'n eigen draadje openen? Dan weten we iig waar het over gaat.
Nu moet ik helemaal terug zoeken naar je eerdere post in 'n ander topic.
Anyway, prima dat het voor jou werkt.
Dit topic is van ogokce en gaat over de aanschaf van die Fritz namelijk.
Besten,

ik wil de huidige modem Experiabox vervangen door een nieuwe modem te kopen
Welke modem wordt aangeraden?

Ik heb Internet + Interactieve TV

Heb nu ook interesse gekregen in die fritzbox maar wil wel gaan 7390. Maar heb glasvezel thuis maar denk dat ogokce adsl heeft?? Of is t gewoon kwestie van router van Telfort weg en die fritzbox aansluiten op t glasvezel modem installeren en alles is werkende?? Kan wel wat met die dingen maar niet meer dan installeren kleine dingen aanpassen thats it.
Reputatie 1
Badge +1
Ik zit nu al op R7000 🙂 VVDSL verbinding 🙂
Reputatie 1
Badge
let op met die 7390, als je 50Mbit wilt dan is dat nu geen problem - hogere snelheden lijken ( nog ) wat problemen te geven. Volg daarom ook dit topic: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/vdsl2-fritzbox-7390-54102

inderdaad in de 7390 ( en 7490 ) zit een telfort profile zowel voor Internet als met TV ( LAN4 zou dan moeten worden gebruikt voor TV ), heb ik zelf niet getest
Reputatie 1
Badge +1
let op met die 7390, als je 50Mbit wilt dan is dat nu geen problem - hogere snelheden lijken ( nog ) wat problemen te geven. Volg daarom ook dit topic: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/vdsl2-fritzbox-7390-54102

inderdaad in de 7390 ( en 7490 ) zit een telfort profile zowel voor Internet als met TV ( LAN4 zou dan moeten worden gebruikt voor TV ), heb ik zelf niet getest

het werkt wel ik had het toen getest 🙂
Bedankt voor snelle reactie. Dus even voor mij (niet zo handig in ICT dingen) als ik een fritzbox aanschaf en aansluit op mijn glasvezel modem dan is t een kwestie van aanzetten (kabel van tv op LAN4) en alles doet het zonder iets te moeten veranderen aan de instellingen waar ik geen verstand van heb?
Reputatie 1
Badge
uhm bedoeling is eigenlijk dat de fritzbox een vervanger is van het modem. Voor glasvezel heb je het dan over de FRITZ!Box 5490. Helaas is die nog niet beschikbaar, evt info hier: http://avm.de/presse/presseinformationen/2015/10/neue-fritzbox-fuer-glasfaseranschluesse-und-intelligentes-wlan-fuer-hoechste-ansprueche-im-heimnetz

Gaat er in dit topic even meer om, dat je op de koperlijn mbv een fritzbox alles in 1 hebt ( dus incl dect telefonie, internet en tv )

Reageer