HP printer in netwerk via USB router

• 4 januari 2013
  • 13 reacties
  • 5912 keer bekeken

Badge
Ik heb een Zyxel P-2812HNU(L). Daarop bekabeld aangsloten (via een netwerk switch) 2 pc's en via wifi laptop en mobiel. Werkt uitstekend. Nu zag ik dat de Zyxel een ingebouwde printerserver functie heeft. Dus heb ik mijn HP LaserJet 3050 via de USB van de Zyxel aangesloten. Printerserver geactiveerd en de Zyxel herkend inderdaad mijn printer. Maar vanaf de pc's en de laptop kan ik de printer niet benaderen. Ook niet na een poging om een nieuwe printer - als netwerk printer - toe te voegen. Wie weet raad?

13 reacties

Niet helemaal antwoord op je vraag, maar waarom koppel je 'm niet via WiFi?
Ben je ook vrij in de plek waar je 'm neer zet
Badge
Omdat de printer geen wifi ondersteunt en ik daarvoor een aparte printerserver zou moeten aanschaffen en die zijn vrij duur 😉
Sorry, mijn fout dan.
Een vlugge google search wekte de indruk van wel.
http://h30434.www3.hp.com/t5/Printer-Networking-and-Wireless/HP-Deskjet-3050-J610-series-Wifi-problems/td-p/470113/page/2

En hebt je de printer wel eerst op je hoofd PC geinstalleerd?

Aanvulling: en zit wel een netwerk aansluiting op? Kost je dan wel een poort op je modem.
Badge
Nelly, kennelijk heb je mijn vraag niet goed gelezen. De printer is via de USB op de Zyxel aangesloten. Printer heeft geen netwerk aansluiting, anders had ik hem al lang aan de netwerk switch gehangen! Zoals gezegd: printer zelf ondersteund geen netwerk (want heeft geen netwerk kaart).
Reputatie 1
Hallo allemaal,
ik heb een ander probleem bij het verbinden van een HP Colour Laserjet 1600 via de USB poort met dit modem. Hij is aangesloten volgens de raadgevingen op dit forum en de handleiding van de site van Zyxel
Voor de printer heb ik alle laatste drivers en firmware geinstalleerd. Bij rechtstreeks aansluiten van de printer via de USB aan de PC verloopt alles perfect.

Dit is het probleem:
Als is eenn pagina wil printen blijft de printer alsmaar deze pagina uitspugen.Alleeen uitzetten helpt. Dit geldt zowel onder windows7 als 8. Onder w8 komt er op het scherm van de pc nog wel een korte microsoft foutboodschap, maar die is te kort om te kopieren. Hij zegt dat hij de pagina niet kan printen

Wie weet raad.
Alvast bedankt,
Chris

Hallo allemaal,
na wat rondspitten op de site van HP heb ik de oplossing gevonden:
Bij het instellen van de poort moet je het vinkje bij "Ondersteuning in twee richtingen" weghalen.
Het werkt nu goed.
Chris
Reputatie 6
Badge +7
Mooi dat het gelukt is en bedankt voor het melden dat het nu wel werkt, zo heeft iemand anders er ook wat aan.
Reputatie 8
Badge +17
Hier is stapsgewijs uitgelegd hoe je dat kan doen:
http://www.wilmorcus.nl/CCV%20Site/Docu%20&%20Maunuals/Netwerkprinter%20toevoegen%20Windows%207/Netwerk%20printer%20installeren%20Windows%207.html
Jawel hoor, maar ik dacht (onterecht dus) dat er wifi of een netwerkaansluiting op zat.
Deze vond ik ook nog:
http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=5683&page=4
Badge
@ Kees-Jan: Een opmerking daarover, los van het feit dat ik nog (helaas) met XP werk. De router wijst dus geen ip adres toe aan mijn printer. Heeft dat te maken met het feit dat hij aan de USB hangt? Of omdat mijn printer geen netwerk ondersteund? Dat laatste kan ik mij haast niet voorstellen, want het moet volgens hele volkstammen mogelijk zijn via die USB van de Zyxel. Via de administrator zie ik dat de Zyxel de printer wel herkend en ik kan de printerserver activeren. Maar het maakt geen verschil.
Badge
Ok, ik ben een stap verder. Op de 2 vaste computers werkt het nu. Via eigenschappen van de printer erin geslaagd een nieuwe poort aan te maken. Echter, op de laptop (die dan weer wel met Windhoos 7 draait) werkt dat niet. Via 'eigenschappen' van de printer krijg ik geen tabbald poorten zichtbaar. Dat zal wel een aan de versie van Windhoos 7 liggen denk ik... Home Premium
Badge
Alles inmiddels opgelost. Bedankt iedereen voor input!
Reputatie 8
Badge +17
@ Kees-Jan: Een opmerking daarover, los van het feit dat ik nog (helaas) met XP werk. De router wijst dus geen ip adres toe aan mijn printer. Heeft dat te maken met het feit dat hij aan de USB hangt? Of omdat mijn printer geen netwerk ondersteund? Dat laatste kan ik mij haast niet voorstellen, want het moet volgens hele volkstammen mogelijk zijn via die USB van de Zyxel. Via de administrator zie ik dat de Zyxel de printer wel herkend en ik kan de printerserver activeren. Maar het maakt geen verschil.

Omdat de printer aan de USB van de modem hangt, moet je het IPadres van de modem gebruiken, dus normaal gesproken 192.168.1.254
Reputatie 1
Hallo allemaal,
ik heb een ander probleem bij het verbinden van een HP Colour Laserjet 1600 via de USB poort met dit modem. Hij is aangesloten volgens de raadgevingen op dit forum en de handleiding van de site van Zyxel
Voor de printer heb ik alle laatste drivers en firmware geinstalleerd. Bij rechtstreeks aansluiten van de printer via de USB aan de PC verloopt alles perfect.

Dit is het probleem:
Als is eenn pagina wil printen blijft de printer alsmaar deze pagina uitspugen.Alleeen uitzetten helpt. Dit geldt zowel onder windows7 als 8. Onder w8 komt er op het scherm van de pc nog wel een korte microsoft foutboodschap, maar die is te kort om te kopieren. Hij zegt dat hij de pagina niet kan printen

Wie weet raad.
Alvast bedankt,
Chris

Reageer