beantwoord

Hoofdaansluiting werkt niet

• 11 december 2017
  • 7 reacties
  • 632 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,
Gister ben ik in mijn nieuwe woning gekomen en heb moeite met het aansluiten van internet.
De hoofdaansluiting in de meterkast(ik denk tenminste dat ik deze moet hebben) lijkt incompleet en niet te werken. Vanavond bel ik de klantenservice nog een keer maar het leek me verstandig hier alvast de foto's te plaatsen sinds ik helemaal geen verstand heb van dit soort dingen.
Mijn broer heeft het modem aangesloten en deze werkt wel maar er is geen verbinding met internet.
Op de foto zie je één kastje met verschillende kleuren draad, volgens mij moet ik die hebben.
Er hangt nog een ander kastje met andere draden, die zie je op de tweede foto.
icon

Beste antwoord door Ninata 15 december 2017, 10:27

De monteur heeft in het algemene kastje wat gedaan en iets met kabeltjes in mijn meterkast, er liep nog een kabel door naar de woonkamer en daar is het internet nu aangesloten.
Heel blij dat ik nu internet heb!
Bedankt voor het meedenken jongens 😃
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Ondanks dat het kastje mogelijk wel doet vermoeden, lijkt het me geen officiële ISRA aansluiting.
Er zit alleen maar dunne telefoon binnenbekabeling aan, niet een KPN grondkabel.

Een KPN-grondkabel is echt een wat dikkere meestal blauwe kabel, waarbij het laatste stuk iets van de buiten ommanteling is weggehaald, en dan nog een afscherming, daarbinnen pas de kleinere draadjes.
https://nl.wikipedia.org/wiki/ISRA#/media/File:KPN_ISRA_Punt.jpg

Heb je nog een ander aansluitpunt in de meterkast (Voorbeelden 1, 3, 4 )?

Reputatie 8
Badge +17
Lijkt er sterk op dat je IS/RA punt gesloopt is, voor her herstellen heb je webcare Telfort nodig om een monteur aan te sturen, kan zijn dat daar kosten aan verbonden zijnn
Reputatie 4
Badge +6
Hey Ninata, welkom op het forum 😳. Ik zie dat je gisteravond met een collega telefonisch contact hebt gehad en voor het herstellen van je hoofdaansluiting een monteur langskomt. Kun je ons laten weten wat de monteur voor je kan betekenen?
Reputatie 1
Bedankt voor de reacties, de monteur komt donderdag langs. Ik zal laten weten hoe het afloopt 🙂
Reputatie 1
De monteur heeft in het algemene kastje wat gedaan en iets met kabeltjes in mijn meterkast, er liep nog een kabel door naar de woonkamer en daar is het internet nu aangesloten.
Heel blij dat ik nu internet heb!
Bedankt voor het meedenken jongens 😃
Reputatie 8
Hoop dat het dan ook stabiel blijft, want over het algemeen langere kabels binnenshuis gaat meestal niet goed en levert vaak storingen op. Maar even afwachten dan.
Reputatie 4
Badge +6
Hey Ninata,

Wat fijn dat je internet hebt!
@Babylonia, op basis van het rapport vermoed ik dat de kabel door de woonkamer de kabel naar de tv-ontvanger is:$.

Ik wens je veel plezier in je nieuwe woning!

Reageer