beantwoord

Hoofdaansluiting vinden

• 30 april 2019
  • 11 reacties
  • 282 keer bekeken

Reputatie 1
Na ontvangst van het installatiepakket ben ik op zoek gegaan naar de hoofdaansluiting - vooralsnog zonder succes. Ik heb wel een gek ‘stopcontact’ met kabels gevonden in de woonkamer (zie foto) maar geen hoofdstopcontact en geen aansluiting in de meterkast (zie foto). Iemand nog tips of ideeën? Bedankt!

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 2 mei 2019, 14:11

Ai, dat is jammer inderdaad! 😞 Als er geen IS/RA-punt is zullen wij er het abonnement helaas niet kunnen aansluiten, dat is het beginpunt van onze aansluitingen.
Ik denk ook dat het abonnement dan geannuleerd zal moeten worden, ik heb daar zelf niet de mogelijkheid voor. Je kunt je nummer invoeren op deze pagina op de website, dan belt de afdeling die de annulering in gang kan zetten jou terug.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Chrisoskam ,
die 1e foto is een zogenaamd AOP van de kabelboer, Ziggo o.i.d.
Via onderstaande link kun je via je postcode/huisnummer zien of er een aansluiting in je huis zit en wat je maximale te behalen snelheid is via Telfort:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/,
daarmee weet je nog niet waar je IS/RA-punt zit
Je kunt bij je nieuwe aansluiting gebruik maken van de gratis installatiemonteur, die weet 'm vast te vinden.
JanD heeft het al uitgelegd.
Hier zie je wat allemaal geschikte aansluitpunten zijn zover dat niet bekend is.
https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Chrisoskam, welkom op het forum en welkom bij Telfort :)
Op de foto's die ik ook geen aansluitpunt wat wij gebruiken, op de eerste foto zie ik net als JanD een COAX aansluiting en op de tweede zie ik vooral een mooi opgeruimde en nette meterkast.
Er zijn verschillende mogelijke type's hoofdaansluitpunt, die op deze link en op de pagina van Galdor worden afgebeeld. Lukt het daarmee om een aansluitpunt te vinden? De locatie kan met het bouwjaar van het huis ook verschillen, in huizen van voor 1990 vaak is het hoofdaansluitpunt (het IS/RA-punt) in de woonkamer te vinden, in huizen die daarna zijn gebouwd is het in de meterkast te vinden. Er zijn altijd afwijkingen, ik heb ook wel eens IS/RA-punten in kelders en slaapkamers gezien. Hopelijk lukt het daarmee, ik hoor het graag van je. Als het IS/RA-punt niet te vinden is kijken we samen verder.
Reputatie 1
Dank allen! De voorbeeld plaatjes had ik inderdaad al gevonden. Na een grondige inspectie van het huis (zo groot is het nou ook weer niet..) heb ik alleen niets kunnen vinden. In de meterkast niet een van de meterkast aansluitingen en ook de slaapkamer / woonkamer niets (behalve de foto die ik al eerder stuurde). Het is wel pas verbouwd voor wij het zijn gaan huren, ik ga het bij de verhuurder ook nog navragen!
Reputatie 8
Badge +11
Het kan zijn dat het aansluitpunt bij het verbouwen onder de vloer of achter een muur is verdwenen, hopelijk zal dat niet het geval zijn. De verhuurder zal daar inderdaad meer duidelijkheid over geven verwacht ik.
Reputatie 1
Hi Jasper, we hebben een verhuurder (eigenaar) en de vastgoedbeheerder (die de verbouwing hebben gedaan). De vastgoedbeheerder geeft aan dat er alleen een Ziggo-aansluiting in het huis is, waarvan ik eerder de foto stuurde. Volgens hen is er geen IS/RA punt is. Voor de zekerheid gaan zij het nog checken bij de eigenaar. Als er geen IS/RA punt is, moeten we het abonnement dan annuleren? Of kan het ook op een andere manier worden aangesloten met hulp van een monteur?

Alvast bedankt!
Check deze site nog eens netco-fpi-info.fourstack.nl
JanD had deze al gegeven als daar het adres in staat en je met dat adres kan bestellen moet er of een isra zijn of een glasvezel punt. Er zou minimaal nog een kabel ergens moeten lopen het punt van binnenkomst zou dan bekend moeten zijn.

Was er nooit een isra had je niks kunnen bestellen. Als deze er nu niet meer is dan is deze niet door KPN zelf verwijderd etc.
Reputatie 1
Bedankt Galdor! Daar hadden we voor de bestelling al gekeken, volgens die site is het er wel. Ik ga nog een keer achter de verhuurder aan!
Reputatie 8
Badge +11
Die pagina geeft aan of er adminstratief een IS/RA-punt is geregistreerd. Als een aansluitpunt later, bij bijvoorbeeld een verbouwing, is verwijderd of onder de vloer is verdwenen wordt die pagina niet gewijzigd.
De verhuurder en eigenaar van het pand zullen daar meer over kunnen vertellen, als zij al aangeven zal er alleen een Ziggo aansluiting is doet het mij vermoeden dat ons aansluitpunt is verwijderd, maar zij zullen dat met zekerheid kunnen zeggen.
Reputatie 1
Hi Jasper, we hebben van de verhuurder te horen gekregen dat er geen IS/RA punt in het huis is. Moeten we ons abonnement nu annuleren?
Reputatie 8
Badge +11
Ai, dat is jammer inderdaad! 😞 Als er geen IS/RA-punt is zullen wij er het abonnement helaas niet kunnen aansluiten, dat is het beginpunt van onze aansluitingen.
Ik denk ook dat het abonnement dan geannuleerd zal moeten worden, ik heb daar zelf niet de mogelijkheid voor. Je kunt je nummer invoeren op deze pagina op de website, dan belt de afdeling die de annulering in gang kan zetten jou terug.

Reageer