vraag

Hoe zit het met mijn glas 50/50 bij migratie naar KPN en mijn V10 fluctueert.

  • 4 februari 2020
  • 70 reacties
  • 1085 keer bekeken

Telfort heeft mijn contract nooit willen veranderen naar 50-50 i.p.v. 50-5,
wat overigens nog stamde toen ik nog geen glasvezel had.
Daar is het toen dus al verkeerd gegaan, terwijl ik er wel extra voor betaald heb, voor synchroon.

Toen ik erachter kwam dat het contract foutief was, heb ik de TKS gebeld.
Ik heb het er ook nog destijds in de Chat erover gehad.
Men vertelde dat dit niet veranderd kon worden maar dat ik wel mijn 50/50 bleef houden.
Dit klopt wel, tot zoverre dan...maar dit staat niet op papier omdat men dit niet wilde doen!

Dus ik kan die upload waarschijnlijk bij de migratie naar KPN kwijtraken??
Dit omdat het foutief in mijn contract staat, wat waarschijnlijk leidend is?

Als het contract dus één op één overgenomen wordt, weet je de daadwerkelijke snelheid niet.
Daar kom je pas achter als Thuis gemigreerd is naar KPN!
Maar dit is nu typisch iets wat ik voor de migratie wil weten en niet achteraf!!

Wat mij nu ook opvalt is dat mijn snelheid aardig fluctueert.
Vandaag gemeten.

ping 7 jitter 0 down 41.6 up 51.6
 ping 7 jitter 1 down 46.1 up 60.3
ping 7 jitter 1 down 40.1 up 61.2
ping 7 jitter 1 down 43.3 up 60.2

De download snelheid heeft altijd rond 49 gezeten en de upload rond de 70.
Nu snap ik ook waarom de pagina's op mijn beraadde PC af en toe slecht willen laden.


70 reacties

Tsja, waarom dacht je dan Bart waarom ik het steeds over 2015 had?
Die is destijds afgesloten in de winkel, dat wist ik nog.

Bij die verlenging destijds is wel degelijk gesproken over de 50/50 gesproken.
Waarom denk je dat steeds gebeld heb en dat  ik vanaf die tijd screenshots gemaakt heb?
Om te controleren of ik die snelheid nog had.

Ja, die snelheid heb ik nog en hoop dat dit na de migratie zo blijft.

Op dit moment is de snelheid inderdaad stabiel.

Reputatie 8
Badge +11

Ik wist inderdaad van de verlenging. Ik ga er echter wel van uit dat jij als gebruiker ook weet hoe jouw abonnement er uit ziet. Dit abonnement is dus 50/5. Bij deze verlenging is niet gerept over 50/50. Gelukkig heb je deze snelheid nog wel. 

In ieder geval ben ik blij te lezen dat de snelheid wel weer helemaal goed is. :)

Het lijkt mij dan dat Mijn Telfort niet up to date is als er alleen de eerste aansluiting benoemd staat.
Dit heeft bij mij tot verwarring gezorgd.

Maar goed, bij mobiel heeft het ook niet goed gestaan.

Ja, het enige wat bij de verlenging gezegd werd dat het 50/50 bleef, meer niet.
Plus dat dit op papier kwam.
De 50/50 is wel gebleven maar men wilde dit inderdaad nooit corrigeren.

Het Chatbericht was van 2018, toen heb ik ook gezegd dat het abonnement niet goed stond.
Wel werd er gezegd dat als ik ging verlengen de 50/50 kwijt ging raken plus het uitgebreide pakket.
Dus die 50/50 heb ik wel maar is nooit zo op papier gekomen.

Wel ben ik blij met de toezegging dat het ook 50/50 blijft.
KPN heeft ook weer voor glasvezel symmetrische snelheden,
dus eigenlijk verwacht ik dan ook bij de migratie naar KPN daar geen problemen mee. 
Zo wel, dan trek ik keihard aan de bel.

Het spreekt inderdaad tegen dat glasvezel altijd stabiel is, zeker bedraad.
De apparatuur, omstandigheden ect zijn exact hetzelfde dan tijdens de lage metingen.
Dus ik hoop ook dat het een negatieve toevalstreffer geweest is en dat het nu stabiel blijft.

Mocht ik toch weer excessen krijgen, dan plaats ik dit hier. 

De einddatum per 2018 staat er inderdaad vanwege de laatste aanpassing/ verlenging van 2017. Bij mij staat er nu 2019 in plaats van 2016 door de verhuizing in 2018, ik ben dus net zo verbaasd dat de bestelstatus de aanvraag van het oude adres laat zien. Het is bij jouw niet anders de eerste aanvraag en opleverdatum voor glasvezel staat daar.

Als een moderator niet een specifieke vraag krijgt kan of mag deze niet verder kijken dan noodzakelijk. Het had wel eerder voor opheldering gezorgd.

In mijn ogen is men bij die verlenging in 2017, vergeten om te melden, dat snelheids behoud kon tegen betaling van € 2,50 extra en dat deze mogelijkheid er alleen was voor klanten met oud glasvezel niet beschikbaar voor klanten die al via het nieuwe systeem bestelden. 

Er is nu in dit topic toegezegd dat jou snelheid gelijk blijft net zo goed, dat het in 2017 is bevestigd. Heel jammer dat er geen nieuwe bevestiging van die toezegging is verzonden. 

Het chat gesprek gaat uit van de zichtbare gegevens, de bevestigingen. Daarmee klopt het dat je feitelijk maar 50/5 mag krijgen bij elke verandering op dat moment gemaakt.

 

Ik meet hier ook wel eens vreemde lage waarden wat op zich niet vreemd is gezien ik altijd via wifi meet. Ook bedraad kan het voorkomen, hoewel het de stabiliteit van glasvezel wel tegenspreekt. Het mag niet maar gebeurt wel, dat kan aan zoveel andere zaken liggen ook de hard en software van de computer, dus ik zou zeggen toevals treffer.

Nog even terug komende op het bovenstaande.

Ik weet niet of Bart al eerder wist dat er een verlening geweest was, indien dit wel het geval was,
had ik liever gehad dat hij dit eerder had gemeld.

Ik had wel gezien verlengbaar sinds november 2018 maar ik dacht dat dit een fout was in Mijn Telfort.
Er stonden namelijk wel meer fouten in.
Plus de verwarring dat er bij bestelstatus 26 februari 2015 stond.
Had daar dan niet de datum van de verlening van november 2017 moeten staan?
Dat had dan de meest recente bestelstatus geweest.
Dit stond niet in Mijn Telfort.

Voorop gesteld dat ik er dus echt vanuit was gegaan dat glas aangevraagd was in 2015,
en dat er geen verlening geweest was, wat ik dus oprecht vergeten was na 3 jaar,
lijkt het net of ik de boel bewust heb willen belazeren.
Dit zat mij dus totaal niet lekker en ben hier over gaan piekeren.

Er zijn nu wel een aantal dingen naar boven gekomen.
Ja, er is verlengd onder voorwaarden dat de 50/50 gehandhaafd bleef, dit was geen probleem,
plus dat dit ook zo op papier kwam.
Maar toen het contract dus per mail binnen kam, stond daar dus de 50/5 op.
Dit was niet conform de afspraak en er is daarna direct meerder keren over gebeld.
Toen werd er gezegd dat dit niet veranderd werd en daar was ik bepaald niet blij mee.

Ik heb het er tijdens de Chat ook nog over gehad bij de verlening die niet doorging.
Ook toen is het niet gewijzigd maar er werd wel gezegd, dat als ik ging verlengen o.a. de 50/50 kwijt ging raken wat dus wel betekende dat ik wel de 50/50 nog had.

Daarna ben ik dus begonnen met screenshots te maken om te kijken of dit zo bleef.
Ik voelde mij immers destijds wel belazerd omdat de afgesproken 50/50 niet in het contract stond.

Ondertussen is dus wel meerdere keren bevestigd dat ik na de migratie ook de 50/50 blijf behouden.
Dat hoop ik dan maar.
Mijn ervaring is helaas wel dat er niet alles gebeurd wat er toegezegd is.

Nu over mijn verbinding, de down en upload.
Deze lijkt nu stabiel gelukkig.
De laagste gemeten download is 45,49 wat nog acceptabel is.
Zie screenshots.
 


Maar waar die extreme lage waarden vandaan gekomen zijn weet ik dus niet.

Mijn huisgenoot vertelde net pas, dit wist ik niet, over de verlenging maar dit was onder voorwaarde dat de 50/50 gehandhaafd bleef.
(Bij de aansluiting van ADSL naar glas in 2015, daar ben ik zelf bij geweest.)
Er zijn hier ook in die tijd ook te veel persoonlijke dingen gebeurd,
waar ik niet over uit ga wijden.
Ik zelf ben dus niet de contractant.
Maar zo was het dus afgesproken tijdens de verlening, dit was een persoonlijke verlenging.
Vandaar dat ik het vreemd vond die 50/5 in mijn abonnement, dat daar dus geen 50/50 stond.
Het lijkt mij, dat bij zo'n persoonlijke aanbieding, dit wel had gemoeten.
Dat zal ook de reden geweest zijn waarom ik nog steeds 50/50 heb.

Maar goed als het gewoon 50/50 blijft is het goed natuurlijk.

Hé, dat is nieuwe info en klopt het 50/5 stukje. Zolang we enkel administratief migreren, andere naam op de factuur verwacht ik geen verandering voor Mandy.

Reputatie 8
Badge +11

Allereerst Bart, ik weet als geen ander dat sommige gesprekken,
niet goed in het systeem gezet worden.
Ook is het zo dat de 50/50 als eerste geopperd werd tijdens de overgang naar glasvezel.

Daarnaast heb ik die bewuste Chat opgeslagen op mijn PC,
dus het gesprek heeft wel degelijk plaats gevonden.

Ik heb zo rond februari 2015 glasvezel draaiende, dus in januari aangevraagd.

26 februari 2015 is jouw Glasvezelverbinding opgeleverd inderdaad, die is 20 januari 2015 aangevraagd. Maar daarna is er 14 november 2017 verlengt. Dat is het contract wat sinds 13 november 2018 doorloopt. Deze voorwaarden zijn dus ook van toepassing. En zoals ik al aangaf heeft dit abonnement zwart wit gezien 50/5 Mbit/s. Echter technische is het altijd op 50/50 blijven staan. 

Kijk dat zijn goede cijfers ik ben benieuwd.

Dat Freedom internet met 1 GB zal niets voor mij zijn, dat heb ik niet nodig.
Voor mij is 50/50 voldoende.
En zij moeten zich inderdaad nog bewijzen.
Op de website staat nog niets, dit kan je alleen lezen als je jezelf ingeschreven hebt.
Dan staat dit op de website van TV Totaal.
Ziggo en KPN opgelet: Dit zijn de abonnementen van Freedom Internet

Ja, in bestelstatus staat dacht ik 26 februari 2015.

Bij TMobile heb je uit en thuis mobiel onbeperkt €25,00 en internet 1 GB €25,00.
Als je daarnaast ook TV wilt hebben komt dat erbij.

Maar je hebt ook die combinaties zonder unlimited en dan is het weer iets goedkoper.

Als ik mijn pakket ga vergelijken met dat van Telfort, internet en TV+paketten met T Mobile,
is T Mobile €5,00 duurder.
Maar KPN is dan weer €10,00 duurder.

Ga ik puur vergelijken op prijs met mobiel met wat ik nodig heb is T Mobile iets goedkoper.

Over afdwalen gesproken…

Weer even on topic.
Tot nu toe gaat het goed met mijn up en download.
Het gemiddelde download 48,61 en upload 66
Zal later weer een screenshot plaatsen.

Tmobile is dan intressanter in combinatie  met onbeperkt mobiel internet beiden €25,00 en belangrijker die gigabit kan T-mobile alleen leveren waar eigen apparatuur aanwezig is. Het is nu of 50, of 100 of 1000, en laten we eerlijk zijn welke gewone consument heeft een gigabit verbinding nodig? Voor een gezin zal 100 tot 200Mb nuttig of noodzakelijk zijn. 

Reputatie 8

Wat ik wel heb gezien is dat KPN weer synchrone snelheden heeft voor glasvezel.

Daar zullen de abonnementsprijzen naar ik vermoed wel op zijn aangepast, ofwel “te duur”.
 

Met het doorrekenen van abonnementen, is dit misschien voor sommigen,

een alternatief op Tweakers.
Freedom Internet gaat 'vanaf' 50 euro per maand rekenen voor 1Gbit/s-glasvezel 

Dat is ook maar een kale prijs (Het gaat om een vanafprijs) voor een internet-verbinding.
In die zin lijkt me een T-Moblie abonnement met € 40,- per maand voor een kale gigabit glasvezelverbinding interessanter.

Tja dat Freedom zal zich eerst moeten bewijzen. 

Ps @mandy  wat zie je als je in Mijn Telfort bij bestel status kijkt?

Ik zie daar de oplever datum van de aansluiting op het vorig adres.

Naar mijn weten is het abonnement van 2015.

Wat ik wel heb gezien is dat KPN weer synchrone snelheden heeft voor glasvezel.

En het geeft niet dat er afgedwaald wordt hoor.:grinning:

Ook ik houdt achter de hand dat er dingen kunnen veranderen als Telfort,
KPN is in een volgend traject.
Dit zal niet gebeuren tijdens of net na de migratie.

Met het doorrekenen van abonnementen, is dit misschien voor sommigen,
een alternatief op Tweakers.
Freedom Internet gaat 'vanaf' 50 euro per maand rekenen voor 1Gbit/s-glasvezel 

Reputatie 8

Voor mij gold toen een persoonlijk gericht aanbod, wat te grote financiële verschillen zou opleveren. (Voor het eerste jaar). Daar ben ik toen op ingegaan, en heb dat abonnement nu nog steeds.
En relatief nog steeds gunstig tegenover de laatste Telfort aanbiedingen toen het nog kon.
Heb de alternatieven al lang doorgerekend, en houd ik achter de hand als KPN ook maar iets zou willen veranderen bij overgang van Telfort naar KPN in een volgend traject.

Klopt hier gaat het om nieuw versus nieuwer.

In 2015 gold alleen een symmetrische snelheid.
In 2016 heb ik nl. een nieuw aanbod gekregen, waarbij die symmetrische snelheid niet meer gold.

 

Dat dus, ik zou van €45,00 naar €46,00 gaan, nu zeg ik maar 1 euro meer maar moest toch teveel inleveren. En sinds augustus 2018 voor het product wat in 2016 maar €46,00 koste ben ik nu €55,00 kwijt en het gemak kwijt van dvb-c voor de FM tuner.

 

Ps @mandy  sorry dat we afdwalen 😁

Reputatie 8

Klopt hier gaat het om nieuw versus nieuwer.

In 2015 gold alleen een symmetrische snelheid.
In 2016 heb ik nl. een nieuw aanbod gekregen, waarbij die symmetrische snelheid niet meer gold.

Omdat ik in de tussentijd toch reeds als “proef” mijn snelheid had geüpdatet naar 100/100 Mbps,
en dat zo wilde houden, en een nieuw abonnement daarin sowieso toch al in voorzag heb ik toen mijn abonnement herzien. Wetende dat als ik terug zou gaan naar “50 Mbps” de upload dan daar wel slechts het 10e deel ervan zou zijn (5 Mbps tegenover 50 Mbps).

De “algemene” aanbiedingen van glasvezel abonnementen met verschil in upload snelheid is echter pas doorgevoerd in 2016.

Klopt hier gaat het om nieuw versus nieuwer.

Symmetrisch vs asymmetrisch.

Mandy heeft genoeg om hard te maken dat ze haar upload blijft houden.

Bij ons was het van het gemeente bestuur uit geen noodzaak voor de 30%, een paar jaar eerder 2011/12 sneuvelde het wegens niet genoeg aanvragen als ik het goed heb was dat een initiatief van Scarlet nu Stipte. Wij kwamen van de kabel toen nog Ziggo voor de fusie met upc. Verder wat aanbod betreft redelijk vergelijkbaar. Velen op basis van de postcode niet eens kiesbaar, het zal bekend zijn dat een aantal bij Telfort zijn ondergebracht en vorig jaar volledig ontmanteld. Helaas het alternatief voor mij Trined nog niet leverbaar op deze postcode.

 

Reputatie 8

Het gaat niet eens over “oud glas” versus “nieuw glas”.
Glasvezel abonnementen in die tijd hadden simpelweg een symmetrische snelheidsindeling !!

In mijn geval ben ik namelijk helemaal niet over gegaan van oud naar nieuw glas.
Maar van koper naar glas.

Men moest indertijd wel “van tevoren” een toezegging doen voor een glasvezel abonnement.
Bij 30% aanmeldingen ging de aanleg van glasvezel door. Ik had me volgens die voorwaarden  echter aangemeld bij “Vodafone” (wat nu T-Mobile is). Maar na anderhalf jaar “wachten” op daadwerkelijke aansluiting,  voelde ik me niet meer gebonden aan de afspraken met Vodafone.

Heb toen gewoon een nieuw abonnement afgesloten met Telfort en bij Vodafone bedankt, zonder gebruikmaking van speciale Telfort acties voor “mijn wijk”. Gewoon toen indertijd de algemene voorwaarden en technische specificaties van nogal wat glasvezel aanbieders vergeleken.
(Indertijd kon ik kiezen uit zo'n 19 of 20 aanbieders).
Voor Telfort gold een symmetrische indeling.

Dat is cruciaal of het in februari is opgeleverd doet niet terzake als het maar voor 5 januari is besteld!

Volgens mij gold in heel 2015 een symmetrische snelheid voor glasvezel. In dat jaar (2015) heb ik in juli glasvezel gekregen, en ben toen pas een nieuw abonnement aangegaan met Telfort.
Ik ben toen begonnen met 50/50 Mbps.

Ik geloof jou in deze ik baseer me op de tekst van de vergelijkings pagina tussen oud en nieuw glas. Daar wordt 5 januari 2015 genoemd. Grote kans dat 50/5 zoals daar staat pas later is aangepast. Ik heb op ons vorig adres december 2014 glasvezel besteld dit is 30-4-2015 nog volgens oud glas opgeleverd dus met DVB-C en 50/50.

Op basis van de reactie van Babylonia is mijn vermoeden toch juist dat 50/5 pas in 2016 is ingevoerd.

Reputatie 8

Met nieuwe berichten erbij wel weer opnieuw opslaan. :open_mouth::wink:

Ik lees nu het bericht van Bart terug en ik denk dat ik wat verkeerd begrepen heb.
Ik had het zo gelezen, dat het chatgesprek niet had plaats gevonden.
Maar ik denk dat hij het had over de verlenging die niet in te voeren was.
Dat klopt, er is ook geen verlenging gedaan omdat ik teveel kwijt ging raken.

Galdor68, gezien de reactie van Babylonia zal ik nu wel gelijk krijgen.
Ik ben ook begonnen met 50/50 met glasvezel.
Maar zoals geschreven is dit nooit goed in mijn abonnement geplaatst.

En ja het is al meerdere keren bevestigd dat ik 50/50 technisch behoud,
maar ik heb gekkere dingen meegemaakt.

Het is ondertussen ook gelukt om dit in het geheel op te slaan als document.
Dit lukte niet met Edge maar wel met Chrome.
Dank je wel Babylonia.

 

 

Reputatie 8

Dat is cruciaal of het in februari is opgeleverd doet niet terzake als het maar voor 5 januari is besteld!

Volgens mij gold in heel 2015 een symmetrische snelheid voor glasvezel. In dat jaar (2015) heb ik in juli glasvezel gekregen, en ben toen pas een nieuw abonnement aangegaan met Telfort.
Ik ben toen begonnen met 50/50 Mbps.

 

....Ik heb zo rond februari 2015 glasvezel draaiende, dus in januari aangevraagd.

Dat is cruciaal of het in februari is opgeleverd doet niet terzake als het maar voor 5 januari is besteld! Maar goed het is genoeg bevestigd na de migratie hoor je 50/50 te houden zakt de upload terug tot 30Mb of minder gewoon aan de bel trekken.

Allereerst Bart, ik weet als geen ander dat sommige gesprekken,
niet goed in het systeem gezet worden.
Ook is het zo dat de 50/50 als eerste geopperd werd tijdens de overgang naar glasvezel.

Daarnaast heb ik die bewuste Chat opgeslagen op mijn PC,
dus het gesprek heeft wel degelijk plaats gevonden.

Ik heb zo rond februari 2015 glasvezel draaiende, dus in januari aangevraagd.

Reageer