vraag

Hoe zit het met mijn glas 50/50 bij migratie naar KPN en mijn V10 fluctueert.

• 4 februari 2020
  • 70 reacties
  • 1085 keer bekeken

Toon het eerste bericht

70 reacties

Hallo Galdor68, dat programma zit ook standaard maar als ik het verklein en hier plaats,
wordt het toch weer groter.

Hallo Bart, tsja ik kreeg standaard te horen van de TKS zei het niet te weten of ik die upload met de migratie bleef behouden.
Als jij zegt dat dit zo is, dan zal ik dit wel aannemen.

Ik vond die verschillende snelheden ook heel apart maar volgens de TKS heel normaal.
Ook dat het niet stabiel zijn van de snelheden.

En ik ga inderdaad ook de metingen verder doen.

Reputatie 8

Ik ben aan het stoeien met 3D print of heb jij een betere suggestie voor beeld iditor?

Zoals reeds door @Galdor68 genoemd: Het standaard onder Windows geïnstalleerde “Paint”.

Tooltje welke ik zelf al vele jaren gebruik (vandaar wat spartaans van menu's), als “Viewer”,
maar je kunt er ook (zelfs in batch) wat bewerkingen mee uitvoeren:  “Irfan View”
Laadt dan ook de NL vertalingen in en bekijk de mogelijkheden, boven bij de website menu’s.

Ook een “Viewer” met aardige edit-mogelijkheden is:  “FastStone Viewer”

@mandy je bedoelt dat het plaatje wat je verkleind hebt bij plaatsing op het forum weer groter is/lijkt? Dat kan samenhangen met de verklein methode. Kijk je naar de pixels bij het verkleinen of naar iets anders. En wordt de afbeelding die je wil verkleinen wel op 100% getoond in de editor dat is ook van belang. Wat ik tot nu toe zie vind ik persoonlijk niet storend groot overkomen op mijn tablet.

Pas als ik er op tik worden ze groter maar niet heel overdreven groot. Dit is hoe ik dat laatste plaatje op de tablet zie als ik er op tik. Het zwarte is mijn gehele scherm, iets kleiner mag mischien maar niet noodzakelijk. 

Uiteraard is dit of topic wel van belang omdat het goed is geen onnodig grote afbeeldingen te plaatsen.

Naar mijn mening prima formaat.

Ja, dat klopt en dit gebruik ik nu, Paint 3D.

Ik denk dat het nu wel lukt.
Dank jullie wel!

Reputatie 8
Badge +11

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen.

Dit dus. 

Ja, dat klopt Bart maar in dit overzicht staat niets over down en upload.

Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.

Als jij zegt dat het technisch hetzelfde blijft, de 50/50 dan zal het wel.

Tot nu toe gaan de metingen nog goed, zo rond de 49 upload en hoop dat zo blijft.

Reputatie 8
Badge +11

We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN.

Nou @mandy mooier kan het toch niet? @Bart - Telfort die hier speciaal op gaat letten. 😉😜😎

Meer dan afwachten wat er gaat gebeuren zit er hoe dan ook niet in. Bart gaf eerder al aan dat je nu technisch ook 50/50 krijgt geen reden waarom dat zal veranderen.

Weet je nu wat hier het verwarrende is?
Er staat duidelijk, er veranderd niets aan je abonnement.
Mijn abonnement is zwart/wit gezien 50/5.
Wat dus ook nog steeds bestaat, als is het met glasvezel bij KPN nu ook weer 50/50.
En dat is ook anders geweest.

Dat het technisch wel 50/50 is kan wel kloppen, mijn upload is nu zelfs meer dan mijn download.
Maar inderdaad las Bart zegt dat dat zo blijft, dan zal ik dat maar geloven.
En heel fijn dat Bart het in de gaten houdt!

Dat is niet helemaal de bedoeling van mijn reactie. Niet de veel druk bij Bart leggen. 😉

Je verwarring is niet onterecht, omdat je iets anders op papier hebt staan dan er daadwerkelijk wordt geleverd. Laten we maar van het meest positieve uit blijven gaan.

Nee hoor, ik zal niet alleen bij Bart die druk neerleggen.

Je verwarring is niet onterecht, omdat je iets anders op papier hebt staan dan er daadwerkelijk wordt geleverd. 

Dit is nu precies wat ik nu al die tijd bedoel.

Bart heeft het ook steeds over het abonnement en dat strookt niet met hetgeen ik nu krijg.
Wel in een eerdere reactie dat het technisch wel zo blijft.

Reputatie 8

Sla de webpagina’s van dit onderwerp op. Mogelijk nog aangevuld met schermafdrukken.
Als het uiteindelijk anders uitpakt, heb je “bewijs” over de discrepantie van technische oplevering waaronder je netwerk nu valt, en hetgeen in je account administratief wordt getoond.
Met eveneens de toezeggingen die door webcare worden gedaan.

Heb je nog ergens brieven of mail liggen die bevestigen dat je een 50/50 Mbps account hebt?

Heb je nog ergens brieven of mail liggen die bevestigen dat je een 50/50 Mbps account hebt?

Dat is juist het probleem, zoals Mandy eerder in dit topic aan geeft. Er is 50/50 bestelt maar nooit zo bevestigd. Als er iets is dan een screenshot van de bestel pagina.

Zie de openings regels van het start bericht.

Telfort heeft mijn contract nooit willen veranderen naar 50-50 i.p.v. 50-5,

Nee, ik heb er geen papier van zoals Galdor68 al aangeeft.
Ik heb het destijds besteld of telefonisch of in de Telfort winkel.
Het foutieve abonnement heb ik per mail ontvangen en dit is nooit gecorrigeerd.

Wel heb ik een Chat bericht waarin ook de 50/5 besproken wordt en dat daar fouten in staan.
De 50/50 dus wat er in had moeten staan.
Wel is er gezegd dat ik bij een verlenging de 50/50 ging kwijtraken.

En screenshots heb ik ook.

Beide in ieder geval hartelijk bedankt!

Reputatie 8

Dat is juist het probleem, zoals Mandy eerder in dit topic aan geeft. Er is 50/50 bestelt maar nooit zo bevestigd. Als er iets is dan een screenshot van de bestel pagina

Kopieën van van DIT complete onderwerp op het forum, waarin uitvoerig wordt beschreven hoe de situatie in elkaar zit, en door @Bart - Telfort wordt bevestigd. Inmiddels twee pagina’s, compleet met schermafdrukken van snelheidstests en informatie.

Dat is de betekenis van:    "Sla de webpagina’s van dit onderwerp op.”

Rechter muisknop van je PC:  “Pagina opslaan als..”

Ik heb ondertussen ook de laatste suggestie van Babylonia uitgevoerd,
met alleen mijn eigen screenshots.

Meer kan je voor nu niet doen, dan een klein beetje vertrouwen hebben dat het goed komt.

Reputatie 8
Badge +11

Je hebt nu inderdaad 50/50. Als ik heel zwart wit ga kijken zou je maar 50/5 moeten hebben. Dit staat namelijk in de bevestiging van jouw abonnement. Ik zie nergens dat er gesproken is over de snelheid. Behalve toen  je eind 2018 hebt gesproken met mijn collega via de chat over een verlenging. Maar omdat mijn collega dat niet in kon voeren heeft deze niet plaatsgevonden. Echter is het wel zo dat ju 50/50 hebt en we hebben aangeven dat je jouw abonnement behoudt. 

@Bart - Telfort kan je tot 2015 zo ongeveer terug? Het moment dat Mandy van DSL naar FttH overging? Ik weet zelf dat ergens in 2015 of 2016 50/50 niet meer bestelbaar was via glasvezel in diezelfde periode zijn de prijzen gelijk getrokken voor nieuwe klanten, voor die tijd was DSL uit mijn hoofd €5,00 tot € 10,00 goedkoper.

Als Mandy voor deze wijziging heeft besteld zou dit ook zo bevestigd moeten zijn. Naar mijn idee zit het in die overgangs periode. Iets anders dan een onbedoelde administratieve fout kan ik er niet van maken, een fout die waarom dan ook niet gecorrigeerd kon worden.

Als ik dit topic bekijk zou @mandy  vóór 5 Januari 2015 besteld moeten hebben.

Reputatie 8

Ik heb ondertussen ook de laatste suggestie van Babylonia uitgevoerd,
met alleen mijn eigen screenshots.

Als je met de rechtermuisknop kiest voor:  “Pagina opslaan als”.
(Kies dan een kortere naam voor de HTML bestandsnaam. Dat is wel zo makkelijk).
Word de complete Telfort-webpagina met menu’s en opgenomen schermafdrukken van alle reacties  lokaal bij je op de PC opgeslagen. Doe dat dan voor de 1e en 2e forum-pagina van je onderwerp.
Heb je alle berichten in chronologische volgorde bij elkaar. Laten we zeggen, dit is “aanvullend” indirect “het bewijs” dat je abonnement als zodanig is afgestemd.

Je kunt zelf ook nog naar de datum kijken wanneer je abonnement is gestart met glasvezel.

Allereerst Bart, ik weet als geen ander dat sommige gesprekken,
niet goed in het systeem gezet worden.
Ook is het zo dat de 50/50 als eerste geopperd werd tijdens de overgang naar glasvezel.

Daarnaast heb ik die bewuste Chat opgeslagen op mijn PC,
dus het gesprek heeft wel degelijk plaats gevonden.

Ik heb zo rond februari 2015 glasvezel draaiende, dus in januari aangevraagd.

....Ik heb zo rond februari 2015 glasvezel draaiende, dus in januari aangevraagd.

Dat is cruciaal of het in februari is opgeleverd doet niet terzake als het maar voor 5 januari is besteld! Maar goed het is genoeg bevestigd na de migratie hoor je 50/50 te houden zakt de upload terug tot 30Mb of minder gewoon aan de bel trekken.

Reputatie 8

Dat is cruciaal of het in februari is opgeleverd doet niet terzake als het maar voor 5 januari is besteld!

Volgens mij gold in heel 2015 een symmetrische snelheid voor glasvezel. In dat jaar (2015) heb ik in juli glasvezel gekregen, en ben toen pas een nieuw abonnement aangegaan met Telfort.
Ik ben toen begonnen met 50/50 Mbps.

Ik lees nu het bericht van Bart terug en ik denk dat ik wat verkeerd begrepen heb.
Ik had het zo gelezen, dat het chatgesprek niet had plaats gevonden.
Maar ik denk dat hij het had over de verlenging die niet in te voeren was.
Dat klopt, er is ook geen verlenging gedaan omdat ik teveel kwijt ging raken.

Galdor68, gezien de reactie van Babylonia zal ik nu wel gelijk krijgen.
Ik ben ook begonnen met 50/50 met glasvezel.
Maar zoals geschreven is dit nooit goed in mijn abonnement geplaatst.

En ja het is al meerdere keren bevestigd dat ik 50/50 technisch behoud,
maar ik heb gekkere dingen meegemaakt.

Het is ondertussen ook gelukt om dit in het geheel op te slaan als document.
Dit lukte niet met Edge maar wel met Chrome.
Dank je wel Babylonia.

Reputatie 8

Met nieuwe berichten erbij wel weer opnieuw opslaan. :open_mouth::wink:

Reageer