beantwoord

Hoe stel ik QoS in op Experia Box V10?

  • 23 juni 2019
  • 14 reacties
  • 820 keer bekeken

Reputatie 1
Telfort heeft mij laatst een nieuwe modem gestuurd vanwege een abonnementswijziging, het gaat om de Experiabox V10 die ik heb gekregen. Hiervoor had ik een Experiabox V8 waarbij ik gebruik maakte van QoS en dit ging vrij makkelijk maar nu loop ik toch tegen de muur aan wanneer ik QoS probeer in te stellen op de V10. Ik zou graag een apparaat prioriteit willen geven ongeacht het soort verkeer. Op de V8 ging dit d.m.v. het toekennen van EF (Expedited Forwarding) aan een MAC-adres. Nu ziet het er naar uit dat deze manier niet meer mogelijk is.

Kan er mij verteld worden hoe ik QoS instel op een Experiabox V10? Helaas is dit nergens op de website terug te vinden. Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Enterprise 23 juni 2019, 19:13

Zoals op onderstaande pagina van hardwareinfo te lezen staat in de specificaties van de V10 geen mogelijkheid tot het handmatig instellen van de verschillende QoS opties.

https://nl.hardware.info/product/280129/zte-kpn-experia-box-v10/specificaties

Bekijk reactie

14 reacties

Hallo @Mtje , QoS staat standaard aan in de modem en is te bereiken onder de tab internet , subtab QoS subrubriek classificering.
Reputatie 1
Hallo @Mtje , QoS staat standaard aan in de modem en is te bereiken onder de tab internet , subtab QoS subrubriek classificering.

Zover was ik al ja maar tot dusver geen toelichting bij het instellen. Echter wordt er geen toelichting geleverd bij 'Queue prioriteit' (waarde 1-8) en is 'Classificatie prioriteit' niet in te stellen.
Hallon@Mtje , standaard is het zo ingesteld dat vaste telefonie en tv voorgaan boven internetverbinding, juist om de kwaliteit van die 2 diensten te garanderen.
Reputatie 1
Hallon@Mtje , standaard is het zo ingesteld dat vaste telefonie en tv voorgaan boven internetverbinding, juist om de kwaliteit van die 2 diensten te garanderen.

Dit weet ik. Dan nog zou ik een apparaat prioriteit willen geven. Overigens gebruiken wij geen vaste telefoon thuis. Met alle respect maar ik heb niets aan wat jij hier zegt want het is geen antwoord op mijn vraag.

Ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand het antwoord op mijn vraag weet, of dit nou Telfort of een willekeurige voorbijganger is. Alle hulp is welkom. Als Telfort dit leest, waarom is er geen handleiding voor deze router? Elke router heeft zijn eigen QoS-regels dus je zou denken dat hier uitleg bij wordt gegeven? Googlen naar ZTE H369 werpt ook geen vruchten af. Graag hulp hierbij. Bij voorbaat dank.
Hallo @Mtje , dan kan ik je helaas niet verder helpen, wacht de reactie van een moderator af of een ander meer gespecialiseerd forumlid inzake deze materie.☺
Reputatie 8
Badge +10
Zoals op onderstaande pagina van hardwareinfo te lezen staat in de specificaties van de V10 geen mogelijkheid tot het handmatig instellen van de verschillende QoS opties.

https://nl.hardware.info/product/280129/zte-kpn-experia-box-v10/specificaties

Reputatie 1
Zoals op onderstaande pagina van hardwareinfo te lezen staat in de specificaties van de V10 geen mogelijkheid tot het handmatig instellen van de verschillende QoS opties.

https://nl.hardware.info/product/280129/zte-kpn-experia-box-v10/specificaties


Als dat zo is, vanwaar dit dan? Hebben zij deze optie slechts voor de sier staan mag ik dus aannemen?:

Hallo @Mtje , daar verwees ik in mijn eerdere reactie naar jou toe ook naar en nam aan dat je daar wel mee uit de voeten kon.
Daar ik niet de expertise heb op dit vlak van instellen kan/kon ik je helaas niet verder helpen.
Als er termen in voorkomen die je niet bekend zijn, kun je die misschien even 'googelen' voor een beter begrip van e.e.a.
Succes.
Reputatie 1
Hallo @Mtje , daar verwees ik in mijn eerdere reactie naar jou toe ook naar en nam aan dat je daar wel mee uit de voeten kon.
Daar ik niet de expertise heb op dit vlak van instellen kan/kon ik je helaas niet verder helpen.
Als er termen in voorkomen die je niet bekend zijn, kun je die misschien even 'googelen' voor een beter begrip van e.e.a.
Succes.


De optie had ik al gevonden voordat ik de topic begon. Ik begrijp ze maar het gaat mij om de classificering, met name de 'Queue prioriteit'. De waarden gaan van 1 t/m 8 maar dat zegt niet veel. Elke router gebruikt zijn eigen manier voor QoS, en bij deze is er geen toelichting. Ik heb dit ook al op internet opgezocht. Waardeloos dat een klant zoveel moeite moet doen om iets in te stellen.
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @Mtje. Van harte welkom hier. Ik begrijp dat je graag QoS wilt instellen op de Experia Box V10. Ik zie dat @JanD en @Enterprise al een prima uitleg hebben gegeven. Ik moet me volledig aansluiten bij @Enterprise: de Experia Box heeft geen QoS-functionaliteit die jij als gebruiker kunt beheren.
Reputatie 8
Badge +10
Als dat zo is, vanwaar dit dan? Hebben zij deze optie slechts voor de sier staan mag ik dus aannemen?:
Ik gebruik de V10 niet dus ik kan je dat niet met zekerheid zeggen.
Dat je dat scherm ziet wil nog niet zeggen dat deze opties ook daadwerkelijk functioneren, KPN heeft al zoveel nuttige funcionalitet uit hun modems gesloopt dat het me niet zou verbazen dat deze QoS functie niet meer werkt terwijl de instellingspagina er nog gewoon staat.
Hallo @Mtje , ik heb nog een nuttige link voor je gevonden waar je iets aan hebt:
https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379
Reputatie 1

Als dat zo is, vanwaar dit dan? Hebben zij deze optie slechts voor de sier staan mag ik dus aannemen?:Ik gebruik de V10 niet dus ik kan je dat niet met zekerheid zeggen.
Dat je dat scherm ziet wil nog niet zeggen dat deze opties ook daadwerkelijk functioneren, KPN heeft al zoveel nuttige funcionalitet uit hun modems gesloopt dat het me niet zou verbazen dat deze QoS functie niet meer werkt terwijl de instellingspagina er nog gewoon staat.


Jaaa waardeloos dit. Naast het feit dat zij geen CI+ modules aanbieden voor de TV en ik me dus elders apart op IPTV moet abonneren, moet dit er nog bij komen. Dan ben ik normaliter geen klager maar moet toch zeggen dat ze zichzelf keer op keer in de eigen voet schieten. Dat wordt overstappen zodra mijn contract afloopt maar dat is prima. Het is een vrije markt, genoeg aanbieders. In ieder geval bedankt voor je terugkoppeling.😉
Reputatie 1
Hallo @Mtje , ik heb nog een nuttige link voor je gevonden waar je iets aan hebt:
https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379

Nee, QoS wordt er niet in behandeld. Toch bedankt voor je reacties.

Reageer