Hoe stel ik Custom DNS server in op een Zyxel?

• 2 juni 2012
  • 3 reacties
  • 2163 keer bekeken

Badge
Beste forum leden,
Ik heb zou graag willen weten hoe ik nu precies een custom DNS server instel in mijn modem/router.
Ik heb wel zo een idee hoe maar weet het niet zeker en wil niks verpesten in de instellingen.
ZyXEL P-2812HNU-F1 Firmware: V3.10(TUE.4)
Nu:
DNS Servers: 195.241.77.55,195.241.77.58
Dus mijn vraag is in het kort. Kan ik een Custom DNS server instellen? En kan dit gewoon of niet?
Alvast bedankt.

3 reacties

Reputatie 1
Badge
In theorie kan het, tot nu toe heb ik er alleen nog geen geweldige ervaringen mee dat het continue werkt...

Je moet even inloggen op je modem. Vervolgens naar "Network settings" > "Home networking". Bij DNS Values kun je een andere DNS instellen bij DNS 2 en DNS 3. Let er daarbij wel op dat je in de dropdown kiest voor "User-defined". Doe je dat niet, dan worden de instellingen teruggezet nadat je op "Apply" klikt.

Mijn ervaring is dat het enige verzoek wel en een volgens verzoek niet via de nieuwe DNS instellingen verloopt... DNS 1 lijkt ook nog iets van DNS achtige zaken te doen voor websites... Geen idee hoe dat zit, kwam daar achter tijdens het testen met OpenDNS (welcome.opendns.com) en een eigen DNS server.

Good luck!
Reputatie 8
Badge +10
@ericc
Vraag is vijf jaar oud dus reken niet op een reactie van de vraagsteller... 😉
Reputatie 1
Badge
Vraag is vijf jaar oud dus reken niet op een reactie van de vraagsteller... ;)

Argh... Dat had ik even niet gezien :S Na ja... Liep hier zelf ook tegenaan, dus misschien helpt het anderen 😉

Reageer