beantwoord

Hoe krijg ik normaal functionerend glasvezel internet?

• 27 november 2013
  • 4 reacties
  • 1106 keer bekeken

Mijn internet deed het prima tot ongeveer 4dagen terug, toen is mijn internet weggevallen. Ik had opgezocht waar het aan lag, bleek een storing van kpn en telfort te zijn of een andere manier waardoor het weg viel. Sinds dien is mijn internet heel sloom valt vaak weg, moet mijn mobiel vaak opnieuw verbinden en het internet loopt vaak vast. Ook het bereik van het internet is dramatisch, we hebben al een wifi repeater aangesloten hoewel dat al vanaf het begin is. Is hier iets aan te doen? misschien wat we zelf kunnen regelen? Een vriend van me had ongeveer hetzelfde probleem alleen dan bij een andere compagnie, hij heeft daar iemand van gebeld die heeft een paar knoppen ingedrukt en het internet deed het daarna weer perfect. 
icon

Beste antwoord door Peer1 28 november 2013, 15:56

@Sandervn,

Allereerst wil ik je hartelijk welkom heten op het forum!

Je geeft aan problemen te hebben met je WiFi-signaal. Als je de bijgeleverde Sitecom router in gebruik hebt, dan kan ik je aanraden deze eens te resetten. De router kan je resetten door 15 seconden de OPS knop ingedrukt te houden. De lampjes zullen dan gaan knipperen en de router zal dan opnieuw opstarten. De standaard waarden zijn dan weer van toepassing (deze kun je onderop je router vinden).

Als er bij jou in de buurt meerdere WiFi-netwerken zitten kan dit zorgen voor een lagere snelheid als deze op het zelfde kanaal zijn ingesteld. Je kunt de WiFi-kanalen in de buurt bekijken via inSSIDer.

Vervolgens dien je in te loggen op je router om het kanaal aan te passen.

• Open je internet browser, tik in de adresbalk http://192.168.0.1 en druk op Enter
  • Log in met gebruikersnaam: admin.
  • Zie voor het wachtwoord de sticker op je router
  • Als je bent ingelogd klik je op ‘Wireless Settings’ en kies vervolgens voor ‘Basic’
  • Verander Channel naar een ander kanaal en druk op Apply

Laat je even weten of het na deze stappen beter geworden is?
Bekijk reactie

4 reacties

Het grootste probleem is eigenlijk, dat het internet heel wisselvallig is. dan doet hij het weer even heel snel en dan weer even totaal niet.
Badge
@Sandervn,

Allereerst wil ik je hartelijk welkom heten op het forum!
Je geeft aan problemen te hebben met je WiFi-signaal. Als je de bijgeleverde Sitecom router in gebruik hebt, dan kan ik je aanraden deze eens te resetten. De router kan je resetten door 15 seconden de OPS knop ingedrukt te houden. De lampjes zullen dan gaan knipperen en de router zal dan opnieuw opstarten. De standaard waarden zijn dan weer van toepassing (deze kun je onderop je router vinden).
Als er bij jou in de buurt meerdere WiFi-netwerken zitten kan dit zorgen voor een lagere snelheid als deze op het zelfde kanaal zijn ingesteld. Je kunt de WiFi-kanalen in de buurt bekijken via inSSIDer.
Vervolgens dien je in te loggen op je router om het kanaal aan te passen.
  • Open je internet browser, tik in de adresbalk http://192.168.0.1 en druk op Enter
  • Log in met gebruikersnaam: admin.
  • Zie voor het wachtwoord de sticker op je router
  • Als je bent ingelogd klik je op ‘Wireless Settings’ en kies vervolgens voor ‘Basic’
  • Verander Channel naar een ander kanaal en druk op Apply

Laat je even weten of het na deze stappen beter geworden is?
Heb het kanaal veranderd van 11 naar 12, is niet beter geworden, misschien nog wel slechter. (hij stond op auto). 2 testen met de speedtesten van telfort:
beide ongeveer 29 mbps download snelheid, en 8/9 mbps upload snelheid. Dit lijkt me wat te laag voor een abbonement waar je 50mbps zou krijgen.
Heb het internet nou weer op auto gezet is nu naar volgens mij kanaal 6 gegaan, werkt heel ietsje beter en komt rond 39 mbps download en 17 mbps upload, nog lang niet hoe het moet zijn maarja...

Reageer