Beste antwoord door Peer1
Allereerst wil ik je hartelijk welkom heten op het forum!
Je geeft aan problemen te hebben met je WiFi-signaal. Als je de bijgeleverde Sitecom router in gebruik hebt, dan kan ik je aanraden deze eens te resetten. De router kan je resetten door 15 seconden de OPS knop ingedrukt te houden. De lampjes zullen dan gaan knipperen en de router zal dan opnieuw opstarten. De standaard waarden zijn dan weer van toepassing (deze kun je onderop je router vinden).
Als er bij jou in de buurt meerdere WiFi-netwerken zitten kan dit zorgen voor een lagere snelheid als deze op het zelfde kanaal zijn ingesteld. Je kunt de WiFi-kanalen in de buurt bekijken via inSSIDer.
Vervolgens dien je in te loggen op je router om het kanaal aan te passen.
- Open je internet browser, tik in de adresbalk http://192.168.0.1 en druk op Enter
- Log in met gebruikersnaam: admin.
- Zie voor het wachtwoord de sticker op je router
- Als je bent ingelogd klik je op ‘Wireless Settings’ en kies vervolgens voor ‘Basic’
- Verander Channel naar een ander kanaal en druk op Apply
Laat je even weten of het na deze stappen beter geworden is?