beantwoord

Hoe krijg ik 50/5Mb daadwerkelijk geleverd?

• 13 november 2017
  • 12 reacties
  • 175 keer bekeken

In mijn abonnementsgegevens staat dat ik 50/5Mb internetsnelheid heb (standaard),
Daaronder staat echter "Geleverd 20" (Upload getest, is 0.8 à 0.9).
Hoe krijg ik mijn internetsnelheid op het nivo van mijn abonnement?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 14 november 2017, 15:49

Hoi VersHandel, welkom op het forum. Een uploadsnelheid van 1Mbit zorgt er inderdaad voor dat het uploaden van een paar foto's erg lang duurt. Ga ik kijken naar de beschikbare snelheid op jouw adres, dan zie ik dat 20Mbit download en 1Mbit upload echt de maximale snelheid is die wij kunnen aanbieden. Hier zit geen marge voor verbetering op. Je modem haalt namelijk al deze maximum snelheid binnen. Ik kan me voorstellen dat je graag anders nieuws had gehoord, dit kan ik je niet geven.
Bekijk reactie

12 reacties

P.S. Bekabeld via Experia V8
Reputatie 2
Badge +1
Heb je glasvezel of het koperdraadje. Dit maakt nogal verschil.
Koper, maar dan nog: 1 Mb upload moet toch beter kunnen?
Speedtest laat 17Mb download em 0.8 upload zien. Hoewel download best sneller mag, ligt daar niet mijn probleem. Ik ben echter wel zomaar een uur kwijt voor het uploaden van een handje vol foto's.
Wat krijg je hier te zien? Wellicht komt er nog een verbetering van de kasten waardoor het verbeterd.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
Wat krijg je hier te zien? Wellicht komt er nog een verbetering van de kasten waardoor het verbeterd.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
20Mb, koper
Als er een update gepland staat van het systeem is dit ook vermeld.
Verder hangt bij DSL de haalbare en leverbare snelheid enorm af van hoever je van een verdeelpunt af woont en van de gebruikte techniek in de betreffende kast.
De upload is inderdaad magertjes wat staat daarover op diezelfde site?
Als er een update gepland staat van het systeem is dit ook vermeld.
Verder hangt bij DSL de haalbare en leverbare snelheid enorm af van hoever je van een verdeelpunt af woont en van de gebruikte techniek in de betreffende kast.
De upload is inderdaad magertjes wat staat daarover op diezelfde site?

Er zijn geen updates gepland. Over de upload snelheid staat er niets.
Ik weet dat de afstand tot het verdeelpunt ondgeveer 1800m is.
Is dit werkelijk een passende ADSL upload snelheid? Zo ja, dan moet ik misschien eens gaan uitzien naar een kabel aansluiting 😞 . Glasvezel is hier voorlopig ook niet voorzien.
Ik dacht dat upload er ook heeft gestaan maar dat kan en zal ik dan wel mishebben excuus.
Of de upload op die afstand passend is voor ADSL durf ik verder geen uitspraak te doen.
Reputatie 8
Badge +11
Een ander moet maar even inhaken, maar wat vind je in je modem aan gegevens? Voor mijn gevoel moet je een hogere upload kunnen halen maar is er sprake van veel 'ruis op de lijn'. Mijn uploadsnelheid ligt rond de 20% van de downloadsnelheid.
Een van de kenners op dit gebied zal straks wel in de lucht komen.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi VersHandel, welkom op het forum. Een uploadsnelheid van 1Mbit zorgt er inderdaad voor dat het uploaden van een paar foto's erg lang duurt. Ga ik kijken naar de beschikbare snelheid op jouw adres, dan zie ik dat 20Mbit download en 1Mbit upload echt de maximale snelheid is die wij kunnen aanbieden. Hier zit geen marge voor verbetering op. Je modem haalt namelijk al deze maximum snelheid binnen. Ik kan me voorstellen dat je graag anders nieuws had gehoord, dit kan ik je niet geven.
Reputatie 2
Badge +1
Ik zit zowat aan het einde van het koperdraadje en haal deze snelheid nog niet. De upload komt niet verder dan 0.5 á 0.6 mb. De download zit wat hoger maar is voor hetgeen we in internet gebruiken voldoende. Wil ik sneller internet zal ik naar Ziggo moeten gaan, want we hebben wel kabel. Dan moet ik echter meer betalen voor zaken die ik niet nodig heb. Wil ik iets sneller zijn moet ik alles bekabelen, maar zo veel levert dat niet op. Technisch kan via het koperdraadje een veel hogere snelheid gerealiseerd worden, maar dan moet alle apparatuur op elkaar afgestemd zijn. Hier hangt dan wel een ander prijskaartje aan en kun je geen "eigen" apparatuur gebruiken.
Wieger, niet fijn, wel duidelijk.
Bedankt voor je antwoord.

Reageer