beantwoord

hoe kan ik verschoond blijven van de agressieve glasvezelcampagne?

• 13 november 2013
  • 4 reacties
  • 1190 keer bekeken

Badge
Al maandenlang benadert Telfort ons zeer frequent op alle mogelijke manieren (post, telefoon, colporteurs aan de deur) om ons over te halen hun glasvezelpakket te nemen. Ik heb al diverse keren gezegd dat ik geen glasvezel wil en er ook niet meer mee lastig wil worden gevallen. Als ik ooit glasvezel wens dan meld ik mij zelf wel. En als ik iets wil wijzigen kijk ik zelf wel of er een persoonlijke aanbieding op Mijn Telfort staat, maar ik wil niet (frequent) ongevraagd worden lastiggevallen.

Telfort blijft ons echter frerquent ongevraagd en ongewenst lastigvallen. Deze week zelfs 2x telefonisch ondanks dat we duidelijk hebben aangegeven dat we daar niet van gediend zijn. Vorige week via colportage aan de deur ondanks dat we een duidelijke sticker naast de bel hebben waarop staat dat wij geen colportage willen.

Deze agressieve werkwijze van Telfort irriteert me buitengewoon. Ik denk er daarom serieus over naar een andere provider over te stappen en als Telfort mij dan nog lastig blijft vallen desnoods juridische hulp in te schakelen.

Maar eerst een laatste poging via dit forum: wie weet een oplossing om definitief van het ongewenste en irritante glasvezelgezeur van Telfort af te komen? Ik ben ongetwijfeld niet de enige die heel stevig baalt van Telforts agressieve en onacceptabele werkwijze!

(NB:  Telfort kan zijn energie beter in goede service steken. Onlangs nog van zeer nabij meegemaakt dat je na verhuizing wekenlang geen verbinding hebt en dat terugbelafspraken bij herhaling niet worden nagekomen, dat monteurs niet komen ondanks afspraak, maar dat ze intussen wel "gewoon" je abonnementsgeld willen incasseren. Met goede service en nakomen van afspraken bouw je een betere naam op dan met het eindeloos irriteren via agressieve verkoopcampagnes, want dat stoot alleen maar af en kost uiteindelijk echt wel klanten!).
icon

Beste antwoord door Henk 14 november 2013, 17:20

@ezink,

Welkom op ons forum!

Ik heb de vraag intern uitstaan hoe we je hierbij kunnen helpen, zodra ik hier een antwoord op heb laat ik je dit weten.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Henk
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Registreren in het bel me niet register dan ben er het snelste vanaf
Badge
In het bel-me-niet register sta ik al jaren ingeschreven en dat helpt voor andere bedrijven goed, maar niet voor het agressieve Telfort. Consuwijzer (beheerder van het bel-me-niet register) heeft mij uitgelegd dat een bedrijf waar je klant bent je ook mag bellen als je in het register staat ingeschreven, maar zodra je tegen dat bedrijf zegt dat je niet meer gebeld wilt worden voor commerciële doelen dan mogen ze je vanaf dat moment niet meer bellen. Telfort heeft duidelijk geen boodschap aan die regel, want ik heb al diverse keren gemeld dat ik niet gebeld wil worden.

Inschrijven in het bel-me-niet register is dus alleen een oplossing voor "nette" bedrijven, maar voor het zeer agressieve Telfort is het geen afdoende oplossing. Wel ga ik vanaf nu elk telefoontje noteren en aangeven bij Consuwijzer. Eens kijken wat er dan gebeurt.

Misschien helpt het als iedereen die van de agressieve Telfortcampagnes baalt naar een andere provider (niet KPN dochter) overstapt. Want wie niet horen wil moet maar voelen......

Iemand anders nog nuttige suggesties/ervaringen?
Reputatie 4
Badge +3
@ezink,

Welkom op ons forum!

Ik heb de vraag intern uitstaan hoe we je hierbij kunnen helpen, zodra ik hier een antwoord op heb laat ik je dit weten.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Henk
Badge
Het is even wat rustiger geweest, maar het gezeur begint weer....! Kennelijk heeft het "intern uitzetten" net zo weinig zin als het registreren bij het bel-me-niet-register en andere pogingen om van het gezeur van Telfort af te komen.
Is er dan echt niets tegen te doen om definitief van dit gezeur af te komen?? Of wil Telfort dan echt zoooo graag zijn klanten kwijt? Nou, dan lijkt Telfort daar langzamerhand in te slagen, want ik ga me in elk geval maar eens oriënteren bij een andere provider die hopelijk wel de privacy van zijn klanten weet te respecteren en hen niet steeds weer ongewenst belt met opdringerige "aanbiedingen"!!

Reageer