Hoe kan ik de ZyXel P-2812HNU-F1 in bridging mode zetten?

• 22 februari 2012
  • 3 reacties
  • 4425 keer bekeken

De ZyXel vanochtend geïnstalleerd, werkt uitstekend. Hiervoor gebruikte ik het oude, rechtopstaande ZyXel modem welke ik in bridging mode zette. Eeen Fritz 7270 zorgt voor NAT-vertalingen, DECT, en dus ook VoIP. Een opstelling die uitstekend bevalt.
In de nieuwe ZyXel zie ik dat het ook mogelijk is om deze in bridging mode te zetten, via Network Settings --> Broadband. Daar heb ik de Ethernet in bridging gezet, maar mijn Fritzbox krijgt nu nog steeds een ip nummer van de DHCP server van de nieuwe ZyXel. Bij de 'oude' ZyXel kreeg de Fritzbox gewoon het 'publieke' IP-nummer.
Hoe kan ik de nieuwe ZyXel zodanig instellen dat deze werkt als modem, dus dat het publieke IP-nummer wordt doorgegeven aan de FritzBox?

3 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Welke firmware heb je? Misschien een nachtje wachten op de nieuwe firmware?
Welke firmware heb je? Misschien een nachtje wachten op de nieuwe firmware?

Huidige firmware is: V3.10(TUE.2)
Ik las dat ze op een eigen -Telfort- firmware draaien...
Het werkt inmiddels. Ik heb zowel de Ethernet als de VDSL interface op bridging gezet en de netwerkkabel van de Ethernet in de ZyXel naar LAN1 in de FritzBox. De FritzBox geeft nu keurig het publieke IP-nummer weer. Routing naar diverse servers hier werkt ook weer uitstekend.
Telefonie werkt nog niet goed. (Ik gebruik Budgetphone voor inkomend en Voipcheap (een Betamax knockoff) voor uitgaande gesprekken.) Ik struin nog even wat fora af en zal de uitkomst hier weergeven.

Reageer