Hoe kan ik de instellingen van Speedtouch 510 handmatig configureren?

• 28 mei 2012
  • 2 reacties
  • 2424 keer bekeken

Badge
Sinds een week heb ik problemen met mijn Internet verbinding. Modem is Zyxel P-2602HW-D1A en in de logfile zie ik tientallen entries DSL link up en down elke dag.

Ik heb de helpdesk gebeld afgelopen vrijdag op werk en zaterdag thuis. Alles is nagelopen en volgens hun instructies gedaan (modem hardwarematig gereset, kabel vervangen, splitter tussen uit gehaald) en als maandag nog steeds zo is dan zou ik terug moeten bellen. Er zou dan een KPN monteur worden gestuurd om de signale door te meten.

Nou ben ik al klant sinds 2004 (eerst Speedlinq en nu Telfort dus) en dit is voor mij de eerste keer dat zoiets als dit gebeurt. Gisteren schoot mij te binnen dat ik nog een oude modem van Speedlinq heb, de Thomson Speedtouch 510. Als test heb ik de Zyxel hiermee vervangen en ik had gelijk internet en de hele tijd had ik een stabiele verbinding.

Nou komt mijn stomme gedeelte: ik wist het wachtwoord niet meer om bij de Speedtouch modem te komen dus een hardwarematig reset gedaan. Ik heb dit gedaan om de logfile te kunnen zien of er inderdaad een continue verbinding was. Door dat hardwarematig resetten kom ik het internet niet meer op.

Ik gebruik de Zyxel weer om op internet te komen en instellingen gezocht om de Speedtouch modem icm Telfort te kunnen gebruiken. Het enige wat ik kan vinden is de wizard van Telfort (510R427_config_06.exe) en uit de keuze menu die ik moet kiezen, telfort staat er niet bij.

Enig idee hoe ik de instellingen van de Speedtouch 510 handmatig kan configureren voor Telfort netwerk?

2 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Uit mijn hoofd zeg ik dat je moet kiezen voor het Tiscali netwerk... of anders KPN.

Overigens gebeurt het vaker dat een Speedtouch stabieler werkt... Standaard gebruikt deze namelijk een hogere ruismarge waardoor de verbinding minder snel wegvalt. Nadeel is dan wel dat de snelheid iets lager is.
Badge
Geweldig Franzki, met Tiscali kom ik nu het internet weer op. Snelheid is idd beduidend lager: ik heb 20mb abo en met zyxel heb ik 9584 kbps / 648 kbps en nu met speedtouch 6720 kbps / 480 kbps.

Het meest belangrijke is dat het werkt en nu is het kwestie van paar dagen tegen aan kijken hoe mijn verbinding is.

Dank.

Reageer