beantwoord

Hoe installeer ik mijn modem

• 13 december 2018
  • 5 reacties
  • 158 keer bekeken

hoi,

19 december gaat mijn abonnement van start en ik heb alvast gekeken naar mijn aansluitingen. Het zier er in mijn meterkast niet uit als op de standaardsituaties uit het boekje. Er gaat een 1 kabel uit een kastje naar een ander kastje. Het punt waar de kabel het anders kastje in gaat heet ‘lijn 1’. Bij lijn 2 gaat een blauwe kabel naar binnen. Ik heb foto’s bijgevoegd en voordat ik kabels ga doorknippen lijkt het me verstandig om jullie advies te vragen. Ik denk dat ik de kabel dat uit het eerste kastje komt doorgeknipt moet worden en op het bijgeleverde kastje van Telfort moet worden aangesloten. Van daaruit kan ik het modem aansluiten. Klopt dat?

zie bijgevoegde foto’s.

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie en titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 13 december 2018, 20:35

Nee, zie onderstaande cirkel op je foto, daar komt de lijn binnen en via lijn 1 gaat deze richting wandaansluiting voor je telefoon elders in huis.

Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Doorknippen is waarschijnlijk niet nodig aangezien de lijn gewoon in het ISRA zit geklikt met een RJ11 stekkertje als het goed is, kijk maar even goed naar de ingang van lijn 1. Kwestie van kabeltje eruit halen, kabeltje van je modem erin en de kabel die nu in lijn 1 zit in Telefoonpoort 1 van je modem
Dank voor je reactie. Dus de aansluit komt niet binnen via het bovenste kastje maar via lijn 2, als ik je goed begrijp?
Reputatie 8
Badge +16
Nee, zie onderstaande cirkel op je foto, daar komt de lijn binnen en via lijn 1 gaat deze richting wandaansluiting voor je telefoon elders in huis.

Oké! Fijn dat het zo simpel is en dat heb me hebt geholpen. We gaan het op die manier proberen wanneer het abonnement in gaat.

dankjewel!

frank
Reputatie 8
Badge +11
Welkom op het Telfort forum Fr4nk86, en alvast welkom met je aansluiting! 🙂 Tuut-tuut omschrijft je aansluiting al helemaal inderdaad, op die manier kan je de modem (de Experia Box) die je van ons krijgt aansluiten en zal je daar een werkende verbinding op krijgen. Als we je bij de installatie verder kunnen helpen of als je andere vragen voor me hebt weet je me te vinden.

Reageer