Sticky

Hoe herstel/reset je een V10 modem?


Reputatie 8
Badge +17
Heb je problemen met internet, bellen of iTV? Geen paniek! Je kan het zelf oplossen door het modem te herstellen of te resetten. Hoe je dat precies doet, vertellen wij in dit topic.

Het modem herstellen
Op de bovenkant van het modem vind je de herstelknop. Is het lampje Services oranje of ervaar je problemen, zoals traag internet? Herstel het modem dan door de herstelknop 2 seconden in te drukken.



Wat gebeurt er als ik de herstelknop indruk?
Nadat je de herstelknop hebt ingedrukt gebeuren de volgende dingen met het modem:
1. UPnp and NAT table opschonen.
2. WiFi radiosignaal herstarten.
3. SIP-account(s) uitloggen.
4. De DSL verbindingen verbreken.
5. Hersynchroniseren van L1.
6. De DSL verbindingen opnieuw maken.
7. SIP account(s) inloggen.

Heb je de herstelknop ingedrukt? Top! Wacht dan heel even en test vervolgens je internet.

Het modem resetten
Als je het modem herstelt, zet je de fabrieksinstellingen niet terug. Hoe doe je dat dan wel? Door het modem te resetten. Voordat we je uitleggen hoe je dat moet doen, is het natuurlijk belangrijk om te weten wanneer je dat moet doen. Let op! Als je het modem reset worden alle huidige instellingen gereset naar de fabrieksinstellingen.

Wanneer moet je het modem resetten?
- Er is geen WiFi-signaal.
- Het WiFi-wachtwoord is niet juist of je hebt het aangepast en bent het vergeten.
- Internet doet het niet. Het internetlampje is uit of brandt rood.
- Telefonie doet het niet. Het lampje ‘Voice’ is uit.
- Bij overige problemen met het modem.

Hoe kan je het modem resetten?
Aan de achterkant van het modem vind je het gaatje ‘Reset’. Druk dit in met bijvoorbeeld een paperclip of een ander puntig voorwerp. Houd het een aantal seconden ingedrukt. Wanneer het ‘Power’ lampje rood gaat branden, moet je de paperclip of het puntig voorwerp loslaten. Het modem start nu op en zet alle fabrieksinstellingen terug. Laat het modem 30 minuten staan en onderbreek dit proces niet. Branden de lampjes ‘Power’, ‘ Services’ en ‘Internet’ weer? Super! Je kan weer van onze diensten genieten.



Heb je het modem hersteld of gereset en is het probleem niet opgelost? Wees niet getreurd, maar start een nieuw topic. Wij staan voor je klaar!

3 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Fijn topic Kees-Jan!
bij mij thuis is van guidion een monteur gestuurd door telfort oplossing van monteur is dat ik in plaats v8 xprei v10 moet hebben zijn jullie al op de hoogte gesteld
mvg
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Adnan, welkom op het forum. Ik heb in je topic gereageerd. In meerdere topics dezelfde vraag stellen is tegen onze huisregels. Wel zal ik in je topic reageren.

Reageer