Hoe aan te sluiten?

• 27 oktober 2014
  • 5 reacties
  • 201 keer bekeken

Beste heer, mevrouw,

Onlangs heb ik een Telfort internetabonnement besteld. Deze wil ik graag aansluiten. Maar ik stuit op het volgende: de stekker waardoor de verbinding zou moeten binnenkomen staat los van de draadjes (zie foto). Welke kleuren draden heb ik nu nodig om de verbinding werken te krijgen? En kan ik het doosje gebruiken wat er al was, of het doosje meegeleverd bij het Telfort-pakket?

Groet, Floris

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@Floris:

Weet je zeker dat dit je ISRA-punt (= hoofdaansluiting) is?
@Franzki, ja we hebben eerder werkend internet gehad via deze verbinding. Ook is er in de meterkast geen aansluitpunt.
Reputatie 8
Badge +16
Een gat in de muur is geen ISRA-punt, zo heeft KPN het niet aangelegd. Dat het eerder heeft gewerkt zegt weinig...
Natuurlijk kun je zelf proberen op welk aderpaar er signaal staat... maar Telfort kan een juiste werking dan niet garanderen.

Je moet ècht je ISRA-punt opzoeken, zie ook de foto die jimny hierboven plaatste.

Wellicht kun je eens nagaan waar de KPN-kabel je huis binnenkomt. Of is het de KPN-grondkabel die uit dit gat komt? Dan moet je eigenlijk een KPN-monteur laten komen voor een nieuw ISRA-punt. En daar zijn meestal kosten aan verbonden.
Dit zou mogelijk een oude STAP58 aansluiting kunnen zijn, probeer eens de volgende combinaties (indien dit mogelijk is):
zwart en transparant = aderpaar 1
wit en transparant = aderpaar 2

Dus probeer eerst aderpaar 1, indien dat niet werkt kan je aderpaar 2 proberen.
Indien het dan nog niet werkt zou ik contact telefonisch contact opnemen met Telfort.
Reputatie 8
Badge +7
@floris,

Laat je weten als het is gelukt? Zo niet dan ontvang ik graag jouw NAW-gegevens en 06-nummer in een privébericht.

Stephen

Reageer