Het juiste modem ontvangen?

• 20 januari 2012
  • 9 reacties
  • 2561 keer bekeken

Badge
Ik sta ingepland voor een abonnementswijziging Internet Plus naar Internet Standaard (25/3). Mijn huidige modem is een Zyxel P-2602H-D3A (NIET D1A dus!) in verband met het feit dat ik voorheen ISDN-2 van KPN had en internet van Tiscali (via BBNed). De telefonie van KPN is opgezegd toen ik overging naar Telfort Vaste Telefonie via VOIP. Vandaag een nieuw modem ontvangen: Zyxel P-2812-HNU-F1. Ik vraag mij af of dit wel het goede modem is - had dit niet een -F3 (Annex 😎 moeten zijn?
Dan mijn vraag: als ik nu het nieuwe modem aansluit in afwachting van de migratie (ingepland op 27 januari a.s.), krijg ik dan nog wel internet en doet de vaste telefonie (VoIP) het nog? Ik kan me namelijk voorstellen dat ik op 27 januari op een andere infrastructuur kom en dat het -F1 (Annex A) modem dan wel het juiste type is?

9 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Als je nu nog een ISDN-lijn hebt kan je dit modem niet aansluiten.
Analoog is 60 volt en ISDN is 90 volt...
Maar je hebt je KPN-lijn (ISDN) opgezegd toen je VoIP kreeg dus dit mag geen probleem zijn.
Badge
geen probleem lijkt mits je straks geen isdn lijn hebt
Je word overgezet naar vdsl en je het telfonie via voip.
Voor die dingen is dit modem proma geschikt 😎 .
Badge
Maar je hebt je KPN-lijn (ISDN) opgezegd toen je VoIP kreeg dus dit mag geen probleem zijn.

Is er iets aan de aansluiting te meten om er zeker van te zijn dat ik het modem niet opblaas? Alle oude KPN telefonie is van de lijn af (als het goed is). Ik neem aan dat het DSL-signaal maar enkele volts is?
Reputatie 8
Badge +19

Is er iets aan de aansluiting te meten om er zeker van te zijn dat ik het modem niet opblaas? Alle oude KPN telefonie is van de lijn af (als het goed is). Ik neem aan dat het DSL-signaal maar enkele volts is?

Als je zeker weet dat je tijdens de omzetting van KPN naar Telfort géén ISDN maar POTS hebt aangevraagd en gekregen, dan kan je dit modem veilig aansluiten.
Badge
......
Als je zeker weet dat je tijdens de omzetting van KPN naar Telfort géén ISDN maar POTS hebt aangevraagd en gekregen, dan kan je dit modem veilig aansluiten.

Wat is POTS? Ik heb KPN geheel opgezegd en vaste telefonie van Telfort aangevraagd en gekregen. Ik heb bij die laatste overgang geen nieuw modem gekregen - de 2602 had ik al.
Reputatie 8
Badge +19

Wat is POTS? Ik heb KPN geheel opgezegd en vaste telefonie van Telfort aangevraagd en gekregen. Ik heb bij die laatste overgang geen nieuw modem gekregen - de 2602 had ik al.

POTS is de vroegere naam voor PSTN

Google is je beste vriend...
http://www.kennisportal.com/main.asp?ChapterID=893
Badge +7
Uw lijntype verandert inderdaad, u heeft hierbij dan ook het juiste modem ontvangen :)

Henk
@Webcare,
Wat is dan het juiste moment om het nieuwe modem aan te sluiten? Wachten totdat op het oude modem de DSL rood wordt en internet uit is, of toch juist vantevoren zodat het gelijk herkend wordt en kan dat dan geen kwaad omdat het lijntype dan nog niet is omgezet? Ik wil zo kort mogelijk zonder internet en telefoon zitten.

Gezien in een ander draadje dat het oude zilveren modem niet terug hoeft: moet ik mijn oude zilveren modem P-2602H-D3A toch wel terugsturen - staat in de brief bij het nieuwe modem?

PS. Mijn accountnaam was voorheen BikePC - heb een nieuw aangemaakt omdat ik het wachtwoord niet kon resetten. De procedure door je bevestigingsmail nogmaals te bevestigen werk niet - je krijgt de melding dat het account al geactiveerd is.
Badge +7
@Webcare,
Wat is dan het juiste moment om het nieuwe modem aan te sluiten? Wachten totdat op het oude modem de DSL rood wordt en internet uit is, of toch juist vantevoren zodat het gelijk herkend wordt en kan dat dan geen kwaad omdat het lijntype dan nog niet is omgezet? Ik wil zo kort mogelijk zonder internet en telefoon zitten.

Gezien in een ander draadje dat het oude zilveren modem niet terug hoeft: moet ik mijn oude zilveren modem P-2602H-D3A toch wel terugsturen - staat in de brief bij het nieuwe modem?

PS. Mijn accountnaam was voorheen BikePC - heb een nieuw aangemaakt omdat ik het wachtwoord niet kon resetten. De procedure door je bevestigingsmail nogmaals te bevestigen werk niet - je krijgt de melding dat het account al geactiveerd is.

Zodra het DSL-lampje uitgaat, kunt u het modem aansluiten. Hier zult u ook een sms-bericht over ontvangen.

Het oude modem hoeft niet terug gestuurd te worden.

Wat betreft uw 'oude' gebruikersaccount, ik ben dit voor u aan het nakijken wat er mogelijk is. Hier kom ik op terug.

Henk

Reageer