beantwoord

Het afbellen van de GUIDION monteur "exact" op de afgesproken tijd

• 28 juni 2017
  • 7 reacties
  • 9870 keer bekeken

Beste lezers wat ik even kwijt wil.
Installatie Telfort, met gratis monteur.
14 juni jl. 11 uur een afspraak met Guidion, mails, sms, jaja we komen eraan..........u raad het al om precies deze dag om 11 uur afgebeld omdat de monteur "ziek" was.
Ook deze dag was er geen monteur van Guidion die iets voor mij kon betekenen!!
Deze dag was gepland al ruim van te voren, alarmeringen aangepast enz.
dus de aansluiting moest deze dag.
Zelf ben ik ondernemer er en heb een technisch bedrijf.
heb een klant afgebeld en zelf alles maar aangesloten.
Conclusie...............de uren die ik er in moest steken waarbij ik mijn klant heb afgebeld, wil Guidion niet vergoeden!
Ook Telfort wil hiervoor geen vergoeding toekennen, ze schuiven elkaar het probleem toe.:8
Pas op met deze (GUIDION) ondernemer, lees de vele slechte reacties op internet.
En mocht u er speciaal vrij moeten nemen, voor uw aansluiting denk goed na en maak duidelijke afspraken.
Wat ik niet begrijp is dat een bedrijf zoals Telfort hier mee in zee gaat.

Ps mijn gratis monteur heb ik nooit gezien!

icon

Beste antwoord door Michael 30 juni 2017, 11:57

Hoi ErPe, welkom terug op het forum! Het is niet tof dat je zelf aan de slag moest gaan om de diensten werkend te krijgen. Daar is eigenlijk de monteur voor natuurlijk. Kun je aangeven waarom je bij het ziekmelden van de monteur geen nieuwe afspraak hebt kunnen maken? Dat zou wat mij betreft de meest logische oplossing zijn.

Verder kan ik me voorstellen dat je de tijd die je er zelf in hebt moeten steken graag vergoed ziet. Wij (en Guidion) kunnen echter niet voldoen aan deze vraag. Er was immers sprake van overmacht (zieke monteur) en je zou ook een nieuwe afspraak kunnen maken wat mij betreft. Het zelf in orde maken van de diensten was dus niet écht nodig, vind ik. Mijn collega heeft er zoals afgesproken wél voor gezorgd dat je de kosten terugkrijgt voor het moeten bellen naar de klantenservice.

Ik hoop dat je zo voldoende weet. Mocht je nog een aanvullende vraag of opmerking hebben, deel hem dan alsjeblieft. Ik help je dan verder, met de nodige dosis plezier, uiteraard. 🙂
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hoi ErPe, welkom terug op het forum! Het is niet tof dat je zelf aan de slag moest gaan om de diensten werkend te krijgen. Daar is eigenlijk de monteur voor natuurlijk. Kun je aangeven waarom je bij het ziekmelden van de monteur geen nieuwe afspraak hebt kunnen maken? Dat zou wat mij betreft de meest logische oplossing zijn.

Verder kan ik me voorstellen dat je de tijd die je er zelf in hebt moeten steken graag vergoed ziet. Wij (en Guidion) kunnen echter niet voldoen aan deze vraag. Er was immers sprake van overmacht (zieke monteur) en je zou ook een nieuwe afspraak kunnen maken wat mij betreft. Het zelf in orde maken van de diensten was dus niet écht nodig, vind ik. Mijn collega heeft er zoals afgesproken wél voor gezorgd dat je de kosten terugkrijgt voor het moeten bellen naar de klantenservice.

Ik hoop dat je zo voldoende weet. Mocht je nog een aanvullende vraag of opmerking hebben, deel hem dan alsjeblieft. Ik help je dan verder, met de nodige dosis plezier, uiteraard. 🙂
Een tijdje terug exact het zelfde probleem gehad. Was wel voor een concurrent van Telfort, maar ook hier een monteur van Guidion:
Dag 1. Monteur zou om 8 langskomen. Om kwart over gebeld: meneer we houden een uur speling aan. Dus om 9 weer gebeld: meneer de monteur is ziek, gaat vandaag niet meer lukken. Dus nieuwe afspraak voor de volgende dag. Guidion vraagt: de monteur komt van ver, zou het iets later kunnen als 8? Tuurlijk, ik heb vandaag ook tot 9 gewacht.
Dag 2. Om 9: geen monteur. Weer bellen: meneer de afspraak is om 9 met een uur speling. Inderdaad, de monteur komt om vijf voor tien aankakken. Is een half uurtje bezig. Als hij weg is zie ik dat het loodje van de hoofdzekering (naast de router) stukgetrokken is. Bellen met Vodafone. Meneer dit is uitbesteed aan Guidion, daar moet u zijn. Bellen met Guidion. Meneer we zoeken het na.

Een aantal keren achteraan gebeld. Uiteindelijk: meneer we hebben de monteur gevraagd en deze is zich van geen kwaad bewust. Sowieso hebben wij niets met u te maken, want wij doen zaken met Vodafone, niet met u. Vodafone heeft echter in zijn voorwaarden staan dat zij niet verantwoordelijk zijn voor werkzaamheden uitgevoerd door derden, wijst dus terug naar Guidion.

Fiber laat je wel netjes zelf installeren, het stelt echt geen ruk voor.

Ik wil wel over naar Telfort, maar gewoon zelf installeren. Stopcontact en kabels liggen er al. Hoef alleen maar router op te hangen en in te pluggen. Ik heb geen zin om hiervoor een halve werkdag te verspelen met een monteur. Ik wacht nog op antwoord van Telfort, maar Guidion is voor mij een dealbreaker. Dan blijf ik nog liever meer betalen bij Fiber.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Frans, welkom op het forum. De installatie kan grotendeels door jezelf gedaan worden. Wel sturen wij een monteur van Guidion langs voor het vervangen van je glasvezel NT en om te controleren of de verbinding goed overgezet is met werkend internet. De verdere installatie, zoals het aansluiten van de TV ontvangers of het instellen van de wifi, kan je dan verder zelf uitvoeren. Hopelijk mogen wij je binnenkort verwelkomen als klant. 🙂
OK, hoe zit het dan met leveringsvoorwaarden? Is Telfort aansprakelijk, mocht de monteur schade aanrichten? Jullie collega's sluiten dit nl uitdrukkelijk uit. Lijkt me eigenlijk toch logisch dat jullie de verantwoordelijkheid op je nemen als je geen zin hebt om zelf monteurs in dienst te nemen.
Reputatie 7
Badge +7
Telfort is niet aansprakelijk voor eventuele schade door een monteur. Voor verdere uitleg over de aansprakelijkheid, verwijs ik je graag naar de voorwaarden van Guidion. Wij gaan er niet van uit dat de monteur schade zal maken, tegelijkertijd zullen de werkzaamheden in goed overleg plaatsvinden. Als je bij een monteur je zorgen uit over de installatie, dan nemen ze dat ter harte en houden ze daar rekening mee. Zeker als je aansluiting op een lastig te bereiken plek zit. Gezien de vorige ervaringen met Guidion kan ik me heel goed voorstellen dat je huiverig bent voor een herhaling van zaken. Mijn ervaring met de monteurs is dat ze altijd voor je klaar staan en zeer secuur te werk gaan.
Ik heb geen enkele relatie met Guidion. Dit is een heel simpele no go for mij. Kijk zelf even naar artikel 13.1 van de Guidion voorwaarden. Reden om het contract te ontbinden. Bij deze. Ik zoek wel een andere provider die wel instaat voor zijn monteurs, eigen of inhuur.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Frans, jammer dat je je aanvraag hebt geannuleerd. Gezien je eerdere ervaringen kan ik me dit voorstellen.

Reageer