Herstel internet snelheid door aanpassen MAC adres

• 10 oktober 2012
  • 5 reacties
  • 2084 keer bekeken

Badge
L.S.,

Aangezien het erop lijkt dat de moderators mijn 'oude' Topic niet meer (willen) zien open ik een nieuwe;

Ik loop al enige tijd tegen een niet werkende internet verbinding aan. Inmiddels zijn we een stapje verder en heb ik wel internet, alleen voldoet hij niet aan de juiste snelheid. De KPN storingsdienst heeft geconstateerd dat het MAC adres van mijn modem hoogst waarschijnlijk niet overeenkomt met de administratie van Telfort (inmiddels omgedoopt tot Tel-tot-10-fort). Daarom wordt mijn lijn waarschijnlijk geknepen tot 20Mbit ipv 30Mbit. Verder is alles in order, geen kruisverbindingen, lijn ID komt overeen, snelheid komt tot 41Mbit, etc.
Zojusit had ik wederom een KPN monteur, die waarschijnlijk door jullie is gestuurd, aan de lijn die hetzelfde constateerde....

Het lijkt mij dus, kort door de bocht, een kwestie van een update in het systeem en mijn lijn krijgt de snelheid waarvoor ik betaal.

Dus... graag z.s.m. oppakken! En communiceer hierover naar mij! Ook wanneer het nog dagen gaat duren! -> communicatie!

Link naar mijn 'oude' topic:
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/za-a-r-traag-geen-internet-28347/

5 reacties

Badge
Zojuist de helpdesk proberen te bellen, maar een wachtrij van meer dan 20 minuten is onacceptabel..

@Telfort... neem contact met mij op, ik verwacht reactie + actie van jullie!
Wachtrijen klantenservice Telfort zijn inderdaad onacceptabel. Als je geluk hebt, krijg je iemand aan de lijn die niet sarcastisch en/of cynisch reageert. Verder hebben ze niet veel meer te vertellen dan reset je modem etc.
Badge
Joehoe ???
Badge +1
@tvereijken,

Ik heb nogmaals uw lijn doorgemeten, deze traint nu in op 22Mb down en 2Mb up. Door de modem wisseling/resetten is de snelheid van uw verbinding van 32Mb weer teruggeschakeld naar 22Mb. Wij hebben vandaag een DLM reset aangevraagd, deze zal binnen twee dagen uitgevoerd worden. Uw verbinding traint dan weer in op 22Mb down en 2Mb up. Bij een stabiele verbinding zal de snelheid binnen 8 dagen opgeschakeld worden naar de maximaal haalbare snelheid van uw abonnement. Eerder haalde uw 32Mb down en 3Mb up, ik ga er van uit dat u deze snelheid dan weer gaat bereiken. Het is voor het snelste resultaat van belang om in de tussentijd het modem aan te laten staan en niet te resetten.

Jeroen
Badge
Jeroen,

Bedankt voor de reactie en de gemaakte excuses.
Ik wacht met spanning af of het gaat werken.

p.s. Bij welk loket kan ik het beste terecht om een klacht in te dienen en de gemaakte kosten (abonnements- + belkosten) terug te vragen?

Reageer