vraag

HELP! Zyxel P-2812HNU-F1 no DSL error - Modem waarschijnlijk defect.

• 24 juni 2014
  • 6 reacties
  • 1648 keer bekeken

Beste Mensen,

Ik heb al twee jaar Internet extra 50MB/s van Telfort.Ik kreeg destijds een Zyxel P-2812HNU-F1 router van Telfort toegestuurd. Alles ging goed, tot ongeveer een maand geleden. Ik krijg nu dagelijks regelmatig 'no dsl' meldingen. Daarnaast valt mijn internet meerdere keren per dag zomaar uit en start weer op. Dit duurt een minuut of 2 per keer. Ik vond het in eerste instantie niet zo erg, maar nu vind ik het wel enorm irritant. Vooral tijdens het online gamen is dit niet te verdragen.

Er is niks mis met mijn bekabeling, aangezien het twee jaar zonder problemen goed heeft gewerkt.
Ik heb ook geen persoonlijke instellingen op mijn router.

Ik vermoed at mijn router het aan het begeven is. Is het mogelijk om een nieuwe router toegestuurd te krijgen?

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Er is niks mis met mijn bekabeling, aangezien het twee jaar zonder problemen goed heeft gewerkt.

En toch kan het geen kwaad om dit te controleren... er kan gewoon na verloop van tijd een stekkertje slecht contact maken door trillingen, vocht, stof, vuil of oxidatie.

Kun je in de logbestanden van het modem zien of het modem volledig herstart? Of wordt alleen de VDSL-verbinding opnieuw gestart?

Heb je het modem al eens een volledige reset gegeven naar de fabrieksinstellingen?

En toch kan het geen kwaad om dit te controleren... er kan gewoon na verloop van tijd een stekkertje slecht contact maken door trillingen, vocht, stof, vuil of oxidatie.

Kun je in de logbestanden van het modem zien of het modem volledig herstart? Of wordt alleen de VDSL-verbinding opnieuw gestart?

Heb je het modem al eens een volledige reset gegeven naar de fabrieksinstellingen?

Bedankt voor je reactie. Ik heb de stekkers net gecontroleerd, Die zitten goed. Verder heb ik net even gekeken naar de log van mijn router, zie de bijgevoegde printscreen. Wat mij opvalt is dat ik 'portscan attack' vaak zie staan. Zou dit misschien het probleem van het uitvallen van mijn DSL kunnen zijn?
Reputatie 8
Badge +16
Portscans zou ik me niet druk over maken... wel de resync's zoals op regel 1 t/m 10... of was je toen met de bekabeling bezig?
Portscans zou ik me niet druk over maken... wel de resync's zoals op regel 1 t/m 10... of was je toen met de bekabeling bezig?

Nee dat bedoel ik. Dat gebeurt vanzelf, meerdere keren per dag. Als ik dan een pagina probeer te openen, krijg ik een 'no DSL' melding. Binnen een paar minuten werkt alles opeens weer.
Reputatie 8
Badge +16
Dat is òf je bekabeling tussen modem en isra-punt... òf een storingsbron in huis... òf een probleem in de Telfort/KPN infrastructuur.

De volgorde is dus...
- bekabeling nalopen (maar dat heb je al gedaan)
- modem een keer resetten
- de helpdesk bellen
Ik ga een reset toch maar proberen. Is het mogelijk dat mijn modem defect aan het raken is? Want hij deed het 2 jaar lang goed. Niemand heeft er in die tijd aan gezeten. Dat het opeens zo uitvalt, geeft mij een vermoeden dat het probleem ligt aan de modem zelf.

Reageer