beantwoord

Help, Zyxel modem met rode lampjes, geen internet meer

  • 20 april 2017
  • 37 reacties
  • 8021 keer bekeken


Toon het eerste bericht

37 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Kaag, ik heb begrepen dat je weer een nieuw modem van ons ontvangt. Laat je even weten of je dan weer gebruik kunt maken van het internet na ontvangst van het nieuwe modem?
Reputatie 8
- Een ZyXEL mode/router ----------------- geeft een rood/oramje lampje voor internet
- Een vervangende Experia Box V8 --- geeft een rood/oramje lampje voor internet
. (Met verschillend toepaste aansluiting en wisseling van kabeltjes nog steeds geen verbetering).

Het zou natuurlijk kunnen dat twee verschillende type modem/routers toevallig hetzelfde euvel zouden hebben, maar acht de kans daarin toch echt uitermate klein.
Om dan eerst nog eens een 3e router te gaan proberen lijkt me eigenlijk verloren energie.
Waarom door Telfort niet meteen een 2e (3e) lijns monteur daadwerkelijk ingeschakeld?
Voorlopig heb ik nog geen verbinding weten te maken. Het is gelukt een oude UTP kabel door te trekken, met de bedoeling twee aders te gebruiken per contact. Maar na het doortrekken bleek de kabel toch te kort...

Nu eerst even een trekveer bemachtigen.
Hi Stephen, dat er weer een nieuw modem aankomt was me niet duidelijk. Maar het valt te proberen.
Ik vermoed dat Babylonia gelijk gaat krijgen.
Er is telefonisch aangegeven dat er een 2e lijn werd ingeschakeld, maar helaas heb ik nog niets vernomen 😞
Na een blik op de log van de router, zie ik een spelletje tussen router en cliënts: 192.168.2.2 (galaxy note die continue gebruikt wordt) en 192.168.2.9 (iPad 2 die vrijwel niet gebruikt wordt) doen ACK requests.

Hier een stukje uit het log, is er iemand die hier wijs uit wordt?

05/23/2017 22:49:31 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:49:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 22:47:57 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:47:52 192.168.2.2 Admin login success
05/23/2017 22:44:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:44:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 22:44:08 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:43:22 C4:D9:87:9D:41:4E released
05/23/2017 22:39:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:39:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 22:34:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:34:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 22:34:17 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:29:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:29:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 22:24:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:24:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 22:24:24 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:19:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:19:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 22:14:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:14:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 22:12:27 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:12:27 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:09:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:09:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 22:04:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:04:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 21:59:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 21:59:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 21:57:55 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:57:53 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:57:51 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:54:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 21:54:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 21:51:18 sending ACK to 192.168.2.2
05/23/2017 21:49:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 21:49:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 21:47:57 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:44:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 21:44:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 21:42:06 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:41:19 sending ACK to 192.168.2.2
05/23/2017 21:39:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 21:39:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 21:34:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 21:34:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 21:29:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease
Reputatie 8
Ik weet niet wat voor type kabel je wilt gebruiken, maar "zomaar" een UTP-kabel voldoet mogelijk niet. Je moet echt een kabel kiezen die aan de specificaties voldoet. Een type met afscherming.
Het mooiste zou het volgende type kunnen zijn:



Andere varianten kijk bij de volgende link:
https://www.utp-kabel.nl/blog/welke-kabel-moet-ik-kiezen.html
Inmiddels heb ik de verbinding naar de centrale kunnen leggen via een direct verbinding met het IS/RA punt. Het probleem zit hem dus in de kabel tussen IS/RA punt en de wandcontactdoos in de woonkamer.
Aan de modem ligt het dus niet meer.

(wel opmerkelijk overigens dat er geen verschil is in de brandende lampjes, of er nou wel of geen contact is met de centrale)

Bedankt voor alle support, ik ga een eens aan de slag met nieuwe kabels trekken...
Reputatie 8
Van Apple producten is wel bekend dat ze een verbinding "in stand houden".
Zet de Wifi van die iPad eens uit, of nog beter schakel heel de iPad uit als je hem niet gebruikt.
Dus niet in standby mode laten staan.

Het lijstje terug gebracht m.b.t. de twee verschillende LAN connecties:

05/23/2017 22:47:57 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:44:08 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:34:17 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:24:24 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:12:27 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:12:27 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:57:55 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:57:53 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:57:51 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:47:57 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:42:06 sending ACK to 192.168.2.9

05/23/2017 21:51:18 sending ACK to 192.168.2.2
05/23/2017 21:41:19 sending ACK to 192.168.2.2
Reputatie 8
Badge +18
Heb je het aansluitkabeltje vanaf modem naar aansluitpunt al vernieuwd overigens vermoed ik dat het modem de geest heeft gegeven, maar webcare leest altijd mee dus die reageren vast wel
Reputatie 8
Succes. Laat je het resultaat wel weten?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Kaag, bedankt voor je reactie en fijn dat je voor een oplossing hebt kunnen zorgen. Wij bieden momenteel geen abonnementen aan met onbeperkte data.
Heb je Babylonia's suggestie ook uitgeprobeerd?
Beste Telfort Webservice,

Graag haak ik aan in dit Topic. Sinds ik overgegaan ben van mijn Fritzbox 7390 naar het Zyxel modem ivm verandering van de SIP diensten, ligt mijn internet verbinding er met regelmaat (1 à 2 per week) eruit met bovenstaande verschijnselen zoals genoemd in de openingsposting.
Alleen na een hard reset (paperclip) komt wordt de verbinding weer hersteld.
Alle bekabeling etc is gecontroleerd en bestaat nog uit de jaren dat de Fritzbox er aan hing.

Welke oplossing is er?

Reageer