Mijn Zyxel modem lijkt de geest te hebben gegeven.
Het lampje voor internet is rood, die voor DSL geel, en die voor WLAN/WPS oranje.
Heel af en toe zie ik via laptop of mobiel dat het wifi signaal er even is, maar verder geen verbinding, ook niet via bekabelde verbinding of via de Motorola TV doos.
Opnieuw opstarten zorgt voor een disco sensatie met knipperende lampjes, en een geluid alsof een oude matrix printer helium heeft ingeademd. Na een minuut of twee blijven alleen de vermelde lampjes geel/rood/oranje.
Ik heb het volgende al gedaan;
- opnieuw opstarten.
- alle bekabeling los gehaald en op ieuw ingestoken (ook stroom, telefoon en utp kabels, waarna ik utp kabels heb weggelaten)
- hard reset lukt niet, hoe lang ik het reset knopje ook indruk
- klanten service gebeld buiten kantooruren uren (werkt ook niet)
Graag hulp, ben ik iets vergeten?
Beste antwoord door Kaag
Telfort, jullie hebben toch gelijk, het nieuwe modem is vandaag aangekomen (snelle levering hoor) en na in pluggen deed hij het gelijk!
Ik ben vanavond dus een groen internet lampje aan het vieren, terwijl de rest van regio Rijnmond Rood en wit viert!
De snelheid van het internet valt nog wel tegen; 8 mbit downstream, wordt dat nog wel wat meer als de lijn wordt ingeregeld?
TV doet het ook nog niet, maar dat zou eventueel aan mijn nieuw doorgetrokken UTP kabel kunnen liggen waarvan de draden toch in een andere volgorde in de stekker terecht zijn gekomen dan de bedoeling is...
Bekijk reactie
Ik ben vanavond dus een groen internet lampje aan het vieren, terwijl de rest van regio Rijnmond Rood en wit viert!
De snelheid van het internet valt nog wel tegen; 8 mbit downstream, wordt dat nog wel wat meer als de lijn wordt ingeregeld?
TV doet het ook nog niet, maar dat zou eventueel aan mijn nieuw doorgetrokken UTP kabel kunnen liggen waarvan de draden toch in een andere volgorde in de stekker terecht zijn gekomen dan de bedoeling is...