beantwoord

Help, Zyxel modem met rode lampjes, geen internet meer

  • 20 april 2017
  • 37 reacties
  • 5930 keer bekeken


Toon het eerste bericht

37 reacties

Hi Stephen, dat er weer een nieuw modem aankomt was me niet duidelijk. Maar het valt te proberen.
Ik vermoed dat Babylonia gelijk gaat krijgen.
Er is telefonisch aangegeven dat er een 2e lijn werd ingeschakeld, maar helaas heb ik nog niets vernomen 😞
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Kaag, ik zie dat je het nieuwe modem vandaag hebt ontvangen. Heb je deze ook aangesloten? In afwachting van jouw reactie.
Telfort, jullie hebben toch gelijk, het nieuwe modem is vandaag aangekomen (snelle levering hoor) en na in pluggen deed hij het gelijk!
Ik ben vanavond dus een groen internet lampje aan het vieren, terwijl de rest van regio Rijnmond Rood en wit viert!

De snelheid van het internet valt nog wel tegen; 8 mbit downstream, wordt dat nog wel wat meer als de lijn wordt ingeregeld?

TV doet het ook nog niet, maar dat zou eventueel aan mijn nieuw doorgetrokken UTP kabel kunnen liggen waarvan de draden toch in een andere volgorde in de stekker terecht zijn gekomen dan de bedoeling is...
ter illustratie nog twee screenshots van een representabele speedtest en van de line status
Reputatie 8
Mooi dat het dan toch kennelijk aan de modem/router ligt. (3x is scheepsrecht).
Alleen de speedtest die je laat zien staat in geen enkele verhouding met wat de snelheden aangeven in de router zelf. Test je via WiFi of bekabeld? Alleen bekabeld heb je een referentie tegenover hetgeen in de router wordt weergegeven en wat je daadwerkelijke internetsnelheid is. En voor een test met WiFi. Zelfs voor WiFi begrippen is die snelheid belabberd.
Ondanks dat het nieuwe modem me weer heeft verbonden met de rest van de wereld, is het nog niet storingsvrij; het is een soort stoplicht verbinding geworden.
Meerdere keren per dag is er geen verbinding meer, het betreft hier niet mijn droevige wifi verbinding maar echt internet via de UTP kabel. De TV kast krijgt ook geen signaal.
De Experiabox hangt dan sip in de meterkast met nog maar één lampje aan:



en als ik inlog op de Experiabox zie ik een line status met meer minnetjes dan mijn wiskunde B proefwerk.



Na een reset via de software: geen verandering
Maar nadat ik hem zojuist helemaal uit zette, via de aan/uit knop, is er gelukkig weer verbinding en eindelijk een snelle!


Ten minste de download gaat goed, dat is ook de belangrijkste,

maar wat kan er aan de hand zijn dat mijn boxje ten minste 3x per dag geen verbinding meer heeft met de centrale ?
Reputatie 8
Ah, toch te vroeg gejuicht, en is het feitelijk een vergelijkbaar liedje als eerder.
Dus komen we toch aan datgene wat ik 6 dagen terug reeds heb geopperd.
https://forum.telfort.nl/internet-267/help-zyxel-modem-rode-lampjes-geen-internet-meer-66996/index1.html#post560219
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Kaag, is het modem nog uitgevallen in de tussentijd? Zo ja, gebeurt dit op vaste of willekeurige tijdstippen? In afwachting van jouw reactie.
Ik ben nog aan het onderzoeken, inmiddels gaat het wat beter nu 2 dagen zonder reboots.
Ik heb de wifi uitgeschakeld en gebruik nu een fritz box 1750 extender voor de wifi
Een hele verbetering qua stabiliteit.

De up en download zijn echter nog steeds niet wat ik ervan hoopte en fluctueren heel erg. Hoewel ik wel te spreken ben over de ping, maar in het echte gebruik duurt het laden van websites al dik langer dan wanneer ik mijn 4G verbinding gebruik :(

Hebben jullie een 4G data abonnement met onbeperkte data?
Na een blik op de log van de router, zie ik een spelletje tussen router en cliënts: 192.168.2.2 (galaxy note die continue gebruikt wordt) en 192.168.2.9 (iPad 2 die vrijwel niet gebruikt wordt) doen ACK requests.

Hier een stukje uit het log, is er iemand die hier wijs uit wordt?

05/23/2017 22:49:31 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:49:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 22:47:57 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:47:52 192.168.2.2 Admin login success
05/23/2017 22:44:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:44:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 22:44:08 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:43:22 C4:D9:87:9D:41:4E released
05/23/2017 22:39:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:39:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 22:34:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:34:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 22:34:17 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:29:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:29:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 22:24:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:24:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 22:24:24 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:19:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:19:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 22:14:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:14:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 22:12:27 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:12:27 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:09:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:09:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 22:04:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 22:04:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 21:59:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 21:59:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 21:57:55 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:57:53 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:57:51 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:54:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 21:54:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 21:51:18 sending ACK to 192.168.2.2
05/23/2017 21:49:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 21:49:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 21:47:57 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:44:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 21:44:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 21:42:06 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:41:19 sending ACK to 192.168.2.2
05/23/2017 21:39:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 21:39:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 21:34:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease time=600
05/23/2017 21:34:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=86.88.0.37
05/23/2017 21:29:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.88.0.1,Lease
Reputatie 8
Van Apple producten is wel bekend dat ze een verbinding "in stand houden".
Zet de Wifi van die iPad eens uit, of nog beter schakel heel de iPad uit als je hem niet gebruikt.
Dus niet in standby mode laten staan.

Het lijstje terug gebracht m.b.t. de twee verschillende LAN connecties:

05/23/2017 22:47:57 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:44:08 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:34:17 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:24:24 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:12:27 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 22:12:27 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:57:55 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:57:53 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:57:51 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:47:57 sending ACK to 192.168.2.9
05/23/2017 21:42:06 sending ACK to 192.168.2.9

05/23/2017 21:51:18 sending ACK to 192.168.2.2
05/23/2017 21:41:19 sending ACK to 192.168.2.2
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Kaag, bedankt voor je reactie en fijn dat je voor een oplossing hebt kunnen zorgen. Wij bieden momenteel geen abonnementen aan met onbeperkte data.
Heb je Babylonia's suggestie ook uitgeprobeerd?

Reageer