beantwoord

Help hoe is mijn DSL lijn????

• 23 juni 2012
  • 14 reacties
  • 2956 keer bekeken

Hallo ,

Ik hoop dat iemand mij hier wil helpen.
Na jarenlang klant te zijn geweest bij telfort ben ik helaas overgestapt naar Canal digitaal(alles in een lekker makkelijk dacht ik}
Nu heb ik nog nooooit !!!! een slechtere verbinding gehad als hier.
Diverse keren gebeld maar helpt allemaal niets Ik heb geen stabiele lijn krijg ik steeds te horen.
En daarmee moet ik het maar doen.
Nu heb ik mijn dls line status uit de modem weten te toveren,
Kan iemand mij aub vertellen of hier iets vreemds tussenstaat?
Ps Ik haal maar 5 a 6 Mbit met 20 Mbit abbo

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 15 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 1 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1029 kbps
interleaving delay upstream: 0.25 ms
impulse noise protection upstream: 0.0 symbols
current rate downstream: 8000 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 6.9 symbols
attainable rate upstream: 1189 kbps
attainable rate downstream: 16392 kbps
linetype: ADSL_2plus
icon

Beste antwoord door gerwinfolkersma 23 juni 2012, 22:19

Ja maar daardoor verandert er niets 
Woon 150 meter van centrale dan moet ik toch meer kunnen halen?

vr grt

gerwin
Bekijk reactie

14 reacties

Dat je maar 5 a 6 Mb haalt klopt want je downstream is maar 8Mb.
Heb je je modem al eens een keer opnieuw opgestart.
Ja maar daardoor verandert er niets 
Woon 150 meter van centrale dan moet ik toch meer kunnen halen?

vr grt

gerwin
op basis van je (quote)attenuation downstream: 1 db (/quote) woon je inderdaad zeer dicht bij.
http://www.snelpchulp.nl/adsl-bereken-afstand-tot-centrale

Heb je deze punten al eens nagelopen?
http://klantenservice.internet.telfort.nl/Online-technische-hulp/snelheid.aspx
Ja deze punten heb ik al bekeken.
mijn modem is met een kabel van 20 cm aangesloten op mijn isra punt korter wil niet.ook heb ik een andere modem geprobeerd maar dit helpt ook niet
Als ik trouwens hier bij telfort bij de postcodecheck kijk kan ik de 40mbit abbo op mijn adres krijgen?
Het is me niet helemaal duidelijk wat voor abo je nu hebt ( Internet Instap = tot 8 Mb/s), maar voor 40 Mb/s moet je overstappen naar  Internet Extra.
http://internet.telfort.nl/shop/internet.html
Dat kan via Mijn Telfort.

Als je huidige abo net opeleverd is kan het ook zijn dat DLM nog bezig is.
DLM gaat bepalen wanneer de verbinding stabiel is en op welke snelheid dit maximaal gedaan kan worden.
Reputatie 8
Badge +16
Het is een beetje onhandig om op een Telfort forum een probleem aan te kaarten met een Canal digitaal aansluiting, al is het "powered by KPN" (=Telfort).

Maar wellicht heb je hier iets aan:

current rate downstream: 8000 kbps
attainable rate downstream: 16392 kbps

Je verbinding kan 16Mbps aan, maar je snelheid is begrensd op 8Mbps. Dit *kan* door DLM komen, ik weet niet of Canal digitaal dit gebruikt. Maar als er vaak verstoringen op de lijn zijn, kan de snelheid teruggeschakeld worden door DLM om deze stabiel te maken... dat moet vanzelf weer goedkomen als je lijn stabiel is en je van je modem afblijft.

Het *kan* ook nog komen doordat je gewoon een 8Mbps abonnement hebt... dat zul je na moeten nagaan in je contract met Canal Digitaal.

PS: de 40Mbps snelheid ga je alleen halen als je via VDSL wordt aangesloten.
ik heb nu een alles in een familiepakket met 20 mbit verbinding bij canal digitaal verbinding is al een half jaar in gebruik .
sindsdien ook al problemen.daarvoor telfort gehad zelfde modem nooit geen problemen.nu is mijb vraag of er iemand is die met eerder genoemde gegevens mij misschien ook kan vertellen wat het probleem kan zijn dat ik maar 5 en soms 6mbit kan halen terwijl ik 20 mbit abbo heb en maar 150 meter van de centrale woon en alle bekabeling perfect is aangelegd(ben namelijk zelf elektricien)
Badge +2
DLM komt toch alleen maar voor met vdsl en niet met adsl? Of gooit nu iemand iets door elkaar?
als ik trouwens via www.mijnip.be kijk is mijn provider nog steeds GREEN.B.V en dat is volgens mij Telfort!
Reputatie 8
Badge +16
DLM wordt door Telfort zowel bij ADSL als bij VDSL gebruikt.

En voor wat betreft het probleem van de topicstarter:

Je modem traint in op 8Mbps, daardoor haal je effectief maar circa 6Mbps. Dit *kan* komen doordat je verbinding niet goed is.
Als thuis alles goed is aangesloten, dan zal Canal Digitaal in actie moeten komen en de lijn moeten doormeten en (indien nodig) een KPN-monteur moeten inschakelen.

[edit]
Canal Digitaal levert internet "Powered by KPN". Dus het kan inderdaad gewoon Telfort internet zijn.
Alleen zul je voor support bij Canal Digitaal moeten zijn, je hebt immers geen contract met Telfort.
Juist dat is het probleem Canal Digitaal doet niets! ik zit nu met een abbo bij canaldigitaal dat veel te langzaam is en ik nog anderhalf jaar aan vast zit
Reputatie 8
Badge +16
Het lastige is dat je echt bij Canal Digitaal moet zijn... Telfort is geen partij voor je, ook al gebruikt Canal Digitaal het Telfort netwerk.

Het enige wat je kunt doen is de helpdesk van Canal Digitaal opnieuw bellen... en als dat niet werkt, kun je een officiële klacht indienen en uiteindelijk opzeggen wegens wanprestatie. Daarbij maakt nog wel uit welke snelheid (postcodecheck) ze hebben beloofd toen je het abonnement aanging.
Oke bedankt allemaal voor de info zal nogmaals contact opnemen met canal digitaal

Reageer