Help, Alweer geen internet !

• 30 december 2012
  • 184 reacties
  • 29268 keer bekeken

Badge
Ik heb vandaag al uren GEEN internet en ik wordt hier boos over omdat het al de zoveelste keer is. Niemand die je kan bereiken erg fijn.

Alle resets gedaan en kabels check.
Alle lampjes branden maar het Dsl lampje blijft snel achter elkaar knipperen. Er is gewoon geen internet!!

184 reacties

Reputatie 8
Badge +17
dus... op het ISRA punt ziet de monteur gewoon het signaal?

of begrijp ik het verkeerd?

Ik zou namelijk verwachten dat hij het signaal vanuit de centrale (of wijkkast) volgt tot en met het ISRApunt...
Badge
dus... op het ISRA punt ziet de monteur gewoon het signaal?

of begrijp ik het verkeerd?

Ik zou namelijk verwachten dat hij het signaal vanuit de centrale (of wijkkast) volgt tot en met het ISRApunt...

Na enige tijd binnen bezig geweest te zijn en toen naar de centrale heeft hij daarna signaal gemeten vannuit de centrale naar het israpunt. maar nog niet helemaal zoals het zou moeten zijn. Maar van isra naar het nieuwe 2e modem geen dsl signaal, het modem wil niet intrainen, nu zegt de monteur dat hij totaal niet begrijpt hoe dit in kan. Waarschijnlijk is er weer een nieuwe snellere modem nodig dan degene die ik nu al heb maar weet geen andere snellere modem dus jah ..
Reputatie 8
Badge +17
Dus, als ik het goed begrijp, zit er in huis nog een stuk kabel vanaf je ISRApunt tot aan de modem?

Zitten er, misschien zelfs zónder dat jij het weet, nog méérderde aftakkingen in dat stuk kabel?

Als je nu, bij wijze van test, de modem eens rechtstreeks op het ISRApunt koppelt, zonder de aankoppeling van het extra stuk kabel; is dat mogelijk?
Badge
Dus, als ik het goed begrijp, zit er in huis nog een stuk kabel vanaf je ISRApunt tot aan de modem?

Zitten er, misschien zelfs zónder dat jij het weet, nog méérderde aftakkingen in dat stuk kabel?

Als je nu, bij wijze van test, de modem eens rechtstreeks op het ISRApunt koppelt, zonder de aankoppeling van het extra stuk kabel; is dat mogelijk?

Nee er zit geen extra kabel tussen, het stroomkabeltje is een kort kabeltje van minder 2 cm en de monteur zegt dat daar het probleem niet ligt, hij geeft de schuld aan het nieuwe modem van telfort waarvan ik de laatse jaren denk ik een stuk of 5 heb gehad. Ik denk zelf niet dat daar het aan ligt maar ik weet het nu dus niet meer want de kpn monteuren zelf spreken elkaar ook tegen .
Badge
@Jelmer,

En heb je nu al een status update van deze langlopende storing ?
Badge
😕
Reputatie 8
Badge +17
Had je al eens een foto van je ISRApunt hier neergezet? En een mét aansluiting van de modem?
Badge
Had je al eens een foto van je ISRApunt hier neergezet? En een mét aansluiting van de modem?

ja zeker, en zelfs een video opgenomen en hier geplaats.. maar er zijn genoeg KPN monteurs bij mij thuis afgelopen tijd en allen geven aan dat er niets met het Israpunt aan de hand is maar dat de problemen echt buitenshuis plaatsvinden namelijk in de centrale ( lees de pagina's terug met de status updates van @Jelmer maar )
Reputatie 8
Badge +17
Video net bekeken, die klomp opgerolde kabel achter je modem, dat is toch niet je DSL kabel, hoop ik? ;)

en zo te zien staat de modem niet in de meterkast op de video?
Badge
Video net bekeken, die klomp opgerolde kabel achter je modem, dat is toch niet je DSL kabel, hoop ik? ;)

en zo te zien staat de modem niet in de meterkast op de video?

Nee mijn israpunt zit in de woonkamer en niet in de meterkast omdat ik in een flat woon. De klopm kabel die is helemala nieuw op de video die had ik voor de zekerheid erop gezet maar daar ligt het niet aan volgens de laatse 2 bezoekende KPN monteurs, van de laatse monteur heb ik zelfs een nieuwe dsl kabel gekregen met een koperen harde kern die zou nog beter zijn en die heb ik op het nieuw ontvangen modem aangesloten, dat heeft de monteur zelf gedaan .

Maar ja het probleem zou dus aan de nieuwe modems kunnen liggen of buiten  in de centrale.
Badge
@telfort klant,

De terugkoppeling van de Kpn monteur is inderdaad dat het (nieuwe) modem defect zou zijn. Er is met spoed wederom een nieuw modem naar je onderweg. Wil je deze aansluiten met de nieuwe adapter?

Jelmer
Badge
@telfort klant,

De terugkoppeling van de Kpn monteur is inderdaad dat het (nieuwe) modem defect zou zijn. Er is met spoed wederom een nieuw modem naar je onderweg. Wil je deze aansluiten met de nieuwe adapter?

Jelmer

@Jelmer,

Dat is toch raar, hoe kan dat nou weer eigenlijk? Ik heb inmiddels volgens mij al 5 modems van jullie gekregen ..en waarom hebebn al die andere kpn monteurs gezegd dat het niet daar aan kan liggen ?
Badge
@telfort klant,

Jelmer

@Jelmer,

Zou je mij aub de track en trace code kunnen geven zodat ik de modembezorging zelf in de gaten kan houden ??
Reputatie 8
Badge +17
https://mijnpakket.postnl.nl/Register

Als je je hier aanmeld kan je, zónder dat je de T&T code weet, zien of er een pakket onderweg is 😉
Badge
https://mijnpakket.postnl.nl/Register

Als je je hier aanmeld kan je, zónder dat je de T&T code weet, zien of er een pakket onderweg is ;)

Nee zo werkt dat niet, je moet het track en trace eerst hebben en dan moet je op volg pakket klikken en dan pas komt die er erbij te staan in het overzicht van pakketten die onderweg zijn. Ik heb al meer dan 60 pakketten geleverd gekregen ik weet ondertussen presies hoe het werkt...:o
Reputatie 4
Badge +3
@telfort_klant,

Zodra de link van het modem actief wordt, zal ik je deze in een privé bericht versturen.

Henk
Reputatie 8
Badge +17
Dan werkt MijnPakket bij jou anders als (of is het "dan"?) bij mij...

Ik heb andere ervaringen...

Overigens: ik heb wel m'n profiel ingevuld en de bezorgadressen geverifieerd, dan krijg je:
Auto import Pakketten: Zendingen die naar jou onderweg zijn verschijnen automatisch in MijnPakket.
Badge
@telfort_klant,

Zodra de link van het modem actief wordt, zal ik je deze in een privé bericht versturen.

Henk

@Henk,

Enig idee wanneer dat zal zijn, want @Jelmer heeft het gisteren aangevraagd...
Badge
Dan werkt MijnPakket bij jou anders als (of is het "dan"?) bij mij...

Ik heb andere ervaringen...

Overigens: ik heb wel m'n profiel ingevult en de bezorgadressen geverifieerd, dan krijg je:
Auto import Pakketten: Zendingen die naar jou onderweg zijn verschijnen automatisch in MijnPakket.

Vreemd, zo wekt het niet bij mij heel raar, zal eens kijken straks naar mijn profiel ..
Reputatie 8
Badge +16
@telfort_klant,

Henk

@Henk,

Enig idee wanneer dat zal zijn, want @Jelmer heeft het gisteren aangevraagd...

klinkt alsof het van levensbelang is z'n code...?
Badge
klinkt alsof het van levensbelang is z'n code...?

Dat is het zeker ja, Als je ook langer problemen hebt en al 2 maanden geen internet hebt dan zie ik je graag terug hier op het forum met je reactie !
Reputatie 4
Badge +3
@telfort_klant,

Ik heb je zojuist een privé bericht verstuurd met daarin de track/trace van het modem.

Henk
Badge
@telfort_klant,

Ik heb je zojuist een privé bericht verstuurd met daarin de track/trace van het modem.

Henk

@Henk,

Ik heb je een PM terug gestuurd...Hartelijk dank voor de track en trace code alleen wil ik net gaan kijken en heeft net TNT weer een storing
Badge
@Henk,

gisterenavond laat zag ik in een keer dat ik weer internet had.. maar vanmorgen was het signaal weer weg...
Badge
@telfort klant,

Het modem wordt vandaag tussen 12:45 en 14:45 bij je bezorgd.

Jelmer

Reageer