Help, Alweer geen internet !

• 30 december 2012
  • 184 reacties
  • 29268 keer bekeken

Toon het eerste bericht

184 reacties

Reputatie 8
Badge +17
mwah, Telfort is wel wakker, maar is afhankelijk van een andere partij, zoals je misschien gelezen hebt...
en zolang die partij géén update geeft heeft het weinig zin.

buiten het feit dat ik het voor jou ook niet leuk vindt dat je géén Internet connectie hebt!
Badge
Wanneer krijg ik een reactie van Telfort ??
Badge
Video net bekeken, die klomp opgerolde kabel achter je modem, dat is toch niet je DSL kabel, hoop ik? ;)

en zo te zien staat de modem niet in de meterkast op de video?

Nee mijn israpunt zit in de woonkamer en niet in de meterkast omdat ik in een flat woon. De klopm kabel die is helemala nieuw op de video die had ik voor de zekerheid erop gezet maar daar ligt het niet aan volgens de laatse 2 bezoekende KPN monteurs, van de laatse monteur heb ik zelfs een nieuwe dsl kabel gekregen met een koperen harde kern die zou nog beter zijn en die heb ik op het nieuw ontvangen modem aangesloten, dat heeft de monteur zelf gedaan .

Maar ja het probleem zou dus aan de nieuwe modems kunnen liggen of buiten  in de centrale.
Badge
Op 21-01-2013 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.

Telfort stelt het op prijs dat u gebruik maakt van onze diensten.

Het probleem is in onderzoek.

Er is vertraging opgelopen omdat de monteur geen toegang had tot de centrale. Het slot op de centrale is onklaar gemaakt en hiervoor moet een ander bedrijf proberen de deur te forceren.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Wat een grote amateur bedrijf zeg, is het zo moeilijk om een slot van een deur te openen ?
Badge
@telfort klant,

Ik heb jouw bericht gelezen en beantwoord.

Henk

@Henk,

Ik heb je een berricht terug gestuurd ..
Badge
Ik heb een Zyxel P-2601HN modem en alles is direct goed aangesloten.
Badge
Alle standaard tests en resetten heb ik al uitgevoerd maar dat heeft geen nut.
Het probleem net als de vorige keer aan de centrale den ik.
Badge
Ik hoop dat telfort mij kan helpen ...
Badge +2
De snelste manier om je te (laten) helpen is de klantenservice bellen.
De webcare is een ondersteuning hiervan, maar de webcare werkt niet in het weekend, en heeft een langere verwerkingstijd.
Het is aan jou om dan een keuze te maken, maar de klantenservice blijft de snelste manier.
Badge
Dat begrijp ik wel..alleen die zijn niet open...
Reputatie 8
Badge +17
en WebCare is er nu niet, en morgen is het maandag, en overmorgen is het volgend jaar...

allemaal feiten die je NU niet verder helpen 😞
Ik heb al in een andere rubriek aangegeven dat als je een VPN verbinding maakt, gratis via nlfreevpn.com dat de snelheid weer teug is.
Telfort is gewoon iets aan het klooien en met een VPN verbinding kunnen ze niet inbreken. Daarom is VPN zo populair in landen, zoals China, waar ze filteren.
Badge
@telfort klant,

Het modem wordt vandaag tussen 12:45 en 14:45 bij je bezorgd.

Jelmer

@Jelmer,

Ik heb het modem goed ontvangen en correct aangesloten met de bijgeleverde kabels..En je raad het alweer... Geen DSL.. het lampje blijgt alleen maar snel knipperen en heb GEEN internet.. Ik weet zeker dat het probleem niet aan het modem en aan de kabels ligt maar nu snap ik er zelf niets meer van. 
Badge
@Jelmer..

Nog steeds geen nieuws ???
Badge
@telfort klant,

De terugkoppeling van de Kpn monteur is inderdaad dat het (nieuwe) modem defect zou zijn. Er is met spoed wederom een nieuw modem naar je onderweg. Wil je deze aansluiten met de nieuwe adapter?

Jelmer
Badge
Net nieuwe 2e handse modem gekregen van Telfort, die aangesloten en wat zie ik ... nog steeds geen internet !! 
Badge
@telfort klant

Ik heb zojuist een update gekregen. De monteur staat ingepland voor donderdag 24 januari tussen 10.00 en 12.00. Ik verwacht donderdag in de loop van de middag een terugkoppeling van de monteur te krijgen. Ik post deze update zodra ik hem heb in dit topic.

Jelmer
Badge
@telfort klant

Ik heb zojuist een update gekregen. De monteur staat ingepland voor donderdag 24 januari tussen 10.00 en 12.00. Ik verwacht donderdag in de loop van de middag een terugkoppeling van de monteur te krijgen. Ik post deze update zodra ik hem heb in dit topic.

Jelmer

@Jelmer,

Dank je wel voor de update.. Moet de monteur ook binnen zijn of kan hij zelf alles buiten in de strata regelen ?
Badge
@telfort klant,

De terugkoppeling van de Kpn monteur is inderdaad dat het (nieuwe) modem defect zou zijn. Er is met spoed wederom een nieuw modem naar je onderweg. Wil je deze aansluiten met de nieuwe adapter?

Jelmer

@Jelmer,

Dat is toch raar, hoe kan dat nou weer eigenlijk? Ik heb inmiddels volgens mij al 5 modems van jullie gekregen ..en waarom hebebn al die andere kpn monteurs gezegd dat het niet daar aan kan liggen ?
Badge
@Jelmer,

Monteur is maandagavond om 18:00 u bij mij geweest, hij is tot 19:30u bezig geweest. Hij weet 2 dingen 100 % zeker,

1) dat het probleem zich ondergronds bevindt en niet bij mij thuis. Het probleem lijkt van aderpaar 1 & 2 uit de centrale die na mijn huis ondergronds komt.
2) Het kan ook zijn dat er een poort van jullie, Telfort apparatuur die ook binnen de centrale bevestigd zit niet goed functioneert waardoor dit probleem veroorzaakt.

Kortom ik heb een zeer zeer instabiele en momenteel nog steeds geen internetverbinding. De modem wil niet intrainen op het DSL signaal..

Kan jij aub een status update van de call opvragen van hoe en wat nu verder want nu zijn weer een week verder en nog steeds geen resultaat.
Badge
@telfort klant,

De monteur hoeft niet bij je naar binnen te komen.

Jelmer
Badge
@telfort klant,

De monteur hoeft niet bij je naar binnen te komen.

Jelmer

@Jelmer,

Weet je dan ook zeker dat het probleem dan ok zeker opgelost is donderdag en dat ik dan eindelijk na zo lange tijd weer internet heb ?
Badge
Beste telfort klant,

Na al je posts te hebben gelezen begrijp ik je frustratie maar al te goed. Ik zit nu na een abonnements verhoging met een halvering van mijn snelheid. Communicatie richting de klant kan zeker beter en compensatie voor het niet kunnen internetten lijkt me ook zeer reëel.
Je hebt hier als klant 'recht' op, met name doordat jij als consument je wél aan de overeenkomst houdt.
...als je het 'hard' wil spelen door niet te betalen kom je denk ik bedrogen uit. Je geeft je voordeel hiermee uit handen aangezien nu niet alleen Telfort in gebreke is maar jij dit dan ook bent.
Zie mij reactie meer als een tip, want uiteindelijk ben je vrij om te doen wat je wilt. Maar een besluit gebaseerd op alleen frustratie raad ik je echt af.

succes met je probleem

@Zelfdeproblemen

Ben blij dat er iemand in iedergeval mijn frustaties begrijpt. Ik zal wel vooraf betalen maar inmiddels gaat er wel een aangetekende brief naar de heer Robin Clements te Amsterdam en een brief aan de heer Visser van KPN te Den Haag . Ik zit nog na te denken of ik ook een brioef stuur naar de Voorzitter: Drs. J.B.M. Streppel, voorzitter van de Raad van Commissarissen van Koninklijke KPN N.V. & de Secretaris: Dr. R. van Rooij, chief legal officer en Secretaris van Koninklijke KPN N.V.
Badge
Het DSL lampje blijgt maar knipperen of gaat helemaal uit, modem is zowel harde reset als de reboot via de statuspagina gereset maar na uren nog steeds geen succes en geen internet.

Op de statuspagina geeft die aan volgende aan:

1 01 01 00:00:56 info  Time initialized fail
2 01 01 01:01:23 info  DSL up down log: DSL down.
3 01 01 00:05:56 info  Time initialized fail
4 01 01 00:10:56 info  Time initialized fail [last message repeated 1 times in 0 seconds]
5 01 01 00:15:56 info  Time initialized fail [last message repeated 1 times in 0 seconds]
6 01 01 00:20:56 info  Time initialized fail [last message repeated 1 times in 0 seconds]
7 01 01 00:25:56 info  Time initialized fail [last message repeated 1 times in 0 seconds]

noise margin upstream: 0 db
output power downstream: 0 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 0 db
output power upstream: 0 db
attenuation downstream: 0 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: N/A
interleaving delay upstream: N/A