beantwoord

Help, 2 dagen geen internet

• 1 juli 2020
  • 7 reacties
  • 92 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb nu al 2 dagen geen internet. Tv werkt wel. Kabels nagekeken, modem gereset. Nog steeds geen internet. 

Lastig want de kinderen moeten via internet school volgen. 

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 1 juli 2020, 13:00

Als het ook via de kabel niet werkt, zal het niets met de WiFi te maken hebben. Dat zijn verschillende technieken, het enige wat ze overeenkomstig hebben is dat ze bij de Experia Box beginnen. Je zei in je eerste bericht dat je de Experia Box al een reset had gegeven, hoe had je dit precies gedaan? Door de modem uit en weer aan te zetten of met een paperclip in het resetgaatje?

De tv werkt nog wel, dat gaat ook via een kabel uit de Experia Box. Zou je de kabel van een computer eens in de gele poort kunnen doen waar nu de tv zit? Doordat de tv werkt weten we zeker dat die poort het nog moet doen, ik ben benieuwd wat er gebeurt met een computer op die poort, die zou het dan ook moeten doen.

Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @NiB, welkom op het forum. Het tv signaal gaat ook via het internet, dus dat doet vermoeden dat er wel internet is op jouw aansluiting. Als ik nu de verbinding nakijk krijg ik ook goed contact met de Experia Box V10. Maar toch werkt het internet niet voor jou begrijp ik? Hoe gebruik je het internet precies? Is dat met een kabel of is dat draadloos? Zou je daar meer over kunnen vertellen, zodat we met je mee kunnen denken?

Reputatie 1

Hoi @NiB, welkom op het forum. Het tv signaal gaat ook via het internet, dus dat doet vermoeden dat er wel internet is op jouw aansluiting. Als ik nu de verbinding nakijk krijg ik ook goed contact met de Experia Box V10. Maar toch werkt het internet niet voor jou begrijp ik? Hoe gebruik je het internet precies? Is dat met een kabel of is dat draadloos? Zou je daar meer over kunnen vertellen, zodat we met je mee kunnen denken?

Hoi Jasper, omdat draadloos vanaf het begin niet goed functioneerde, hebben we al een hele tijd via de kabel. Dit heeft ook al die tijd goed gefunctioneerd. Maar sinds 2 dagen dus niet meer.

Reputatie 1

Hoi @NiB, welkom op het forum. Het tv signaal gaat ook via het internet, dus dat doet vermoeden dat er wel internet is op jouw aansluiting. Als ik nu de verbinding nakijk krijg ik ook goed contact met de Experia Box V10. Maar toch werkt het internet niet voor jou begrijp ik? Hoe gebruik je het internet precies? Is dat met een kabel of is dat draadloos? Zou je daar meer over kunnen vertellen, zodat we met je mee kunnen denken?

Hoi Jasper, omdat draadloos vanaf het begin niet goed functioneerde, hebben we al een hele tijd via de kabel. Dit heeft ook al die tijd goed gefunctioneerd. Maar sinds 2 dagen dus niet meer.

Dus het probleem ligt dan meer bij de WiFi denk ik

Reputatie 8
Badge +11

Als het ook via de kabel niet werkt, zal het niets met de WiFi te maken hebben. Dat zijn verschillende technieken, het enige wat ze overeenkomstig hebben is dat ze bij de Experia Box beginnen. Je zei in je eerste bericht dat je de Experia Box al een reset had gegeven, hoe had je dit precies gedaan? Door de modem uit en weer aan te zetten of met een paperclip in het resetgaatje?

De tv werkt nog wel, dat gaat ook via een kabel uit de Experia Box. Zou je de kabel van een computer eens in de gele poort kunnen doen waar nu de tv zit? Doordat de tv werkt weten we zeker dat die poort het nog moet doen, ik ben benieuwd wat er gebeurt met een computer op die poort, die zou het dan ook moeten doen.

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb geen reactie meer van je gezien @NiB. Als het nog speelt of als we iets anders voor je kunnen doen horen we het graag van je.

Reputatie 1

Vriend heeft ondertussen al contact gehad met jullie. Blijkt dat experia kastje defect was. Komt nu nieuwe, hopelijk daarna opgelost 

Reputatie 8
Badge +11

Helemaal goed @NiB, het vervangen van het modem is na het controleren van de bekabeling de volgende stap inderdaad. Ik ben benieuwd hoe het daarna gaat met de verbinding.

Reageer