Heel oud ISRA punt

• 9 juli 2013
  • 13 reacties
  • 7063 keer bekeken

Hallo, heb nog net kpn aan de lijn gehad voor mijn oud isra punt, of er een nieuw isra doos verplaatst kon worden. Het is een rond doos waar nog ptt op staat 🙂 Ben zelf een telfort klant en moest van kpn telfort informeren en telfort zelf met kpn kontakt moest komen voor de verplaatsing van een nieuw isra punt.

Ik heb sinds 6-6-2013 internet van telfort. Moet helaas zeggen dat telfort erg onstabiel internet levert. 3 weken lang telfort gebelt voor hoge ping, down en up ook te laag want op postcode check was het hoger. Wat wel heel vreemd is dat ik eerste week een ping had van 21. Down/up 20/2 na een week ping op 32 ! Down/up 28/3. En nu 5 dagen lang: ping 32 down/up 20/2.
Ping test ik met cmd of modem diagnostic. Lijkt me heel vreemd dat mijn ping plotseling van 21 gestegen is naar 32/33 !?

Heb hier voor 7 jaar lang op zelfde adres Online internet gehad. Zelfde isra punt en nooit wat aan veranderd. Ik had een internet van 20mb waarvan ik 16/1 behaalde maar ping was stabiel op 25, niet hoger of lager. Heb nu 30/3 standaard internet van Telfort een maand onstabiel internet. Of krijg ik Dsl van een verkeerde wijkkast?

Eren

13 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Telfort stuurt alleen een KPN-monteur als je isra-punt niet in orde is. De bekabeling wordt dan opnieuw gelast. Maar er wordt dan verder niks vernieuwd als het niet strikt noodzakelijk is.

Als je je isra-punt verplaatst wilt hebben of vervangen wilt hebben dan is dat voor eigen rekening. Dit kun je (voor over ik weet) rechtstreeks bij KPN aanvragen. Reken dan wel op een rekening van enkele honderden euro's.

Kun je eens een foto plaatsen van je isra-punt?
http://i1316.photobucket.com/albums/t605/m_eren78/null_zps3f976d35.jpg
Hallo Franzki en bedankt voor je reactie.

Nou zo ziet het er uit, grijze kabel niet aangesloten wegens geen tel gebruik.. kabel vanuit ISRA punt naar me modem is ong. 1 meter lang.

DSL line status :

noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 6 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 15 db
attenuation downstream: 24 db
loop length is 1394m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 2056 kbps
interleaving delay upstream: 5.75 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 22016 kbps
interleaving delay downstream: 23.00 ms
impulse noise protection downstream: 9.7 symbols
attainable rate upstream: 4400 kbps
attainable rate downstream: 36437 kbps

Eren
Badge +1
Helaas is dat ronde doosje geen isra punt.
Dat is gewoon een aansluitdoosje die je zelf mag verplaatsen.
Beste kun je eerst gaan kijken welke van de 2 kabels die er op zitten de verbinding op staat (gewoon 1 los maken).
Als je dat weet kun je die kabel gaan volgen totdat je bij het echte isra punt komt.
Het zou heel goed kunnen dat je echte isra punt ergens in de woonkamer zit of ergens tegen een buitenmuur.
Klopt, komen drie draden naar mij en twee weer naar boven want heb nog twee buren boven mij wonen. ISRA punt moet vast ergens in de kelder zijn. Aparte ruimte of kast denk ik. Lijkt me sterk beneden buren. Wat slordig allemaal. Wat kan ik het beste doen en wat raden jullie aan?

Eren
Reputatie 1
Badge +1

Heb hier voor 7 jaar lang op zelfde adres Online internet gehad. Zelfde isra punt en nooit wat aan veranderd. Ik had een internet van 20mb waarvan ik 16/1 behaalde maar ping was stabiel op 25, niet hoger of lager. Heb nu 30/3 standaard internet van Telfort een maand onstabiel internet. Of krijg ik Dsl van een verkeerde wijkkast?

Eren

Beste Eren,

Gelet op bovenstaande zou ik het niet in de aansluiting vanaf het IS/RA punt zoeken, immers was het voor de wisseling naar een andere provider goed!
Ik denk dat je sinds de providerwisseling op een andere DSLAM bent aangesloten.
Misschien is het een optie om aan een Telfort medewerker te vragen de lijn te monitoren.
Indi dankje wel voor je reactie. Ik ben van plan om weer en weer de klantenservice te bellen. Of dit keer effe snel naar een telfort winkel. Want er klopt gewoon iets niet.
Reputatie 8
Badge +16
Het kan ook veroorzaakt worden doordat je van ADSL naar VDSL bent overgezet...
Als je vorige provider ADSL was, kan dat verklaren dat je toen geen problemen met de bekabeling ondervond.

VDSL levert hogere snelheden maar gebruik een groter frequentiespectrum en kan daardoor nu problemen geven.
in dat geval zul je alsnog de bekabeling moeten nalopen.
Belde net effe de klantenservice, hij vond ping van 34 goed en down up beetje vreemd dat het is gezakt. Want heb 28 mb behaald terwijl poscodecheck eerst 23 vervolgens 25 mb aangaf. en upload ook van 3 naar 2. Maar volgens hem is het een beetje normaal dat mijn ping 7 jaar lang op 25 stond met een goedkoop laag internet.. en met telfort  ingang 6-6-2013 ping van 21 na een week in 1 keer naar 31 vervolgens nu 33/ 34 normaal vind.. vind ik zelf beetje vreemd dat hij dit goed vind 🙂 Nu vroeg hij of ik mijn modem WEER een harde reset moet geven ( ben de tel kwijt ) en de poorten open moet maken.. staan dag 1 al ingesteld maar goed.. en hopen dat me ping omlaag gaat als eerst.. ik vroeg minstens een DLM en van welke wijkkast of centraal ik DSL line kreeg. Hij vond dat een heel ingewikkeld vraag, want hij kon me alleen beantwoorden met wijkkast nr 10 .. geen adres of wijk. Vervolgens vroeg ik de afstand van de wijkkast, die ligt op 690 meter van mij vandaan maar de lijn gaat nog 700 meter verspillen tot dat ik de lijn binnen krijg..

Volgens hem is de lijn stabiel, en vond dat hij me niet verder kon helpen... Vind het erg knap van hem, want mijn internet lijn is hiervoor nooit zo onstabiel geweest, en zeker in 1 maand tijd een ping van 21 vervolgens 31 en nu 34 behaald ! En dan heb ik het amper over de down of up..
Reputatie 1
Badge +1
Beste Eren,

Laat ik even voorop stellen dat ik géén expert ben.
Ik kan mij indenken dat Online een andere infrastructuur gebruikt dan KPN waar Telfort een dochter van is.
Zie: hier en hier Infrastructuur BBned.

Voor informatie over KPN wijkcentrales zie: hier

Welk moden gebruik je?
Reputatie 8
Badge +16
je hebt het over:

- Je internetsnelheid (down/up)
- Je pingtijd
- stabiliteit van je lijn

Volgens mij is een variatie van een pingtijd tussen 25 en 32ms helemaal geen probleem... Dit is ook geen aanleiding om aan te nemen dat je verbinding instabiel is. Het kan overigens inderdaad komen bij wisseling van provider, bijvoorbeeld door het modem, de infrastructuur of de gebruikte foutcorrectie.

Het is natuurlijk anders als je verbinding regelmatig wegvalt. In dat geval kan het nodig zijn om de bekabeling tussen modem en isra-punt na te lopen.
Dlm heeft geholpen. Mijn ping is van 34 gezakt naar 20. Down/up is nog steeds zelfde maar dat zal misschien nog kunnen veranderen.

Raar dat mijn ping gezakt is terwijl Telfort mij vertelde dat DLM alleen effect zou hebben op mijn down/up en niks konden doen voor hoge ping.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Hoop dat mijn ping zo blijft zo niet? Een DLM vragen 🙂
Reputatie 1
Badge +1
Beste Eren,

Fijn dat het opgelost is!
Een DLM reset kan ook invloed hebben op jouw Ping snelheid.
Zeker als de Latency na reset gedaald is. 

Mvg,
Wil

Reageer