beantwoord

Haperende verbinding

• 6 november 2018
  • 91 reacties
  • 2462 keer bekeken

Toon het eerste bericht

91 reacties

Reputatie 1
Knap waardeloos weer... kreeg van de week mail dat er een nieuw bericht van Bart (?) is. Zie hier echter niets terug.
Het probgleem is na al die tijd nog niet verholpen. Bart stelt vragen...
Helaas is Ziggo er duur vergeleken bij wat ik nu heb en Vocdafone heeft ooit drie maanden verkeerd gefactureerd voor mijn mobiel. Anders was ik weg bij Telfort.
Reputatie 1
Knap waardeloos weer. Kreeg mail op 18/08/2019 over nieuwe reactie, maar zie hier niets terug.
Reputatie 1
Die ractie was van ene Bart...
Verder blijft het tobben met de tv. Helaas blijkt Ziggo fors duurder en heeft Vodafone ooit een vervelende fout gemaakt met incasso's bij mijn eerste mobiel.
Voor het oplossen van problemen is een overstap naar de enige concurrent op een ander koperdraadje geen oplossing.
Reputatie 8
Badge +11
Door onderhoud aan het Forum waren even niet alle reacties te zien, excuses hiervoor. Inmiddels is dit wel weer het geval. Zou je mijn vragen kunnen beantwoorden, dan kan ik de vervolgstappen bepalen.
Reputatie 1
Modem is met een kort kabeltje aangesloten op het moden.
De tv-ontvanger hangt met een lange ethernetkabel aan het modem.
De tv hangt met een HDMI-kable aan de ontvanger.
Een scartkabel, tja... of ik die nog ergens heb?
De tv-ontvanger heeft recent een software-update gehad.
Verder zet ik de ontvanger helemaal uit, als ik niet kijk. Voor ik kijk start die dus vanaf nul op.
Reputatie 8
Badge +11
Dat zit allemaal goed aangesloten. Fijn, alleen waar komt het probleem nu vandaan. Het lijkt mij goed om dit eens te laten beoordelen door een monteur op locatie. Ik wilde deze graag met je inplannen. Ik heb je dan ook geprobeerd te bellen, maar ik kreeg je helaas thuis niet te pakken.

Kun je een aantal tijdsblokken noemen de komende dagen waartussen de monteur kan komen? Dus tussen 08-10 uur 10-12 uur enz. Ik hoor graag wanneer het lukt, dan plan ik de monteur voor je in.
Reputatie 1
Helaas, de komende dagen wordt moeilijk... werk en aansluitend een vol weekend vanwege het mooie weer.
Mijn eerste mogelijkheid is vrijdag over een week, 5 juli, in de ochtend, vanaf 7 uur tot 12 uur.
Reputatie 8
Badge +11
Ik kan het begrijpen. Alleen nu lukt 5 juli in de ochtend helaas niet. Ik dacht ik belf je nog even weer om een andere dag of tijdstip te bespreken, maar ik kreeg je niet te pakken.
Op dit moment heb ik op 5 juli nog:
12:00 - 14:00
14:00 - 16:00
15:00 - 17:00
17:00 - 19:00
19:00 - 21:00

of 6 juli:
08:00 - 10:00
10:00 - 12:00
12:00 - 14:00
14:00 - 16:00
15:00 - 17:00

De maandag erna of later mag ook.
Reputatie 1
Je trof het niet met bellen. Zat bij de klant in een van de weinige vergaderingen.
Laten we het dan maar op zaterdag tussen 10 en 12 zetten.
Ter info... er zijn eerder afspraken gemaakt. De eerste twee zijn, zonder bericht van verhindering, niet nagekomen, de derde op een ochtend, werd de middag ervoor om 5 uur per sms afgezegd. De vierde, telefonisch gemaakt, werd zowaar nagekomen, maar wel met de mededeling dat ik blij mocht zijn dat de monteur er zijn vrije dag voor opgaf.
Reputatie 8
Badge +11
Zaterdag tussen 10 en 12 lukte niet meer. 😞 Ik heb de monteur nu tussen 12 en 14 uur gezet. Mocht dat niet werken, dan kunnen we deze nog herplannen. Ik ga er zeker van uit dat de monteur gaat komen.
Ik hoor graag hoe het bezoek verloopt.
Reputatie 8
Badge +11
De monteur is inmiddels geweest toch? Heeft dit voor verbetering gezorgd? Hoe is het verlopen?
Reputatie 1
Even kort voor vertrek... verbeterd ja. Vorgie monteur (Giuidion) bleek niet nieuwe ISRA heel netjes te hebben aangesloten (geen aarde). Verder is de kabel tussen ISRA en modem een dingetje. Er zat telefoonkabel tussen, geen RJ11. Een RJ11 die lang genoeg is blijkt moeilijk te vinden. Vlak naast de ISRA is geen plek voor modem en kabels. Tensij ik aan wil kijken tegen het geheel en eromheen wil stofzuigen.
Reputatie 8
Badge +11
Ik begrijp dus dat er nog steeds ruimte is voor verbetering. Wat heeft de monteur gedaan? Het aansluitpunt geaard en de aanslutikabel vervangen? Deze mag maximaal 1,5 meter zijn tussen aansluitpunt en modem. Alleen als dat het geval is kunnen we goed helpen, anders kunnen we geen volledige ondersteuning bieden. Wil dat zoals jij het voor ogen hebt? Of is dit in de huidige situatie het geval?
Reputatie 1
De monteur heeft inderdaad aarde aangesloten en kabels. Met 1,5 meter staat alles op de grond naast de bank en liggen er kabels, als die al lang genoeg zijn, lekker in de weg.
Verder snap ik niet dat het max 1,5 meter meot zijn. MIjn buren zitten immers 4,5 meter verder van de verdeelkast in de wijk De kabel achter het ISRA-punt is niet anders dan die vanaf het ISRA-punt.
Beide zijn het vijfaderige gedraaide kabels.
Het is dat Ziggo mij nu lastig valt met telefoonstjes en spam, ondanks mijn poging anoniem naar tarieven te informeren, maar anders... Zij hebben een dikkere koperdraad met meer capaciteit, coax ook nog dus beter signaal.
Reputatie 8
Verder snap ik niet dat het max 1,5 meter moet zijn.....
Dat kan wel, maar kabels moeten dan voldoen aan bepaalde specificaties.
(Waar "telefoondraad" in de meeste gevallen niet aan voldoet).
Voor meer info zie < HIER > en vervolgreacties.
Reputatie 8
Badge +11
Fijn dat de monteur dat heeft gedaan. Wat Babylonia zegt klopt inderdaad. Toch zien we de kabels tussen aansluitpunt en modem wel liever korter dan 1,5 meter. Zo heb je het minst verlies.

Reageer