vraag

Haperende verbinding



Toon het eerste bericht

54 reacties

Reputatie 1
Hoi,
Als eerste mijn bevindingen tot nu toe. Het haperen duurt voort, maar is veranderd van aard. De stilss in het tv-beeld zijn veel frequenter en korter, het geluid valt daarbij niet meer weg. Op zich is dat beter, maar niet 100% oké uiteraard. Verder valt op dat ze met de kijkduur toenemen. In retrospectie bedenk ik dat het mogelijk altijd al zo was, zeker ben ik daar niet van.
Verder - meer tijd nu - meld ik dat het modem eerst niet wilde draaien. Het leek aan het draadje tussen het KPN-punt 😉 en het modem te liggen, later bleek dat niet het geval. Voor de zekerheid ga ik echter dat draadje vervangen. Wie weet, loopt de boel dan toch vlekkeloos. Met wat ik uit mijn postdoc over datacom weet lijkt me dat onwaarschijnlijk. Ik houd je op de hoogte.
Overigens bleek bij dat contact dat er geen duidelijkheid is over het aderpaar waarop mijn aansluiting draait, het eerste of het tweede. Het tweede zou dan in dat KPN-punt op de plekjes vanhet eerste paar zijn aangelsloten door de man van Guidion.

Graag maak ik je attent twee andere sores.
Mijn dichtgetimmerde Firefox - privicy first bij dit tweedegeneratieoorlogsslachtoffer - maakt inloggen hier hinderlijk. Er wordt flink gemonitord door jullie en derden. Geen fijn idee.
Verder krijg ik de spam maar niet gestopt. Telforts spamfilters werken zwaar onvoldoende. Mijn eigen e-mailfilters veranderen spontaan, gedefinieerde voorwaarden verdwijnen. Filters opslaan loopt bovendien vaak vast. Deze problemen schijnen al jaren bekend te zijn en nog altijd niet verholpen.

Laat ik eindigen met een mooi punt. De boekjes bij modem en tv-onvanger zijn, anders dan de Help bij de webmail, helemaal top. Als technisch instructief schrijver geef ik er serieus 10 voor. Mij viel niets op dat vanuit de taalbeheersing gezien beter zou moeten. Chapeau!

Mazzels en fijn weekend,
Martin
Reputatie 7
Badge +9
Het is wel een verbetering, maar we zijn er nog niet helemaal dus. Ik ben benieuwd of het vervangen van dat kabeltje daar nog een verschil in geeft.
In een aansluitpunt worden de kabels wel eens omgewisseld door een monteur, zodat het aansluiten voor jou makkelijker wordt. Het kan zijn dat dat bij jou ook is gebeurd.
Er wordt inderdaad wat bijgehouden op het forum, daarbij wordt bijvoorbeeld gekeken wat je doet na het bezoeken van een bepaalde pagina, ga je dan naar een andere pagina op het forum, naar de website of geen van beide. Dat doen we om te kijken of de informatie op het forum en de site duidelijk genoeg is of dat we daarin nog wat kunnen verbeteren 😉
De spam hadden we het eerder over, dat het opslaan nog steeds niet goed gaat is vreemd. De specialisten herkenden dat wel, en werken er ook aan maar wanneer het precies verbeterd zal zijn is niet bekend.

En bedankt voor je afsluitende punt, dat is altijd goed om te lezen 🙂
Reputatie 1
Update... het wederom vervangen van het kabeltje lijkt te helpen. Lineair kijken liep gisteravond keurig door, kijken vanaf het begin niet.

Het is me - eerlijk gezegd - niet duidelijk wat je bedoelt met 'Er wordt inderdaad . . . geen van beide.'

Over het afsluitende punt dit:
Het lijkt me leuk en nuttig als jullie de webmailhelp opkalefateren. Zelf zie ik al jaren veel in geïntegreerde Help. Met Robohelp van Adobe is dat mogelijk: websites waar invoer, uitvoer en bewerkingen toegankelijk en bruikbaar zijn op helppagina's met tekst, plaatjes en insructieve filmpjes. Overigens zeg ik dat niet als fan van Robohelp, dat even veelzijdig mooi is als rijk aan bugs.
Reputatie 7
Badge +9
Dan is het weer een stapje beter geworden dus. Wat gebeurt er precies bij het vanaf het begin kijken, stoort het beeld dan of krijg je foutmeldingen?
Mijn zin liep niet goed inderdaad, ik had de zin halverwege herschreven en toen waren er wat woorden vermist waardoor het niet meer klopte. Ik heb de zin aangepast 🙂

Aan de webmail worden gewerkt, niet alleen de helpfunctie maar ook de webmail zelf. Wanneer dat precies komt weet ik niet, maar er wordt zowel aan het uiterlijk als de functionaliteiten gesleuteld.

Reageer