beantwoord

Haperende verbinding

• 6 november 2018
  • 91 reacties
  • 2430 keer bekeken

Reputatie 1
Al maanden last van storingen, vooral haperende verbinding. Van een klantcollega bij KPN hoorde ik ooit (isdn-tijd) wat de oorzaak bij mij thuis is. INmiddels 3 uur belbundel verspild aan Telfort, 3 uur vergeefs gewacht op een monteur en 4 keer vergeefs gewacht op een telefoontje voor een (neiuwe) afspraak met de monteur.
Opzeggen en nummerbehoud, het zal mij benieuwen! Al het andere lukt immers ook niet... Schriftelijk in gebreke stellen en als dat niet helpt de incasso storneren en dan maar zien wat ze doen. Waarschijnlijk zit ik dan een tijdje zonder. SPIJT SPIJT SPIJT dat ik alles bij TElfrot heb ondergebracht!

Admin: Eigen topic gemaakt van reactie in andere topics
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 1 juli 2019, 15:04

Zaterdag tussen 10 en 12 lukte niet meer. 😞 Ik heb de monteur nu tussen 12 en 14 uur gezet. Mocht dat niet werken, dan kunnen we deze nog herplannen. Ik ga er zeker van uit dat de monteur gaat komen.
Ik hoor graag hoe het bezoek verloopt.
Bekijk reactie

91 reacties

Reputatie 1
Al drie maanden heb ik, naast gewone sores fouten met veranderende e-mailfilters bijv., last van een haperende verbinding. Van een klantcollega bij KPN hoorde ik ooit (isdn-tijd) wat de oorzaak bij mij thuis is. Inmiddels meer dan 3 uur mobiele belbundel verspild aan Telfort, 3 uur vergeefs gewacht op een monteur en 4 keer vergeefs gewacht op een telefoontje voor een (neiuwe) afspraak met de monteur.
Opzeggen en nummerbehoud, het zal mij benieuwen! Al het andere lukt immers ook niet... Schriftelijk in gebreke stellen en als dat niet helpt de incasso storneren en dan maar zien wat ze doen. Waarschijnlijk zit ik dan een tijdje zonder. SPIJT SPIJT SPIJT dat ik alles bij Telfrot heb ondergebracht! Iemand een idee hoe ik Telfort aan het werk krijg voor een oplossing?
Ik zal it ook op andere fora als vleesboek plaatsen, want het forum van Telfort 😉
Je bent hier op het goede adres. Het duurt meestal even voor webcare aan je topic toe is, maar dan houden ze ook vol tot het opgelost is.
Staat je klantnummer al in je forumprofiel, dan kunnen ze ook de historie inzien.
https://forum.telfort.nl/settings/profile
Reputatie 1
Nelly, laame nie lachuhhhh
Oftewel, lees de tekst even zorgvuldig en vraag je dan af of die belofte na 3 die maanden sores nog geloofwaardig is!
Om een gekscherende, vroegere collea te citeren: NAAM in casu TELFORT kost niks, maar dan heb je ook niks.
Reputatie 1
Trouwens ook vanmorgen is het terugbellen weer niet gelukt... webcare, praat Nederlands met mij. Klein advies van een oude prof: "Be good and tell it..." Dames en heren dat PR-motto moet u letterlijk nemen. Dus eerst goed doen, dan rondbazuinen, maar wees op uw hoede, men zal u vaak vragen het tweede (bazuinen ergo) te doen, waar het eerste nagelaten wordt.
Reputatie 8
Badge +10
Hallo Martin, welkom op het Telfort forum! Ik begrijp dat je eerdere ervaringen hebt gehad voordat je ons hier hebt gevonden. Met de gegevens op je profiel ben ik meteen voor je gaan kijken en ik zie dat er zowel vandaag als gisteren nog meerdere keren naar Guidion is gebeld om te kijken naar de afspraak met de monteur. In het laatste gesprek is vanmorgen aangegeven dat zij er vandaag nog contact over zouden opnemen. Ben je daarover nog gebeld sindsdien?
Je zegt dat je het ook op Facebook wilt plaatsen, bedoel je daarmee onze Facebook pagina? Als je dat doet, zullen collega's het ook via die weg op gaan pakken. Als we er vanaf meerdere plekken aan werken lopen we het risico dat we elkaar juist tegenwerken in plaats van je vooruit helpen. Dat lijkt me ook niet de bedoeling, het is dan het beste om het contact via een route te onderhouden.
Reputatie 1
Niets van Guidion vernomen vandaag.
MIjn ergernis heb ik op LinkedIn kenbaar gemaakt. Ik ben zo klaar met de kluitjes en het riet, kastjes en muren van Telfort! Veel beloven, weinig geven doet een gek...
Mores boni non emuntur, fatsoen werdt niet gekocht, ergo.
Verder ben ik de komende weken erg druk, veel van huis. Thuis blijven voor een monteur zit er voor mij niet in na morgen. Tot eind van de maand of begin december domweg geen ruimte in de agenda.
Reputatie 1
De volgende dag... Nog niks! Inmiddels 78 dagen bezig om Telffort zo 'gek' te krijgen dat ze de hapering weg laten werken.
Zou Ziggo met Vodafone dan toch beter zijn? WEl een stuk duurder, maar ja, als het dan wel werkt....
Reputatie 8
Badge +10
Dat er nog niets vernomen is is niet de bedoeling natuurlijk. Als er wordt aangegeven dat er contact zal worden opgenomen, mag je er van uit gaan dat dat ook gebeurt. Ik heb hen nu ook een bericht gestuurd met het verzoek dit te bekijken en zowel jou als mij hier een terugkoppeling op te geven. Zodra ik daar een reactie op heb, kom ik er bij je op terug. Als er daarvoor contact met jou wordt opgenomen, hoor ik het graag van je.
Reputatie 1
Fijn dat je reageert, waardeer ik ten zeerste! Dat contact, het zal mij benieuwen... vanaf morgen ben ik door omstandigheden (mantelzorg) nauwelijks beschikbaar voor privézaken.
Overigens... beroepshalve (technisch schrijver ICT, vanuit taalbeheersing, informatica plus ICT-postdoc) vind ik de help van jullie webmail slecht.
In een ander topic klaagt iemand over spontaan veranderende e-mailfilters. Dat gebeurt inderdaad, heb ik ervaren.
Lunch smakelijk!
Reputatie 1
Addendum... uiteraard meld ik het hier zodra er iets gebeurt.
Reputatie 1
Zojuist belde men dat de monteur onderweg is naar mijn huis en binnen een 1/2 uur aankomt. Fijn, alleen hoop ik dan zelf ook thuis dte zijn, het is imemers een geowne doordeweekse werkdag!
Reputatie 8
Badge +10
Dat klinkt niet verkeerd! In de planning voor de monteurs zie ik nu een afspraak voor morgen staan, dat klinkt alsof hij je niet thuis trof. Klopt dat?
Reputatie 1
Nee. Ik was thuis. Zit tot nu toe vergeefs te wachten. Moet ook weer de deur uit vanwege de voorbereiding op mijn reis morgen.
Over de afspraak van morgen heb ik twee mails ontvangen, een bevestiging en een annulering met dezelfde timestamp, i.c. 12:39. Het telefoontje met de aankondiging was om 12:37 vanaf nr. +31882000120, het duurde 49 sec.
Ik moet nu echt de deur uit. Anders ben ik niet op tijd terug om mi9jn reisgenoot te ontvangen.
Je hebt mijn nummer. Ik ben onderweg af en toe belbaar.
Reputatie 1
Nog even gauw de mails van 12:39...
Beste meneer/mevrouw *****,

U heeft zojuist een afspraak gemaakt voor de installatie van uw Telfort pakket. Hieronder vindt u de details van de afspraak:

De monteur arriveert op 08-11-2018 tussen 12:00 uur en 16:00 uur.

Houd de orderbevestiging van Telfort bij de hand. Het onderwerp van deze mail is: "Welkom! Uw Telfort bestelling en contract". Deze heeft de monteur namelijk nodig tijdens de installatie.

EN toen in dezelfde minuut...
Beste meneer/mevrouw ******

Onderstaande afspraak is zojuist geannuleerd. Indien deze afspraak is geannuleerd naar aanleiding van een gewijzigd tijdstip of door verhindering van onze expert, ontvangt u een bevestiging van de nieuwe afspraak in een afzonderlijk bericht.

Gegevens over afspraak:
Referentienummer: WO-00102124
Uw gegevens
Reputatie 8
Badge +10
Gistermiddag stond de afspraak, ondanks die annulering die je kreeg, nog wel in het systeem. Nu staat er een opmerking bij dat de monteur onderweg was maar onderweg was verhinderd. Heeft hij hierover contact met jou opgenomen om dit aan te geven en is daarbij gesproken over een nieuwe afspraak?
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb nog geen reactie van je gezien @Martin Aaij, ik zie ook nog geen nieuwe afspraak voor de monteur staan. Is er al contact geweest over een nieuwe afspraak? Als dat niet zo is kan je het beste contact opnemen met Guidion via 088-2000121.
Reputatie 1
Uiteraard niet meer gereageerd want... Zoals eerder gemeld, druk bezet en daadoor veel afwezig, ook naar het buitenland. Even geen tijd voor Guidion. Verwacht bovendien niet dat die knoeiers een 3-e keer wel op komen dagen conform de afspraak.
Misschien raar, maar ik verwacht dat de leverancier het voor de klant makkelijk maakt, dus niet onnodig vrij nemen of thuis werken om een maandenlang, hinderlijk slepend technisch probleem te verhelpen.
Telfort: kwaliteit.. heel voordelig, maar dan heb je ook niks!
Reputatie 1
Addendum: Begin december weer wat ruimte in agenda.
Reputatie 5
Badge +8
Hi Martin, in verband met een kleine griep van Jasper neem ik het even over. Ik kan alleen toegeven dat we met Guideon een aantal planningsproblemen hebben gehad waar we hard aan werken, op moment loopt alles vrijwel op schema. Zal ik een nieuwe monteur bestellen zodat je gebeld wordt en deze in kunt plannen? Ik hoor graag van je.
Reputatie 1
Hoi,
Vanuit Azië heb ik - dacht ik - al gereageerd. Zoals eerder gemeld aan Jasper en die knoeiers van Guidion was ik na de tweede niet nagekomen afspraak een tijd niet in staat de monteur te ontvangen, vole agenda o.a. buitenlands verblijf.
Tijdens die periode hebben ze gebeld, maar ja mijn privé-sim stond uit tijdens mijn buitenlands verblijf. Ook ontving ik mail over onbereikbaarheid. Daqarop heb ik de knoeiers vergeefs geantwoord, de mail was onbestelbaar.
Inmiddels heb ik dus bijna VIER MAANDEN een haperende verbinding, twee keer voor joker thuis zitten wachten.
Reputatie 1
Overigens naast thuis zijn onder werktijd, ook heel wat tijd UIT MIJN BUNDEL verbeld met Tefort:
Storage Naam Nummer Tijd Notitie Duur (minuten)
DC Onbekend 09009596 06-08-18 12:19 692
DC Onbekend 09009596 06-08-18 14:26 918
DC Onbekend 09009596 20-08-18 10:17 773
DC Onbekend 09009596 14-09-18 20:51 67
DC Onbekend 09009596 22-09-18 14:25 964
DC Onbekend 09009596 06-10-18 15:18 0
DC Onbekend 09009596 06-10-18 15:18 994
DC Onbekend 09009596 22-10-18 18:52 1679
DC Onbekend 09009596 23-10-18 12:34 1143
DC Onbekend 09009596 30-10-18 19:23 1594
DC Onbekend 09009596 01-11-18 10:17 1482
DC Onbekend 09009596 02-11-18 11:27 823
DC Onbekend 09009596 03-11-18 14:16 1741
Totaal 12870
Reputatie 1
Correctie, duur die mijn mobiel exporteert was in seconden... komt het toaal op 03:34:30
Reputatie 8
Badge +10
Ik kan me voorstellen dat het lastig plannen is als je veel in het buitenland bent, maar als er geen afspraak met de monteur is zijn mijn mogelijkheden ook beperkt. Dat je je privé SIM-kaart daar niet gebruikt snap ik, dat ze je dan niet bereiken is te verklaren. Ben je inmiddels wel weer terug in Nederland en heb je al de kans gehad om een afspraak te proberen te maken? Ik zie op dit moment nog geen afspraak in het systeem staan.
Reputatie 1
Hallo,
Inmiddels terug in het land. Nog geen afspraak. Ik neem aan dat ik zelf met Guidion contact op moet nemen? Ik ga het proberen en het zal mij benieuwen.
Overigens zag ik dat een mijn ingestelde e-mailfilters weer spontaan veranderd is; de helft van de opgegeven criteria is verdwenen. Zit er wellicht een maximum aan het aantal filters of het aantal criteria?
Groet
Martin
Reputatie 1
Afspraak gemaakt.
De bevestiging is binnen, zij het dat de tijden in de standaardmail ontbreken (testen is een vak 😉 en de reden mij wat vreemd voorkomt:

Beste meneer/mevrouw ******,
U heeft zojuist een afspraak gemaakt voor de installatie van uw Telfort pakket. Hieronder vindt u de details van de afspraak:

De monteur arriveert op tussen uur en uur.

Houd de orderbevestiging van Telfort bij de hand. Het onderwerp van deze mail is: "Welkom! Uw Telfort bestelling en contract". Deze heeft de monteur namelijk nodig tijdens de installatie.
Uw gegevens

Reageer