beantwoord

Haperende internetverbinding (en wegvallende tv zenders)

Hallo,

Sinds een paar dagen valt mijn internet verbinding regelmatig weg. Zowel bedraad als via wifi wordt de verbinding. Daardoor vallen ook de tv-zenders weg. Dit gebeurt ook bij on demand content (de film die ik afgelopen weekend huurde was niet fatsoenlijk te kijken). De verbinding wordt wel direct weer hersteld, maar tv kijken is zo geen doen.
Ik heb het modem en de tv-ontvanger reeds gereset. Verder heb ik het kabeltje tussen het aansluitpunt en het modem vervangen. Maar dit heeft allemaal niet geholpen. Zijn er nog andere opties die ik kan proberen?
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 6 juni 2018, 11:54

Hi Hesjo,

Net heb ik de HD-functie voor de nieuwe ontvanger aangezet en het oude kastje met serienummer eindigend op 374 losgekoppeld. Je mag deze retourneren naar ons. Dit kun je sturen naar het volgende adres:

Retouren
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Op basis van het serienummer van de apparatuur weten wij dat de apparatuur van jou is geweest. Het is wel altijd handig om even je naam, klantnummer en adres te vermelden, zo kunnen we de zending sneller verwerken.

Zou je de tv-ontvanger opnieuw willen opstarten en willen testen of de HD-zenders het weer doen? Ik hoor het graag van je!

Bekijk reactie

19 reacties

Het probleem lijkt alleen maar erger geworden de afgelopen dagen. TV kijken is eigenlijk al niet meer mogelijk.
Klantenservice gebeld, nieuw modem onderweg. Hopelijk is dat de oplossing.
Reputatie 8
Mocht een nieuw modem niet de oplossing blijken te zijn,
doorloop dan ook eens de volgende algemene informatie en vervolgreacties:
https://forum.telfort.nl/internet-267/mijn-verbinding-valt-weg-lampjes-vallen-uit-op-modem-67836#post561505
Bedankt voor de tips! In mijn geval is alleen het schoonmaken van de contacten van een hoofd KPN aansluitpunt / ISRA-aansluiting een optie die ik nog kan proberen. Alle overige punten uit je nuttige post zijn al in orde hier.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Hesjo,

Wat vervelend dat je zoveel problemen hebt ervaren met je verbinding! Heeft het nieuwe modem het probleem verholpen? Ik hoor het graag van je!
Rozemarijn - Telfort schreef:

Hi Hesjo,

Wat vervelend dat je zoveel problemen hebt ervaren met je verbinding! Heeft het nieuwe modem het probleem verholpen? Ik hoor het graag van je!

Helaas,

het nieuwe modem heeft het probleem niet opgelost. Ik heb ondertussen het telefoon aansluitpunt ook gereinigd, de draden opnieuw gestript en bevestigd, maar internet en TV blijven haperen.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Hesjo,

In het systeem zie ik dat de monteur morgen langs komt om onder andere het ISRA punt na te kijken. Laat je het me weten wat daar uit komt? Ik hoor het graag van je!
Mon
Rozemarijn - Telfort schreef:

Hi Hesjo,

In het systeem zie ik dat de monteur morgen langs komt om onder andere het ISRA punt na te kijken. Laat je het me weten wat daar uit komt? Ik hoor het graag van je!

Monteur is geweest. De lijn is getest en daar zit het probleem niet. Misschien in de tv-ontvanger, deze wordt nu eerst vervangen.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Hesjo,

Dank je wel voor je reactie! Heb je de nieuwe ontvanger al binnen? Ik hoor graag van je of de verstoringen zijn verholpen. Houd je me op de hoogte?
De tv-ontvanger (Arris 2952V2) zojuist geïnstalleerd. Het lijkt goed te werken, maar dat is nog even afwachten. Ik heb alleen op het moment geen HD-zenders meer. De tv-ontvanger staat wel ingesteld om HD signaal over HDMI door te sturen (1080p@50Hz), maar ook op de stand automatisch werkt HD niet. Komt dit vanzelf na verloop van tijd?

Er zat geen retourinformatie bij de nieuwe TV-ontvanger. Waar moet de oude tv-ontvanger naar toe gestuurd worden?
Reputatie 8
Badge +17
De HD zenders moet webcare voor je aanzetten, dit zal te maken hebben met de oude ontvanger die nog ontkoppeld moet worden

Lees de link even over terug sturen

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modems-en-andere-apparatuur-terugsturen.htm
@ jimny: Dank je voor de info!
Reputatie 3
Badge +8
Hi Hesjo,

Gaat het om de tv-ontvanger met een serienummer dat eindigt op 374, of eindigt op 329? Ik hoor het graag zodat ik de juiste tv-ontvanger kan ontkoppelen en je weer kunt kijken naar je HD zenders 🙂
Serienummer eindigt op 329. Bedankt alvast!
Moet ik verder nog actie ondernemen of wordt HD weer ingeschakeld door jullie?
Reputatie 3
Badge +8
Hi Hesjo,

Net heb ik de HD-functie voor de nieuwe ontvanger aangezet en het oude kastje met serienummer eindigend op 374 losgekoppeld. Je mag deze retourneren naar ons. Dit kun je sturen naar het volgende adres:

Retouren
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Op basis van het serienummer van de apparatuur weten wij dat de apparatuur van jou is geweest. Het is wel altijd handig om even je naam, klantnummer en adres te vermelden, zo kunnen we de zending sneller verwerken.

Zou je de tv-ontvanger opnieuw willen opstarten en willen testen of de HD-zenders het weer doen? Ik hoor het graag van je!
Super, de HD-zenders zijn weer terug. Bedankt!

De oude tv-ontvanger heb ik gisteren al terug gestuurd met een brief met mijn NAW gegevens in de doos.

Is er nog iets mogelijk met restitutie? Ik heb 3 weken niet normaal tv kunnen kijken, inclusief een on demand film die niet fatsoenlijk te kijken was.
Reputatie 3
Badge +8
Omdat je inderdaad drie weken geen tv hebt kunnen gebruiken, heb ik een coulance in het systeem gezet. Ik zie dat je al korting krijgt op het Opnemen pakket, maar omdat je daar ook geen gebruik van hebt kunnen maken zet ik in totaal een coulance van 15 euro in het systeem. Laat je het me weten wanneer ik nog iets voor je kan betekenen?
Fijn, bedankt voor je hulp!

Reageer