Haperende internet verbinding en signaalsterkte WIFI

• 23 september 2013
  • 4 reacties
  • 2023 keer bekeken

Badge
Hallo,

Heb al flinke tijd last van een haperende internet - en wifi verbinding. Het is behoorlijk frustrerend, omdat het nogal wat extra tijd kost om de verbinding tot stand te brengen. Ik heb een ZyXEL P-2812HNU-F1 modem.

De problemen zijn als volgt:
- zeer regelmatig moet ik de verbinding opnieuw instellen omdat dan de melding 'Beperkte mogelijkheden'/geen internet er staat. Het Modem resetten opnieuw starten helpt niet echt.
- Soms lijk ik wel verbinding te hebben, maar dan duur het heel lang voordat bv. de google zoekpagina geopend kan worden. Soms krijg ik in explorer de melding dat hij geen verbinding kan maken
- de Wifi verbinding hapert continu. Het gaat hier om de sterkte van het signaal. Het modem staat 2,5 meter van mijn PC vandaan. Op 6 meter heb ik bijna geen signaal meer. Dit is erg vreemd omdat ik met mijn vorige modem altijd nagenoeg een maximale sigaalsterkte had.

Alle problemen heb ik op mijn PC. Op mijn iPad heb ik vooral last van een trage verbinding en een wegvallend Wifi-signaal.

Ik heb van alles geprobeerd. Ander kanaal, nieuwe verbinding aanmaken, kabelje vervangen etc. Er staat ook geen andere apperatuur in te buurt.
Kan het zijn dat het modum niet goed is?

4 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Ik denk ook dat je wifi van het modem niet goed werkt, hier moet Webcare Telfort even over oordelen
Reputatie 8
Badge +10
Het probleem doet zich blijkbaar zowel bekabeld als via wifi voor.
Dan zou je de aansluiting van de modem op het ISRA-punt eens kunnen checken en het telefoonkabeltje (DSL) vervangen of op z'n minst even losmaken en weer inklikken, zowel aan de modemzijde als die in het het ISRA-punt.

De standaardvragen:

Wat voor type isra-punt heb je (meterkast of woonkamer)?
Hoe is het modem daarop aangesloten?
Badge
Dank voor de reactie.

Het probleem doet zich alleen draadloos voor. Ik werk alleen draadloos.
Isra-punt zit in de meterkast en het modem zit met een telefoonkabeltje en stekker op de contactdoos op de lasdop (geloof dat je dit zo noemt).
Verder zit hier niets op.

Ik heb de kabeltjes al meerdere keren aan alle zijden losgehaald en ook wel eens vervangen door een andere kabel.

Wat ik nog wel kan toevoegen is dat het knopje op het modem om WiFi aan/uit te zetten moeizaam werkt. Wifi wil dan niet direct aangaan.

Grt
J.
Reputatie 4
Badge +3
@jjong,

Ik zie geen verstoring op de verbinding, dus het lijkt erop dat het modem niet naar behoren werkt. Ik heb zojuist een vervangend modem verstuurd welke met 2-3 werkdagen bij je binnen zal komen.

Laat je weten of de draadloze verbinding daarna niet meer wegvalt? :)

Henk

Reageer