beantwoord

Haperende internet verbinding bekabeld en wifi

• 9 januari 2018
  • 24 reacties
  • 351 keer bekeken

Mijn internet verbinding is al geruime tijd slecht. Wel verbonden maar geen internet. Of helemaal geen internet. Het resetten van een harde als een zachte reset geven soms even een verbetering.
Mijn modem is experia box v8.
Wie heeft er misschien een mogelijke oplossing voor mijn probleem?

Titel aangepast om beter vindbaar te maken
icon

Beste antwoord door Wieger DB 18 januari 2018, 09:46

Hoi Goverina, mooi om te horen dat je met het vervangende modem geen problemen meer ervaart. Op dit moment is er schaarste in de voorraad van V8 modems, daarom leveren wij tijdelijk de V10 ook uit bij vervangingen als deze. 🙂
Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Gaat het over glas of xDSL? Hoe lang is de kabel tussen het aansluitpunt en het modem?
Blijven alle lampjes op het modem wel branden?
Is een dsl lijn, en het modem staat 80 cm. vanaf het isa punt. Alle led's blijven branden. Ben ook al met kanalen aan het wisselen geweest in de router.
Alvast bedankt voor uw snelle reactie.
Reputatie 8
Badge +11
Eerste dat je kunt proberen is het dsl-kabeltje vervangen of op z'n minst eens loshalen en de aansluitingen (beide kanten) controleren op aanslag/corrosie en eventueel schoonmaken. Met een beetje geluk is dat al voldoende.
Heb een paar weken geleden een mooi kastje in gebruik genomen om een einde te maken aan die dradenspagetti. Dus ook nieuwe kabel op maat gemaakt van het isra punt naar de router. Het probleem blijft zich op dezelfde wijze manifesteren.
Wat voor mooi kastje?
En wat is de lengte van het isra punt naar het modem?
Heb je het modem al eens een harde reset gegeven?
Op de achter- of zijkant van het Experia modem bevindt zich een resetknop. Je kunt het modem resetten door deze knop (vaak verzonken en niet zichtbaar) minimaal 5 seconden ingedrukt te houden totdat het power lampje rood gaat branden. Je kunt dit doen met een paperclip of pen. Hierna start het modem opnieuw op (dit kan tot 10 minuten duren).

Hoe is de verbinding als je een pc of laptop bedraad aansluit?
Beste Nelly, bedraad of niet bedraad de storing blijft hetzelfde.ben al heel gelukkig als ik eens een half uurtje kan internetten en downloaden op volle snelheid. Je andere vragen zijn in het voorgaande al beantwoord.
Reputatie 8
Badge +11
Wat voor mooi kastje?......

Op die vraag zie ik het antwoord niet terug :?
Ik denk dat je het over een switch hebt en die zou weleens de boosdoener kunnen zijn. Haal die er eens tussenuit.
Hoi Nellie, een harde en een zachte reset en een kabeltje van 80 cm. Een harde reset is met de paperclip en de zachte reset de spanning een paar minuten van het modem halen. (Dit is toch wat jij bedoelt?)
Reputatie 8
Badge +10
Hoi Nellie, een harde en een zachte reset en een kabeltje van 80 cm. Een harde reset is met de paperclip en de zachte reset de spanning een paar minuten van het modem halen. (Dit is toch wat jij bedoelt?)
Maar nog steds geen antwoord op de vraag wat voor een 'mooi kastje' je in gebruik hebt genomen... :8
Hoi Nelly, het is een zelf gemaakt kastje waar alle kabels in weggewerkt zijn met het modem prominent bovenop. En er zit ook GEEN switch tussen.
Zit hier misschien ook iemand van Telfort mee te lezen? Ik zit op een oplossing te wachten die hout snijd.
Reputatie 8
Badge +10
Weet je zeker dat die zelfgemaakte kabel wel in orde is..?
Heb je de stekkers op de kabel geknepen met een krimptang, zoals het hoort..?
Zit hier misschien ook iemand van Telfort mee te lezen? Ik zit op een oplossing te wachten die hout snijd.

Webcare leest mee, maar pakken de topics op in volgorde van platsing.
Maar ook webcare, zal net als de reageerders tot nu toe, willen achterhalen hoe en wat er gekoppeld is, en wat je al gedaan hebt om de oorzaak te achterhalen.
Ken je deze probleemoplosser?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hulp-bij-technische-problemen-1.htm
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Goverina, welkom op het forum. Ik begrijp dat je de afgelopen periode problemen hebt met je verbinding. De verbinding hapert en valt zowel bekabeld als draadloos weg. Dat is frustrerend. Later in je reacties lees ik dat je een kastje hebt gemaakt om de kabels in weg te werken en op te bergen. Is het wegvallen ontstaan na het plaatsen van dit kastje of al daarvoor? Als het daarna is ontstaan, dan wil ik je vragen om eens zonder dit kastje tussen je aansluitpunt en je modem te testen.

Ook wil ik je vragen om eens in te loggen in je modem en dan de gegevens bij 'Status' en dan bij xDSL status met ons te delen. Zie je bijvoorbeeld veel FEC of CRC errors? Dat kan me al beter op weg helpen om het probleem te duiden.
Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 538 0
CRC Error 0 0
corrected DTU Counter 17507 494754
uncorrected DTU Counter 2132604 0

Showtime Counter:
Showtime Counter 0 days, 4 Hours, 9 Minutes, 28 Seconds
Kastje is gemaakt van meubelplaat, kabeltje is 80 cm. lang en aangezet met het daarvoor benodigde gereedschap, tevens getest met een telefoon kabelttester. Internet strubbelingen blijven bestaan
Reputatie 8
Badge +11
Wat ik nog kan verzinnen: Je hebt dat kastje gemaakt en daarin de kabels keurig opgerold liggen als ik het goed begrijp.
Opgerolde kabels kunnen, zeker als ze niet afgeschermd zijn, ook als spoel gaan werken. Dan heb je zomaar een hoop storing te pakken die je niet verwacht.

Kan het helemaal mis hebben hoor. Het is maar een gedachtengang........:8
Ik heb al aangegeven, dat het probleem al bestond voor het in gebruik nemen van het kastje. Wat betreft opgerolde kabels zou inderdaad een bron van storing kunnen zijn, daar ga ik in iedergeval van de week nog mee aan de slag.
Reputatie 8
Voorbeeld / draadje waar het corrigeren van opgerolde kabels positief is bevestigd.
https://forum.telfort.nl/internet-267/internet-verbinding-traint-laag-in-na-herstart-modem-op-day-one-71991#post591303

https://forum.telfort.nl/internet-267/internet-verbinding-traint-laag-in-na-herstart-modem-op-day-one-71991#post592109

"@Babylonia, de door jou voorgestelde wijzigingen lijken voor nu dus zeker resultaat te hebben gehad.
Mijn gevoel dat de lijn zeker wel meer dan de 24Mb/s zou kunnen leveren klopt blijkbaar wel dus.
Interferentie, spoelwerking en overactieve torrentclient(s) hadden schijnbaar een negatieve invloed op de lijn.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Goverina, ik ben benieuwd of er uit het testen met het kastje nog iets naar voren komt. Kan je dit laten weten?
Ik heb de opgerolde kabels uitgerold, een nieuwe (geteste) kabel van 2mtr. lang gemaakt vanaf het isra punt naar de router en de router twee meter hoog aan de muur gehangen. Dit alles resulteert ondanks alle inspanningen en suggesties van jullie niet tot een bevredigend resultaat. Zou het vervangen van de router misschien een optie zijn?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Goverina, duidelijk verhaal. Dan is het kastje en de bekabeling daarin uitgesloten. Dan lijkt het me inderdaad tijd om je modem te vervangen. Dat heb ik bij dezen voor je gedaan. Binnen een paar dagen komt een vervangend modem binnen voor je.
Hiperdepiep, dank je wel Telfort, kijk er met ongeduld naar uit. Hoop dat alle sores straks verleden tijd is. Ik hou jullie hiervan op dit forum op de hoogte.
Wow, het nieuwe modem, een experiabox V10 is al gedurende 4 uur aan het werk op volle snelheid.
Iedereen die heeft gereageerd op mijn klacht van harte bedankt. In het bijzonder Wieger /Telfort.
Hartelijk dank voor het zonder moeilijk te doen een nieuw modem heeft laten bezorgen, en wel een V10 ipv een V8.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Goverina, mooi om te horen dat je met het vervangende modem geen problemen meer ervaart. Op dit moment is er schaarste in de voorraad van V8 modems, daarom leveren wij tijdelijk de V10 ook uit bij vervangingen als deze. 🙂

Reageer