Haperend internet na upgrade 30 naar 40 mbs

• 13 maart 2016
  • 7 reacties
  • 259 keer bekeken

Badge
Haperend internet na upgrade 30 naar 40 mbs, bij de verbinding op 30mbs nooit klachten gehad nu soms zelfs op de televisie slechte verbinding.
Had het lekker zo gehouden en geen upgrades svp!

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Welk type modem heb je en is je modem zo dicht mogelijk max 50 cm aangesloten op het ISRA punt
Badge
Welk type modem heb je en is je modem zo dicht mogelijk max 50 cm aangesloten op het ISRA punt

Is niet relevant omdat in de 30mbs situatie alles perfect werkte!
Reputatie 8
Badge +16

Is juist wèl relevant. Op het moment dat de snelheid omhoog gaat, kunnen problemen in de bekabeling juist ineens naar boven komen. Zelf had ik destijds dat mijn lijn volledig instabiel werd toen ik met ADSL van 8 Mbps naar een open profiel ging.

Als de snelheid omhoog gaat, gaat de ruismarge omlaag en dus de gevoeligheid voor storingen.

Advies is dus inderdaad om heel goed te kijken naar de aansluiting van het modem op het IS/RA-punt. Als het allemaal goed is aangesloten, moet er vermoedelijk een monteur bij komen.
Badge

Is juist wèl relevant. Op het moment dat de snelheid omhoog gaat, kunnen problemen in de bekabeling juist ineens naar boven komen. Zelf had ik destijds dat mijn lijn volledig instabiel werd toen ik met ADSL van 8 Mbps naar een open profiel ging.

Als de snelheid omhoog gaat, gaat de ruismarge omlaag en dus de gevoeligheid voor storingen.

Advies is dus inderdaad om heel goed te kijken naar de aansluiting van het modem op het IS/RA-punt. Als het allemaal goed is aangesloten, moet er vermoedelijk een monteur bij komen.

Klinkt aannemelijk zal een testje doen, de afstand is nu een meter of 4.
Reputatie 8
Badge +17
Wat voor kabel gebruik je voor die 4 meter is dat een afgeschermde kabel of gewoon een snoertje bij b.v. de action vandaan want net zoals Franzki aangeeft hoe hoger de snelheid is hoe meer kans op storingen en het zit dan meestal in de aansluitingen
Reputatie 8
Badge +16
4 meter kabel tussen modem en IS/RA-punt wordt eigenlijk afgeraden. Als het echt niet anders kan om je modem zo neer te zetten, zul je in elk geval een fatsoenlijke kabel moeten gebruiken zoals jimny schreef.

(een foto van je IS-/RA-punt en de kabel kan trouwens helpen voor de beeldvorming)
Reputatie 8
Badge +2
Hé Marinus! Jammer dat je nog niet goed kunt werken met de verbinding na de upgrade. Dit kán inderdaad komen door minder lekker werkende interne bekabeling. Maar dat hoeft uiteraard niet per se. Graag wil ik wel dat dit als eerste wordt uitgesloten. Wat is de status nu? Heb je de bovenstaande tips al eens nagelopen? Ik help je graag!

@jimny, @Franzki,

Dank mannen! 🙂

Reageer