beantwoord

Guidon service

• 19 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 414 keer bekeken

Reputatie 1
Voor het geval Telfort wil weten waarom ik heb opgezegd;
Ik heb al jaren Telfort Triple Play en ben er tevreden over; zelden storingen en de 200Mb/sec is inderdaad 200 MB (tot aan de deur, daar voorbij ben ik zelf verantwoordelijk).
Af en toe gaat er wel eens eeen settopbox kapot. In het verleden, zond Telfort een nieuwe en stuurde ik de oude kapotte settopbox op.
Nu hebben de telco/internet providers en masse onderheid en storingen bij een externe partij neergelegd; Guidion. Die ongetwijfeld heeft beloofd om tegen veel lagere kosten storingen en onderhoud te verzorgen. Telfort is overigens niet de enige, nagenoeg alle providers hebben storingen en onderhoud bij Guidion ondergebracht. En dat ze goedkoper werken geloof ik wel, en dat is ook te merken, het moet tenslotte uit de lengte of de breedte komen.

Donderdag:
Afgelopen donderdag kreeg ik via Telfort van Guidion bericht dat ik online een afspraak kon maken met een ‘expert’.
Telfort/Guidion

Er was nog een tijdslot open op de zaterdag.

Zaterdag:
De gehele morgen gewacht (zaterdag naar de knoppen). ‘s middags een pissig mailtje naar Guidion gestuurd.
En, eerlijk is eerlijk, ik ben ‘s middags gebeld door een medewerker, met duizend excuses; er werd dat weekeinde een nieuw computersysteem ingevoerd en die afspraak had nooit geboekt mogen worden.

Maandag:
kreeg ik een nieuw mailtje van Guidion met het verzoek online een afspraak te maken. Dus een nieuwe afspraak voor dinsdag tussen 10-12 met +/- een half uur. Die afspraak werd door een email van Guidion bevestigd (bewaard!)
Weer de gehele ochtend gewacht: niemand!

Dinsdag:
Gebeld met Guidion; wachttijd 24 minuten (gelukkig heb ik een onbeperkt bellen mobiel abbonnement) en ik kreeg een medewerker aan de lijn die meldde dat de afspraak niet in het computersysteem stond (hij zat te vloeken op het nieuwe computersysteem) Hij boekte voor mij een nieuwe afspraak op Donderdag tussen 08.00 en 10.00 en beloofde dat ik gebeld zou worden als het later zou worden.

Donderdag:
Inmiddels is het 10.00 en er is, terwijl ik dit schrijf nog geen ‘expert’. ook geen bericht van vertraging.

Dit alles is dus de reden dat ik Telfort heb opgezegd en over ben gestapt. Guidion kan ik niet beinvloeden (er staan tientallen slechte recensies op hun facebookpagina, maar kennelijk deert dat hen niet).
Maar ik vind dat Telfort, als mijn provider verantwoordelijk is en die kan ik wel beinvloeden. Door te stemmen met mijn voeten. En dat heb ik gedaan.

Uiteindelijk krijg ik om 10.20 een sms’je over de vertraging.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 19 oktober 2018, 15:37

Dag arttext. Welkom op het Forum! Ik vind het erg jammer om te lezen dat je ervoor hebt gekozen om je abonnement bij ons op te zeggen. Zeker omdat je voorheen zo tevreden was. Ik begrijp dat je ontevreden bent over de gang van zaken met betrekking tot Guidion. Het is onwijs vervelend om zo lang te moeten wachten op een afspraak. En helemaal om daar steeds zelf achteraan te moeten.

Sinds deze week werkt Guidion met een nieuw systeem. Dit nieuwe systeem is voor zowel de medewerkers op kantoor als de monteurs in het veld een enorme verandering. Daardoor zijn de doorlooptijden momenteel iets langer dan normaal en zijn ook de wachttijden wanneer je telefonisch contact opneemt langer. Guidion werkt met man en macht om die doorlooptijden en wachttijden weer te normaliseren. Een excuus mag het niet zijn, maar dit is wel de reden dat (het plannen van) de monteursafspraak niet vlekkeloos is verlopen.

Hoewel ik achteraf niet kan beoordelen of we de situatie hadden kunnen voorkomen, we hadden je klacht bijvoorbeeld wel bij de afdeling Klantrelaties (afhankelijk van de reden van de monteursafspraak) kunnen escaleren of contact voor je kunnen opnemen met Guidion om de mogelijkheden te bespreken. Maar da's nu mosterd na de maaltijd.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dag arttext. Ik heb helaas niets meer van je vernomen. Ik hoop dat alles in ieder geval is opgehelderd 🙂. Toch nog ergens vragen over? Dan weet je ons te vinden.
Reputatie 7
Badge +9
Dag arttext. Welkom op het Forum! Ik vind het erg jammer om te lezen dat je ervoor hebt gekozen om je abonnement bij ons op te zeggen. Zeker omdat je voorheen zo tevreden was. Ik begrijp dat je ontevreden bent over de gang van zaken met betrekking tot Guidion. Het is onwijs vervelend om zo lang te moeten wachten op een afspraak. En helemaal om daar steeds zelf achteraan te moeten.

Sinds deze week werkt Guidion met een nieuw systeem. Dit nieuwe systeem is voor zowel de medewerkers op kantoor als de monteurs in het veld een enorme verandering. Daardoor zijn de doorlooptijden momenteel iets langer dan normaal en zijn ook de wachttijden wanneer je telefonisch contact opneemt langer. Guidion werkt met man en macht om die doorlooptijden en wachttijden weer te normaliseren. Een excuus mag het niet zijn, maar dit is wel de reden dat (het plannen van) de monteursafspraak niet vlekkeloos is verlopen.

Hoewel ik achteraf niet kan beoordelen of we de situatie hadden kunnen voorkomen, we hadden je klacht bijvoorbeeld wel bij de afdeling Klantrelaties (afhankelijk van de reden van de monteursafspraak) kunnen escaleren of contact voor je kunnen opnemen met Guidion om de mogelijkheden te bespreken. Maar da's nu mosterd na de maaltijd.
Reputatie 8
Badge +19
Wanprestatie van Guidion, het is niet anders.
Maar aangezien je zelf al aangeeft dat de meeste providers hun storingsdienst bij Guidion hebben ondergebracht ben ik benieuwd naar welke provider je nu over bent gestapt, deze zal dan een eigen storingsdienst hebben neem ik aan..?
Want ander staat Guidion bij een storing weer bij je voor de deur.
Of juist niet natuurlijk... 😆

Kortom, heel vervelend, maar om daarvoor je abonnement bij Telfort te beëindigen... 🙄
Reputatie 8
Badge +17
Leuk en fijn verhaal.

Maar wát was nou de reden dat Guidon moest komen? Je bent toch tevreden over Telfort (aansluiting en diensten)?

Dus, omdat een externe onderhoudspartij niet presteerd, ga jij je Telfort abonnement opzeggen...

of, mis ik iets?!

Reageer