Guidion monteur rende gillend weg

• 10 juli 2019
  • 30 reacties
  • 1770 keer bekeken

Reputatie 1
mijn Guidion Monteur rende gillend weg
Was het niet de slogan " de monteur gaat pas weg als alles weer werkt!"
hij had de doos nog niet uitgepakt en moest even iets uit de auto halen. om vervolgens niet terug te komen. hij zag wat netwerkapparatuur en ik gewapend met een konijntje in de hand. terwijl ik de woorden herhaalde van de reclame.. in zijn rapport staat dat hij zich bedreigd voelden

foto van het "gevaarlijke dier"

een blik van het gevaarlijke dier en foetsie. met de staart tussen de benen, nam hij eieren voor zijn geld
oja NIETS Werkte. hoofdkantoor gaf aan de bon is gesloten. we sturen geen monteur meer!!

Admin: Eigen topic voor je post aangemaakt en afgesplitst, om het overzichtelijk te houden.

30 reacties

Reputatie 3
Badge
Ik denk dat die monteur net de film Monty Python and the Holy Grail heeft gezien met daarin de Rabbit of Caerbannog 😂
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @TelfortVindMijnNaamTeLang, de monteur is weggegaan begrijp ik uit jouw verhaal. Hij zou alles aansluiten, maar dat is niet gebeurd. Hij voelde zich bedreigd lees ik. Ik ben daarom even in de loggingen gedoken. Ik lees dat inderdaad terug.

Hij is weggegaan zonder dat alles werkte. Hier is dan ook meerdere malen contact over gehad. Dit is intern ook uitgezet en zal verder opgepakt worden. In ieder geval lees ik wel dat het gelukt is de aansluiting actief te krijgen. Heel fijn.

Nu heb ik ook begrepen dat het akkefietje met de monteur ook ging om het aansluiten van de overige netwerkwerkapparatuur. Dit wilde de monteur niet aansluiten. Dat was ook zijn goed recht. Hij hoeft alleen de diensten die wij leveren aan te sluiten. Dus het modem, eventuele tv-ontvanger en telefonie. Nu heeft hij dit ook niet gedaan omdat hij zich niet prettig voelde. Wat betreft het aansluiten van de overige apparatuur, daarvoor heeft mijn collega je hiernaar toe verwezen. Is dat inmiddels gelukt?
Reputatie 1
nee Bart
Het probleem ontstaat bij verkeerde info van uit de helpdesk
eerst in februari is er een storing (helpdesk laat weten dat dit een bewuste actie was omdat ik een nieuwe verbinding krijg. ik weet van niets)
3 weken geleden (storing analog tv) help desk verteld dat dit een bewuste actie is en zal ook niet terug komen ik heb een nieuwe verbinding nodig.( 2 dagen later analoge tv werkt weer)
ik heb geen zin een een verandering alles werkt naar behoren. ik heb geen keuze ik moet overstappen. ok is de afspraak dan alleen als het modem in pastru gezet kan worden. dit is geen probleem en de guidion monteur zal dat regelen.
guidion monteur : u niet hebben tv? ik modem inregelen? nee doe ik niet!!. ik moet even iets uit de auto pakken! ( 2 zwarte strepen op de weg waar de monteur zijn auto stond)
helpdesk 1 hebben klacht uit gezet duurt ca 48 uur
helpdesk 2 kan ook niets voor u doen
helpdesk 3 mmm het zou kunnen dat door dat glas vezel al afgemonteerd was dat er een kans is
en ja er is iets wat op internet lijkt.
helpdesk 4 dag later modem pass tru. nee ff vragen nee dat gaat niet. wat wil u uw telefoon weer laten werken. maar u verteld een geheel ander nummer dan wat wij hebben voor u.
ja wij zijn een dochter van KPN maar doen wel alles net ff anders.
eigen modem mmm Ja hoor maar wij helpen niet
hoe tja het forem! daar staan allemaal oplossingen door slimme mensen die vrij willen zijn in hun keuze van de internet giganten!
Voor nu heb ik dan mijn eigen modem. mijn eigen telefoon server weer aan de praat. maar nog geen tv diensten. zonder enige hulp.
Keuze vrijheid! een wassen neus.
en de Guidion monteur. mag gerust terug komen maar dan als glazenwasser. er stond in zijn opdracht bon ook nog dat hij een email adres moest gaan aanmaken op mijn computer. denk niet dat hij zover was gekomen. de prutser.
nu heb ik 3 opties
weg bij telfort en alle KPN dochters
door experimentieren ivm iptv om LEGAAL te kunnen kijken. (vreemd dat illegaal zoveel sneller werkt!)
tv en telefoon diensten opzeggen. terug naar satelliet en kijk.nl
Na 4 jaar geen noemenswaardige storingen te hebben gehad geeft de overgang naar KPN alleen maar ellende
Reputatie 8
Badge +11
Er waren dus een aantal storingen. Ik begrijp dat deze bewust waren? Dat lijkt mij niet. Dat was geen actie van ons om je sneller over te laten gaan naar de nieuwe verbinding. De overgang zat er echter wel aan te komen en is nu dus gerealiseerd. Je had dit echter liever niet gehad omdat alles goed werkte. Was niet helemaal zo want toch waren er een paar storingen. 😞 Hopelijk is dat op de nieuwe verbinding een stuk minder.

Nu wil ik graag kijken naar de huidige situatie. Je geeft aan een eigen modem te gebruiken. Hiermee heb je dus geen tv. Als je deze router rechtstreeks op het glasvezelkastje hebt hangen dan klopt dat. In dat geval wil ik je aanraden om de Experia Box rechtstreeks op het glasvezelkastje te installeren. Tv kan je dan daar op aansluiten. Je kan er dan voor kiezen om jouw eigen modem erachter te hangen.

De monteur zou dus ook een e-mailadres aanmaken. Zo ver is hij nooit gekomen. Als je zo over ze blijft schrijven zal dat ook niet meer gebeuren. Als je gewoon netjes blijft is er veel m eer mogelijk denk ik.

Een e-mailadres kun je overigens heel makkelijk aanmaken in Mijn Telfort.
Reputatie 1
beste bart
doe je best om de kosten die gemaakt zijn voor de monteur terug te halen
geen werk geen geld.
2e was het maar zo simpel als je verteld. de experia box censureert voip poorten, Voor mij
de belangrijkste reden om internet te hebben Prio1: is voip
Prio2 is browsen netflix en de rest van het internet. tv kijken is Prio3
1 en 2 heb ik werken
Als het illegaal tv kijken vlugger aan de praat is te krijgen dan het legale traject begrijp ik best dat illegaal tv zo een opmars maakt. Ook heb je veel meer hulp bij de alternatieve iptv kanalen en je kunt ook nog eens meer kijken dan wat er in het telfort pakket zit
Reputatie 8
Badge +11
Telefonie en het internet werken dus. Alleen de tv nog niet. Ik heb zo niet duidelijk hoe je deze probeert aan te sluiten. Je hebt de tv-ontvanger niet op de Experia Box aangesloten? Hoe probeer je het dan? En wat gaat er precies mis?
Reputatie 8

Met wat ik uit de informatie haal die door de topic starter is versterkt:

TelfortVindMijnNaamTeLang schreef:
...de experia box censureert voip poorten,
Voor mij de belangrijkste reden om internet te hebben Prio1: is voip

Ik vermoed dat eigen VOIP apparatuur wordt gebruikt, met telefonie-diensten van andere VOIP providers dan die van KPN/Telfort. (Vandaar dat hij die via zijn eigen router wel werkend heeft).

Omdat in de Experia Box V10 (en V10A) poort 5060 gebruikt voor haar eigen telefonie systeem, en deze poort NIET is vrij te geven voor eigen gebruik (door bijv. de VOIP van KPN/Telfort uit te schakelen), indien je helemaal geen gebruik maakt van VOIP van KPN/Telfort, heeft dat negatieve effecten op het gebruik van andere VOIP-diensten, afhankelijk welke VOIP-providers, apparatuur en functies worden gebruikt.

Dat heb ik onlangs ook ondervonden met de V10, in de vernieuwing van telefonie-apparatuur (Yealink). In mijn geval kan ik wel bellen en telefonie ontvangen met de door mij gebruikte apparatuur en software van 3CX, maar kan ik door die blokkade van poort 5060 geen gesprekken in de wacht zetten, en weer opnemen, of gesprekken doorschakelen naar andere telefoon handsets, en bureautelefoons.

Door de de Experia Box V10 er tussenuit te halen, en een eigen router te gebruiken, is het probleem direct verholpen.
Die censuur is tegen de wetgeving van netneutraliteit, die al sinds 2013 van kracht is.
De eigen webpagina van Telfort: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netneutraliteit.htm

@TelfortVindMijnNaamTeLang als je huidige modem/router Vlan instellingen ondersteunt zou ook TV geen probleem mogen zijn.
Dit al gelezen@Babylonia

https://tweakers.net/nieuws/155002/duidelijkheid-over-vrije-modemkeuze-komt-op-zijn-vroegst-in-oktober.html?nb=2019-07-10&u=1500

Dacht dat het alleen om de telefonie ging, hier is meer aan de hand, die sh*t duurt te lang.
Reputatie 8
Ja, die link heb ik inderdaad ook al gelezen.
Maar afgezien van "vrije modem/router keuze" kan KPN/Telfort nu al worden aangesproken op het blokken van poort 5060, als je de VOIP mogelijkheid van KPN/Telfort niet wilt benutten, maar voor eigen gekozen VOIP providers.

Niet dat ze faciliteiten hoeven te bieden voor andere providers (andere VOIP accounts kunnen instellen in de Experia Box), maar wel degelijk de mogelijkheid bieden om de reservering voor die poort 5060 vrij te geven. Men "discrimineert" op deze wijze de services die een gebruiker naar eigen keus wil inzetten die deze poort gebruikt.
Ik ben ook voor alles vrij, en poorten blokkeren klopt al helemaal niet vind ik.
Dus word tijd dat er duidelijkheid komt, blijft een vreemd iets dat het al zo lang duurt.

Test vanwege forum werking excuus.
Reputatie 8
mijn Guidion Monteur rende gillend weg
Nog een test.
Reputatie 1
Wat mij het meest tegen staat is dat dit allemaal bekend was voor dat ik verplicht werd tot een "nieuwe aansluiting" er was duidelijk verteld dat het feest alleen doorgang kon vinden als het experia modem in bridge mode gezet kon worden. dat was geen probleem werd mij verteld, simpel weg de guidion monteur vragen..... inmiddels is hij al een week geleden er vandoor gegaan, en ook geen verhaal van gideon zelf.
klachten word niet op gereageerd.
ik heb hiervoor een eigen modem aangeschaft een ubiquity edgerouter x
(de vorige telfort aansluiting gaf mij de mogelijkheid om 2 ip adressen te krijgen)
door de ervaring van de vorige aansluiting dacht ik ik pak een switch en sluit van af daar mijn router aan en ook de experia modem. dit werkt niet. te gemakkelijk?
experia box bridge mode? nee niet de versie die u heeft.
dus toch eigen router gebruiken. internet is geen probleem vlan 34 levert vlot een ip adres ( wizzerd van ubiquiti heeft die optie ook)
vlan 4 na veel zoek werk en config geeft die een ip adres in de 10 range.
dit is hoe ver ik ben gekomen en alles wat ik hier na heb geprobeerd geeft een slechte internet verbinding. en heeft nog geen iptv opgeleverd.
Waarom moet legaal tv kijken zo moeilijk zijn.
en ja het is een eigen voip dienst die ik gebruik (8.5 euro voor een vaste lijn per jaar x 3 ) een doorn in het oog van de ISP.
ik heb eerder deze ellende gehad met een andere provider wilde toen na 24 uur het abbo opzeggen wegens het niet kunnen leveren van alle opties. maar dat ging niet omdat het geen product is maar een dienst. met diensten heb je dus geen rechten? was toen genoodzaakt op via een vpn door het modem te werken.
Ik hoop dat in october deze ellende eindelijk geregeld word en de providers je geen CENSUUR meer mogen verrichten en dat je je eigen modem ook KAN gebruiken ipv MAG gebruiken
Want de slogan van de belasting dienst is hier zeker niet van toepassing!!
(Leuker kunnen we het niet maken, Wel makkelijker)
Reputatie 1
@TelfortVindMijnNaamTeLang als je huidige modem/router Vlan instellingen ondersteunt zou ook TV geen probleem mogen zijn.
ik heb de meeste configs en cmd wel geprobeerd maar nog geen iptv werkend gekregen
vlan 4 geeft wel een ip adres maar als ik dan een route wil opleggen dat stort het internet in na 2-5 min
en is ook oa netflix een ramp
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @TelfortVindMijnNaamTeLang , wat zou er a.s. oktober moeten gaan veranderen?
Reputatie 8
Badge +9
@TelfortVindMijnNaamTeLang
Als je onderstaand bericht bedoeld over de richtlijnen voor vrije modemkeuze dan gaat dit je niet helpen met de problemen die je nu ervaart hoor...
Je zal toch echt zélf je hardware moeten instellen als je eigen apparatuur wil gebruiken, nu en in de toekomst.
Daar verandert niets aan t.o.v. nu, alleen zal de provider dan verplicht zijn om alle relevante en benodigde informatie te geven die nodig is om een verbinding tot stand te brengen met hun netwerk.
Maar dat doen ze nu ook al, het enige dat je nog niet krijgt in het wachtwoord van het SIP-telefonieplatform, alle andere informatie is beschikbaar op hun website.

https://tweakers.net/nieuws/155002/duidelijkheid-over-vrije-modemkeuze-komt-op-zijn-vroegst-in-oktober.html

Netwerkinstellingen met eigen modem.
Reputatie 1
@TelfortVindMijnNaamTeLang Kijk eens in dit topic, daar is het iemand gelukt met Itv en een Edgerouter 😉
@JanD https://www.acm.nl/nl/publicaties/consument-kan-steeds-beter-kiezen-bij-internettoegang
Reputatie 1
ik had alle topics inmiddels wel gelezen.
miste nog een klein dingetje . wat ik inmiddels heb gevonden.
en heb nu alles werkend zo als ik dat wil.
als laatste mogelijk nog eens gaan sniffen voor de voip gegevens van telfort. puur voor de lol
Tip voor alle ubiquti edgerouter x
" word niet geaccepteerd in de config!!
het onderstaande word wel opgepikt de "" resulteerden elke keer in een foute config
client-option "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";" dus gebruik

client-option "send vendor-class-identifier &(del)quot;IPTV_RG&(del)quot;;"
verwijder (del)
Reputatie 8
M.b.t. sniffen om Telfort VOIP-gegevens te achterhalen.
Dat levert voor wat betreft de Experia Box V10 (en V10A) geen bruikbare informatie op.
(Versleuteld niet te achterhalen wachtwoord voor de gebruikersnaam van het SIP-account).
Bij een Experia Box V8 (of ZyXEL modem/router) is dat nog (vrij makkelijk) wel uit te lezen.
Zie eerder onderwerp daarover < HIER > en verder.

M.b.t. die tip voor alle ubiquti edgerouter x routers.
Zet dat als opmerking beter onder het betreffende onderwerp waar die configuraties worden besproken. Staat alle relevante informatie bij elkaar. Anders wordt deze tip alsnog gemist.
Reputatie 1
M.b.t. sniffen om Telfort VOIP-gegevens te achterhalen.
Dat levert voor wat betreft de Experia Box V10 (en V10A) geen bruikbare informatie op.
(Versleuteld niet te achterhalen wachtwoord voor de gebruikersnaam van het SIP-account).
Bij een Experia Box V8 (of ZyXEL modem/router) is dat nog (vrij makkelijk) wel uit te lezen.
Zie eerder onderwerp daarover < HIER > en verder.

M.b.t. die tip voor alle ubiquti edgerouter x routers.
Zet dat als opmerking beter onder het betreffende onderwerp waar die configuraties worden besproken. Staat alle relevante informatie bij elkaar. Anders wordt deze tip alsnog gemist.

zal zoeken naar dat topic
Reputatie 8
--reeds aangevuld--
Dit als overbodige reactie te beschouwen.
Reputatie 8
Badge +11
De discussie over netneutraliteit en het vrijgeven van de SIP gegevens hebben we wel vaker gevoerd op het Forum. Ik ga daar nu niet verder op in. Meer informatie daarover heb ik nog niet. Hopelijk komt hier in of na oktober meer duidelijkheid over.

@TelfortVindMijnNaamTeLang Ik blijf het spijtig vinden hoe de relatie met Guidion is verlopen, dat had anders gekund. In ieder geval lees ik nu wel dat je jouw gewenste situatie aan de praat hebt zoals je wilt. Dat is fijn. Dit dus met een nieuw modem. Super ook dat je deelde wat er mis ging.
Reputatie 8
De discussie over netneutraliteit en het vrijgeven van de SIP gegevens hebben we wel vaker gevoerd op het Forum. Ik ga daar nu niet verder op in.
Dat hoeft ook niet. Echter afgezien van het wel of niet vrijgeven van die SIP-gegevens, wel- of niet vrije modemkeuze, voldoen de Experia Boxen V10 en V10A nog steeds niet aan de wettelijke netneutraliteit regels, in het blokken van poort 5060 als je die voor eigen gebruik wilt inzetten.
En het niet ongedaan kunnen maken van die blokkering.
Zoals aangegeven < HIER > Wat gaat KPN/Telfort dáár aan doen?

En ik begrijp dat je daar zelf geen zeggenschap over hebt, maar speel het door en informeer er naar bij je kader. Ook dat we daar een goed onderbouwd antwoord op willen hebben.

Ter info: Vroeger met biiv. de Experia Box V8 kon je de services van Telfort zelf in ieder geval nog "uitzetten" en daarmee de poorten vrijgeven voor eigen gebruik. (Ook al heeft de V8 in het kader van VOIP, ondanks dat "ontkoppelen" / vrijgeven nog steeds wel zijn negatieve effecten in het gebruik bij VOIP, naar apparaten achter de Experia Box en is daarme nog steeds niet netneutraal). Nog afgezien van het blokken van "WOL" packets.

Ten aanzien van netneutraliteit verwijs ik naar de sinds 2013 geldende wetgeving:

Telfort informatie:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netneutraliteit.htm

KPN informatie:
https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/valse-email/netneutraliteit.htm

VOIP services via een andere VOIP-provider dan die van Telfort om die te blokkeren (of althans daarmee bepaalde functionaliteit te ontnemen), geldt niet onder de wettelijke uitzonderingen om dat te mogen doen. Toch gebeurt het met de firmware zoals KPN/Telfort die heeft opgezet.
Reputatie 1
het is al een paar dagen geleden dat de monteur gillend weg rende.
en dat telfort een klacht richting gideon stuurde. en toen......................... Stilte
Geen bericht
Geen terugkoppeling
Je zoekt het maar uit (nieuwe slogan van Telford)

Reageer