beantwoord

Groene kabel verplaatsen

• 18 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 687 keer bekeken

Dag allemaal,

Zoals jullie kunnen zien aan de afbeelding wil ik mijn groene kabel 10 cm hoger hebben zodat die niet tegen mijn hoge plinten komt. Nu is het zo dat ik niet weet waar ik terecht moet op dit te laten doen.

Toen ik voorheen tv signaal ontvangde van Telfort moest ik mijn coaxkabel verbinden aan het coax contactdoos waar de groene kabel op aangesloten zat. Nu zegt Telfort dat zij geen coax contactdozen verplaatsen.

Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Enterprise 18 augustus 2017, 13:49

Telfort levert geen verbindingen over een COAX-kabel (groen) maar uitsluitend over een telefoonverbinding (blauwe kabel)...
Als je een abonnement op een kabelverbinding wil hebben (Ziggo) dan zal je met hun contact op moeten nemen om een nieuw COAX-aansluitpunt aan te leggen, aangezien de bestaande aansluiting gesloopt is...
Als je een abonnement bij Telfort wil hebben dan heb je een ISRA-punt nodig zoals in onderstaande afbeelding.

Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Telfort levert geen verbindingen over een COAX-kabel (groen) maar uitsluitend over een telefoonverbinding (blauwe kabel)...
Als je een abonnement op een kabelverbinding wil hebben (Ziggo) dan zal je met hun contact op moeten nemen om een nieuw COAX-aansluitpunt aan te leggen, aangezien de bestaande aansluiting gesloopt is...
Als je een abonnement bij Telfort wil hebben dan heb je een ISRA-punt nodig zoals in onderstaande afbeelding.

Zoals Enterprise al aan geeft is het hoogst onwaarschijnlijk dat je bij Telfort via die groene kabel tv hebt gekeken.
Je zou zelf de kabel kunnen in frezen of als je deze niet meer gebruikt gewoonweg afknippen, niet aan te raden, of inderdaad via ziggo zelf laten doen.
Reputatie 8
Badge +19
Ik kreeg nog een tip van een collega forumgebruiker betreffende het vermoedelijke eerdere gebruik door Telfort van de coax-verbinding.
Bij de oude glasvezelpropositie werd het DVB-C TV-signaal inderdaad verzorgd door de coax-aansluiting, naast de glasvezelmodem.
Dus wellicht is dit wat de topicstarter bedoeld met toen hij eerder gebruik maakte van Telfort.

Maar los hiervan is de COAX-aansluiting en de groene kabel inderdaad geen verantwoordelijkheid van Telfort, zulke aansluitingen worden sowieso niet meer geleverd.
Reputatie 8
Badge +16
Ziggo doet meestal niet moeilijk over de aansluiting. Je mag zelf een Abonnee Overname Punt (AOP) op de groene kabel aansluiten. Misschien inderdaad wel even een sleufje frezen of hakken waar je de groene kabel netjes in wegwerkt.

Als de groene kabel te kort is of verplaatst moet worden dan wordt het een ander verhaal. Dan moet er een monteur komen of aannemer om de kabel buiten op te graven. Maar dat gaat via Ziggo en niet via Telfort.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Malik, welkom op het forum. Aan de antwoorden hierboven kan ik weinig toevoegen. Deze kabel is de kabel waarop Ziggo levert, die kunnen wij niet voor je verplaatsen.

@Galdor, Franzki en Enterprise, dankjewel!

Reageer