beantwoord

"Gratis" snelheidsverhoging word snelheidsverlaging

• 15 juli 2012
  • 19 reacties
  • 4313 keer bekeken

Sinds de "gratis" snelheidsverhoging van Telfort is het knudde met mijn verbinding.
De snelheid zwabbert alle kanten op, van 250Kbps naar 3.5Mbps.
Dit is mijn log:

current rate upstream: 3060 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 31992 kbps
interleaving delay downstream: 7.75 ms
impulse noise protection downstream: 1.1 symbols
attainable rate upstream: 7448 kbps
attainable rate downstream: 35671 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b

Het probleem doet zich zowel bedraad als onbedraad voor en ook verschillende modems geeft geen verbetering.
Ik gebruikte eerst altijd een Fritzbox7340 maar heb nu de Zyxel van Telfort eraan hangen, om uit te sluiten dat het daar niet aan ligt.
Ik heb ook de bedrading vervangen, geen succes!
Het lijkt wel of de DNS server van Telfort deze snelheidsverhoging niet bij kan houden......
Zou het webcareteam zo vriendelijk willen zijn om hier naar te kijken?
Bij voorbaat dank!

Bozo
icon

Beste antwoord door Henk 6 augustus 2012, 12:02

@Bozo,

DLM-reset is succesvol uitgevoerd en het modem zal nu geleidelijk gaan stijgen. :)

Henk
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

19 reacties

Edit: Ik heb heel snel mijn Fritz weer aangesloten.
Bij de Zyxel valt om de haverklap de draadloze verbinding eruit, wat een drama dat ding zeg!
Reputatie 4
Badge +3
@Bozo,

Excuses voor de late reactie, met de Fritzbox heeft u dezelfde problemen niet? Mocht u het willen, kijk ik het alsnog graag samen met u na, om dit te doen ontvang ik graag uw 06-nummer in een privé bericht.

Henk
Op dit moment doet de verbinding het redelijk.
De pieken en dalen zijn wat minder groot.
Ook met de Fritz heb ik daar last van, met de Zyxel is helemaal niet te werken!
Die komt niet hoger dan 1.5Mbps en om de paar minuten valt de draadloze verbinding eruit.
Als ik het knopje draadloos dan een keer uit en weer aanzet doet hij het weer......waarschijnlijk een contactje los ofzo maar hij doet niet wat hij moet doen.
Ik kijk het nog even aan!
Reputatie 4
Badge +3
@Bozo,

Lijkt me een probleem in het modem, ik ga voor de zekerheid een vervangend exemplaar sturen.

Henk
OK thanks!
Ik laat ff weten wat de resultaten zijn!
Badge
Wanneer op allebei de modems je problemen met draadloos hebt, kun je de oorzaak daarvan ergens anders zoeken.
Metaal/buren, iets wat in de buurt van de meterkast zit/geplaatst is (kan ook aan de andere kant van de muur zijn.

Even het modem met een langere kabel ergens anders neerzetten en spelen met de kanalen. Kan ook in je computer zelf zitten; zo heb ik een laptop die hapert wanneer ik WPA2 gebruik. met een interval van ca 3-4 minuten wordt de verbinding verbroken. Met ander wireless apparaten heb ik totaal geen problemen.

Zou ook malware kunnen zijn.

Wat aan te raden is, is op een oud pctje Ubuntu/linux mint te installeren, bedraad aansluiten op het modem en daarmee snelheidstesten doen.

Na de snelheidsupdate gaat het hier als een speer.
Ik heb hier meerdere pc's met Debian en Opensuse en een laptop met Windows 7 en allemaal hetzelfde resultaat.
Tot de snelheidsverhoging had ik nergens last van, altijd strak 27Mb.
Nu is het soms 32Mb en dan weer 250Kb, het is de internetsnelheid en niet de kwaliteit van mijn draadloze netwerk.
Sluit ik een pc of laptop met een draad aan dan gebeurt hetzelfde......
Vandaag het nieuwe modem van Telfort binnen gekregen, morgen eens ff testen.
Ik heb het nieuwe modem nu aangesloten maar het is wederom geen succes!!
Zodra ik een download start "slaat de verbinding dicht" en staat alles vast......
Als ik inlog op het modem is het meteen weer: daaaaag draadloze verbinding......
Wat een drama van een modem, nix mee te beginnen!!!
Met mijn Fritz heb ik daar nooit last van gehad en als ik een modem niet draadloos kan gebruiken dan heb ik er niets aan.
Dus zometeen weer snel mijn Fritz erop en die Zyxel mag van mij direkt naar de vuilnis.....
Nog nooit zo'n slecht modem meegemaakt!!!!!
Reputatie 4
Badge +3
@Bozo,

Erg vervelend! Ik wil graag dat het uitgezocht wordt, in een privé bericht ontvang ik graag uw 06-nummer zodat ik een storingsmelding kan aanmaken.

Henk
Privebericht verstuurd!
Fritz is nu nu op 27Mb ingetraind.......vreemd!
Privebericht verstuurd! Fritz is nu nu op 27Mb ingetraind.......vreemd!

De Fritz blijft ingetraint op 27Mb terwijl de postcode check 29Mb als haalbaar aangeeft.
Die postcode check gaf een paar weken geleden trouwens 33Mb aan!
Wat is hier aan de hand?
Is DSLAM een beetje in de war?
Zou er bij mijn DSLAM ook ff op het "reset" knopje gedrukt kunnen worden?
Reputatie 4
Badge +3
@Bozo,

Ik was net bezig voor u om dit te bekijken. Ik heb een reset aangevraagd voor DLM, maximaal haabare waardes zijn inmiddels wel weer omhoog namelijk: 34.496 / 6.464.

Snelheid zal eerst verder zakken, namelijk naar 22/2. Probeer het modem zo veel mogelijk met rust te laten (wat u al doet) en de snelheid zal geleidelijk weer stijgen.

Henk
OK Thanks!!
Ik kom nergens aan...... 🆒
Reputatie 4
Badge +3
@Bozo,

DLM-reset is succesvol uitgevoerd en het modem zal nu geleidelijk gaan stijgen. :)

Henk
Klopt Henk!
Was voor het weekend al gebeurt en de snelheid is alweer een stap opgehoogd naar 27/3.
Laatse stapje zal wel in de loop van de week gebeuren.
Hartelijk dank voor de moeite!!
Reputatie 4
Badge +3
@Bozo,

En is inmiddels gebeurd, reconnect om 04.04 en de snelheid is gestegen naar 31.976 / 3.056. :)

Ik hoor graag of alles weer naar behoren werkt, dan kan dit topic op slot.

Henk
@Bozo,

En is inmiddels gebeurd, reconnect om 04.04 en de snelheid is gestegen naar 31.976 / 3.056. :)

Ik hoor graag of alles weer naar behoren werkt, dan kan dit topic op slot.

Henk

Alles werkt naar behoren!
Nogmaals hartelijk dank!!
Reputatie 4
Badge +3
@Bozo,

Dan gaat het topic hierbij op slot! :)

Geen dank!

Henk