beantwoord

Graag hulp bij lage snelheid

• 29 februari 2016
  • 14 reacties
  • 730 keer bekeken

Badge
@webcare

Dag beste mensen van Telfort, alvast dank voor jullie hulp:

We kregen enige tijd geleden het aanbod om onze internetsnelheid te verhogen door een upgrade aan te gaan van Internet Standaard naar Internet Extra.
Deze is per vandaag doorgevoerd, we zien een profile aanpassing in de router (Experia V8) van eerst Profile 8b -> Profile 17A

Helaas is onze snelheid blijven steken op ~44Mb/s wat nét iets boven standaard is.
Ons Israpunt bestaat nog uit een oude lasdoos/lasdop met een wat fragiele ethernetstekker naar de router.

Ons verzoek is of er svp een Gideon monteur naar de bedrading van het israpunt kan komen kijken svp?

We zouden het zonde vinden om de upgrade nu al weer terug te moeten draaien en hopen dat het met een betere asra-verbinding de moeite waard is.
Hartelijk dank voor de moeite en een hele vriendelijke groet, Roelofs/Verdegaal

___
icon

Beste antwoord door w.verdegaal2 31 maart 2016, 22:53

@Enterprise

Ben met mijn zwager aan de slag gegaan. Nieuwe stekker voorzichtig op de isra-kabel geknepen met een professionele tang. Een redelijk verschil, geloof wel dat deze snelheden voor dit huis, met deze bekabeling de max zijn. Wij zijn redelijk tevreden.

Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

14 reacties

Badge
Via dit forum, op deze plaats, nog geen reactie gekregen, via @Webcare op twitter wel.

Hieronder de communicatie van @Webcare doorgezet voor de volledigheid. Ik wacht dus deze week af, om te zien of en wanneer de snelheid omhoog gaat. Ben optimistisch.

Reactie dinsdag 1 maart van Niels (telfort):
-Hi Ro, ... Ik heb het even voor je door gekeken. Ik kan me voorstellen dat je zoiets hebt van hé dit klopt niet. Dit klopt echter wel het zit namelijk zo, de lijn heeft 7 dagen nodig om te schakelen er word niet gelijk de volle snelheid over de lijn gepompt. Ik moet je dus vragen 7 dagen af te wachten en het modem aan te laten want dan zou de verbinding op zijn maximale moeten zitten. Aan de hand daar van kunnen we kijken of het noodzakelijk is om een guidion monteur te sturen. Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is en hoor het graag als je verder nog vragen hebt. -Niels-

-Dank Niels. Heldere toelichting. Verzoek: kun je mij vertellen wat de verwachte snelheid ongeveer zal worden?

Woensdag 2 maart reactie Telfort:
Hi Ro, tussen de 80Mbit/s en 100Mbit/s. Een mooie snelheid 🙂. Ik wens je veel plezier ermee! -Judith-

Ben benieuwd of de snelheid dus nog zal oplopen deze week. Ik neem aan dat de modem iedere nacht of zo een stukje 'bij zal schakelen"? Of moet ik daar zelf nog actie voor ondernemen?

Wie heeft hier ervaring mee?
Reputatie 8
Badge +16
Ja het verhaal van webcare via twitter klopt, dit heet DLM wat er voor zorgt dat in stappen je snelheid omhoog gaat. Als alle kabels correct aangesloten zijn dan heb je een stabiele lijn en duurt het 5 tot 7 dagen voor je de maximale snelheid behaalt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen.

Even geduld dus.
Badge
Bedankt voor je reactie Forum topper Tuut-Tuut,

Het is prettig om hier bevestiging over te krijgen, in de (verder heldere) communicatie van Telfort is het niet 123 duidelijk dat deze week van DLM nodig is, ik dacht simpelweg dat het na het aansluiten direct de maximaal haalbare lijnsnelheid zou hebben.

Misschien een tip voor @webcare om dit actief te communiceren na een lijnupgrade?

ps. 'Tuut-Tuut, ik zit nog wel te twijfelen aan de isra-aansluiting; de kabeltjes zijn toch wel erg losjes en fragiel aangesloten op de router, zou dit geen vertraging kunnen opleveren?
Reputatie 8
Badge +10

ps. 'Tuut-Tuut, ik zit nog wel te twijfelen aan de isra-aansluiting; de kabeltjes zijn toch wel erg losjes en fragiel aangesloten op de router, zou dit geen vertraging kunnen opleveren?

Geen Tuut-Tuut, maar toch de vraag om eens wat duidelijke foto's te maken van de aansluiting en deze hier te posten.
Dan kan daar wellicht uitsluitsel over gegeven worden...:D
Badge
Dank voor je reactie Enterprise. :)

Dit een foto van de lasdop/lasdoos.
Ik zie zelf geen mogelijkheid om de kabel die hier uitkomt te vervangen naar de router. Het lijkt mij dat ik zelf van die kabel moet afblijven.

Hij is verbonden met een relatief lange grijze kabel aan een fragiel eternetstekkertje waar de enkel een rood en blauw aderpaar in een transparant stekkertje zijn gepropt.
Badge
@webcare

Beste mensen van Telfort Webcare;
Helaas zie ik nog geen profijt van de DLM deze week.

Onze bandbreedte op Internet Extra blijft helaas schommelen rond de 40 Mbit.
Is dit volgens verwachting, of mocht ik al verandering op de lijn verwachten?

Hartelijk dank voor de reactie en moeite,
Groet, W Verdegaal

Badge
@webcare

Beste mensen van Telfort Webcare;
Helaas zie ik nog geen profijt van de DLM deze week.

Onze bandbreedte op Internet Extra blijft helaas schommelen rond de 40 Mbit.
Is dit volgens verwachting, of mocht ik al verandering op de lijn verwachten?

Hartelijk dank voor de reactie en moeite,
Groet, W Verdegaal

Hallo
Is deze snelheid gemeten via een bedraadde of wifi verbinding, wel waardes geeft je modem aan?

Reputatie 8
Badge +10

Dit een foto van de lasdop/lasdoos.
Ik zie zelf geen mogelijkheid om de kabel die hier uitkomt te vervangen naar de router. Het lijkt mij dat ik zelf van die kabel moet afblijven.

Van de dikke grijze grondkabel moet je inderdaad afblijven, dat is KPN-domein.
Het dunne grijze kabeltje dat er uitkomt bevindt zich echter aan de 'klantzijde' van het ISRA-punt en daar mag je wel zelf iets mee doen, zoals naar believen inkorten.
Hoe lang is de kabel nu tussen de lasdop en de modem..?

Hij is verbonden met een relatief lange grijze kabel aan een fragiel eternetstekkertje waar de enkel een rood en blauw aderpaar in een transparant stekkertje zijn gepropt.

Afgezien van de (te) lange kabel is dit toch de manier om een DSL-aansluiting te realiseren, het is niet meer dan een rood en blauw koperkabeltje die zijn aangesloten op de middelste twee pinnen van een rj11-stekkertje.
Maar dan moeten die kabeltjes wel correct op de stekker zijn geknepen.
Wat bedoel je precies met 'er in gepropt'..?
Kan je daar eens een foto van plaatsen..?
Badge
@tarzey2014

Sorry, ik zie jouw bijdrage op dit bericht hier niet?
Badge
@Enterprise

Dank weer voor je reactie. Helder.

Ik zal eens kijken of ik die stekker goed in beeld kan krijgen. Of weet jij of ik die kabel zelf makkelijk kan vervangen voor een compleet nieuwe op het istrapunt?
Badge
Het is allemaal voor elkaar gekomen. Dit draadje kan als

Beantwoord

worden aangemerkt.
Reputatie 8
Badge +10
Het is allemaal voor elkaar gekomen. Dit draadje kan als

Beantwoord

worden aangemerkt.

Fijn dat het weer werkt, het zou minstens zo fijn zijn als je hier zou aangeven HOE het is opgelost...
Badge
@Enterprise

Ben met mijn zwager aan de slag gegaan. Nieuwe stekker voorzichtig op de isra-kabel geknepen met een professionele tang. Een redelijk verschil, geloof wel dat deze snelheden voor dit huis, met deze bekabeling de max zijn. Wij zijn redelijk tevreden.

Reputatie 8
Badge +10

Ben met mijn zwager aan de slag gegaan. Nieuwe stekker voorzichtig op de asra-kabel geknepen met een professionele tang.

Tja... zo zie je maar...;)
Veel problemem zijn uiteindelijk terug te voeren op een brakke aansluiting.
Het is alleen jammer dat het vaak zo lastig is om de mensen daarvan te overtuigen omdat men er van overtuigd is dat het allemaal wel goed zit terwijl 1 slecht geknepen stekkertje genoeg is om een verbinding zwaar te verstoren...