vraag

Graag firmware updaten, erg instabiele verbinding + ook hier 's avonds erg traag

• 7 juli 2014
  • 27 reacties
  • 809 keer bekeken

@Telfort medewerker(s),
Ik ben een nieuwe gebruiker. Ik heb gisteren de boel aangesloten na een overstap van KPN waar ik eigenlijk zonder problemen jaren mee gewerkt heb. Op dezelfde lijn nu Telfort achter de Experiabox en het is zo instabiel als de neten, niet mee te werken (maar heb het wel nodig voor mn werk). Graag zo snel mogelijk de laatste firmware om te zien of dat helpt. Wat heb je van me nodig, of kan je mijn IP zien vanaf waar ik dit post? Huidige firmware is 02.00.125W4.

Bovendien was gisteravond (eerste avond dat ik het gebruikt heb) de snelheid dramatish laag. Mijn modem is ingetrained op net iets boven de 10Mbit, maar meer dan een paar kilobyte per seconde kwam er meestal niet voorbij. Compleet onwerkbaar. Vanaf een uur of 23.30 ging het weer stukken beter maar nog steeds met vlagen. Met andere woorden gelijke ervaring als https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/zeer-lage-internetsnelheid-de-avonduren-42356. Het lijkt alsof er te weinig bandbreedte is op het Telfort netwerk, al dan niet intern, waardoor wanneer mensen massaal TV gaan kijken anderen hier last van hebben. Ik heb zelf overigens geen TV van Telfort maar enkel internet.

Hoe dan ook, graag zo snel mogelijk de laatste firmware op mijn modem, wellicht helpt dat iets. Wat wordt dat ding trouwens warm zeg!

27 reacties

Je kunt zeker de DNS van die router bypassen, door bv externe DNSsen te laten uitdelen door DHCP. Maar dan kan je intern je clients niet meer resolven op DNS naam. Mocht je wel eens wat kopieren tussen PC's is dat niet handig (tenzij je op netbios wil vertrouwen in geval van Windows). Overigens kan ik hier de USB fuctie prima configureren op 192.168.6.1, en functioneert het op zich ook alleen zoals gezegd onwerkbaar traag. Je mist er dus niks aan :)

Kortom, die DNS functinaliteit moet gewoon gefixt / verbeterd worden.
Ik zou ook graag willen dat mijn modem wordt geupdated. Kan webcare dit voor mij regelen? Zie mijn IP adres 🙂

Reageer